Toon posts:

[3D max] Welke videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit de hele dag achter 3d max en nu vind ik het eens tijd voor een nieuwe videokaart, eentje die echt presteert in samenwerking met 3DS max 5.1. Op het moment werk ik met een integrated GeForce 2 MX. Het kan dus wel iets bruter 8)

Mijn budget ligt rond de €300.-, daar moet toch wel iets redelijks voor te krijgen zijn?

Deel jullie oneindige wijsheid met mij en vertel mij welke videokaart het meest geschikt is... _/-\o_ _/-\o_

ps: verdere specs zijn: MSI Nforce mobo/AMD 2100XP/512MBddr

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Max 5.1 werkt al met DX 9 dus dan kan je het best een DX 9 kaart nemen. Radeon 9800 oid of een Nieuwe Geforce, even bij de specs kijken heo DX 9 wordt ondersteund.
Of je gaat voor een zware OpenGl kaart... maar dan wordt het wat moeilijker onder de €300,-

Als je overigens veel met Max werkt kan je ook goed investeren in geheugen. Aangezien Max erg hongerig is wat werkgeheugen betreft.... 512 naar 1024 zal zeker aan te raden zijn...

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Misschien is wat meer geheugen ook wel leuk, als je er de hele dag mee bezig bent.

En als videokaart een wildcat ofzo?

edit:

Al zou een leuke geforce of radeon natuurlijk ook wel willen, zoals hierboven al gezegd.

[ Voor 25% gewijzigd door CrashOne op 22-05-2003 15:04 . Reden: toevoeging ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 22:39

Upke dupke

Oompa Loompa

Misschien een Quadro FX 500? Ik weet niet hoe duur die zijn.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

CrashOne schreef op 22 mei 2003 @ 15:01:
Misschien is wat meer geheugen ook wel leuk, als je er de hele dag mee bezig bent.

En als videokaart een wildcat ofzo? Al zou een leuke geforce of radeon ook wel willen.
Die zijn er natuurlijk ook al voor 300 euro |:(

Ik denk dat je voor die 300 euro het beste voor een Radeon 9700 kunt gaan. Echte 3d bewerkings kaarten zijn teduur. Ik denk dat de 9700 de beste prestatie / prijs verhouding heeft. En een Radeon heeft een heel mooi scherp 2d beeld. Echt een groot verschil met GfMX

• hiostu
  • Laatst online: 05-05 13:13
ik vind nog steeds dat de Nvidia kaarten het snelste aanvoelen in 3dsmax. Ik heb nog steeds het idee dat mijn geforce1 sneller was in 3dsmax dan mijn Radeon8500. Maar ik kan het helemaal mis hebben. Ik heb al lang niet meer gemaxed met een geforce kaart.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

9700 non-pro (dezelde core als de FireGL X1 en Z1 kaarten) desnoods mod je hem naar een FireGL

www.triathlete.nl

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

idd ik zou voor de 9700 non-pro gaan.. is goed overclockbaar, en stuk goedkoper dan de pro versie.. en je kunt hem naar een goede opengl modden, zoals is gezecht..

kijk hier anders ook even:

ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 5

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Kijk welke videokaarten speciale drivers voor Max hebben. =)
Dat scheelt toch meestal heel wat bij complexe modellen.

Ik geloof dat de Radeon kaarten ook hardwarematig de preview konden renderen, welk model weet ik niet meer. Dan heb je bijna realtime een goede preview.

Senile! Senile Oekaki

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Tweak-Freak schreef op 22 May 2003 @ 15:07:
[...]

Die zijn er natuurlijk ook al voor 300 euro |:(

[..]
Kijk eerst ff voor je gaat zitten zeiken over iets wat een klik met je muis van je kortzichtige hersenen verwijderd was...

vanaf €253 dus

[ Voor 21% gewijzigd door CrashOne op 22-05-2003 15:51 . Reden: linkjes ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Welkom @ GoT. Dit is een vraag voor de FAQ -> FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02) :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:00

LopeZ

Too much is never enough

Ja zoek eerst even aub, er zijn genoeg reviews te vinden, ook voor professionele 3d kaarten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.