[Slack 9] jpeg-support wil niet lukken

Pagina: 1
Acties:

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Om het netwerkverkeer van m'n uitgaande interface in de gaten te houden heb ik een simpel progje geinstalleerd, wat bestaat uit een perl- en een php-script. Volgens de INSTALL-file moet php geinstalleerd zijn met de volgende requirements:
* Linux Kernel with iptables support
* WebServer with PHP support (GD (libjpeg) Library required!)
* perl installed
* running cron

Allemaal geen probleem dacht ik, want vanaf PHP-4.3.0 zit GD-support er standaard in dacht ik en ik draai 4.3.1. Maar het wil niet werken ...

Wat ik zelf gepropeerd heb:
libjpeg-6b-i386-3.tgz en libjpeg-6b-i386-4.tgz van de Slackware-cd geinstalleerd.
Toen dat niet werkte heb ik php opnieuw gedownload en opnieuw gecompileerd, nu met '--with-gd' bij de configure regel. De './configure' brak af met een error over zlib, dus ook toegevoegd aan de configure-regel: '--with-zlib-dir=/usr/include'

De totale regel is dan: './configure --with-apxs2=/usr/local/apache/bin/apxs --with-mysql=/usr/local/mysql --enable-trackvars --with-gd --with-zlib-dir=/usr/include'

Maar als ik nu phpinfo() aanroep staat nog steeds de oude configure regel er, maar bij Registered PHP Streams is wel compress.zlib toegevoegd, die stond er eerst niet.

Ik weet niet meer wat ik anders zou moeten doen, iemand die een idee heeft? Ik wil alleen maar die libjpeg installeren...

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Hm, ik zie nu ineens dat er op de phpinfo()-pagina een tabel bij is gekomen, 'GD' genaamd :). Helaas staat daar geen jpeg-support bij, aaarg! |:(

Bovenstaande staat onder het kopje 'Apache'. Moet ik Apache ook opnieuw compileren? Zoja, welke opties moeten dan in elk geval aanstaan om jpeg support te enablen? Of moet ik GD opnieuw compileren met bepaalde opties? :?

[ Voor 46% gewijzigd door Gertjan op 22-05-2003 15:12 ]

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:55
code:
1
--with-jpeg-dir=/usr/lib

Volgens mij moet je die ook nog toevoegen.

Verwijderd

en je kunt met
code:
1
ld -ljpeg

testen of de library te vinden is.

Verwijderd

ik heb ongeveer hetzelfde met png :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 ld -lpng
ld: warning: cannot find entry symbol _start; not setting start address
/usr/lib/libpng.so: undefined reference to `deflate'
/usr/lib/libpng.so: undefined reference to `inflate'
/usr/lib/libpng.so: undefined reference to `inflateInit_'
/usr/lib/libpng.so: undefined reference to `crc32'
/usr/lib/libpng.so: undefined reference to `pow'
/usr/lib/libpng.so: undefined reference to `deflateInit2_'
/usr/lib/libpng.so: undefined reference to `inflateReset'
/usr/lib/libpng.so: undefined reference to `deflateReset'
/usr/lib/libpng.so: undefined reference to `inflateEnd'
/usr/lib/libpng.so: undefined reference to `deflateEnd'

zowel vanuit een pkg als vanaf source gecompiled :?