C: format terug te halen???

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb gisteravond de computer gerepareerd van mijn baas, althans dat was de bedoeling.
Hij heeft een notebook, met een c-schijf van ongeveer 2 Gb en een D-schijf van ongeveer 3,5 Gb.

Nu zit ie al een tijdje met het probleem dat ie de C helemaal vol heeft zodat win98 het register niet meer kan openen en daardoor niet op kan starten :?
Ik heb dus eerst een aantal temp-bestanden e.d. verwijderd, maar had toen maar 40 Mb vrij ofzo, dus zou hij met een weet of wat met hetzelfde probleem zitten.

toen heb ik partition magic 8.0 geinstalleerd en 600 Mb van D afgehaald en die bij de C-schijf opgedaan. (dit heb ik thuis en hier op het werk al een aantal keer gedaan met een goed resultaat :) )

nu sluit ie dan windows af en krijg je een soort van dos-scherm waarin hij de veranderingen doorvoerd.
Nadat alles veranderd was starte de comp opnieuw op en kreeg ik disk failure :? :?

opstartdisk geprobeerd en nu geeft ie de c-schijf wel weer als een grotere schijf , maar alle bestanden zijn verdwenen (geformateerd lijkt het wel)

Mijn baas had op deze schijf veel data staan wat te maken had met financien e.d. en had hier natuurlijk geen (recente) backup van |:(

Nu heb ik al veel gelezen hier met de search, maar dan krijg ik allemaal windows tools en ik ben dus op zoek naar DOS tools omdat dit de enige notebook op kantoor is en dus niet in een andere machine past.

Ik heb al unformat.exe geprobeerd, maar die slaat bij 70% ofzo vast :?
Iemand die mij kan helpen?? (de baas is nu namelijk nogal een beetje pissed ;( )

Still King

Verwijderd

1. Je baas is een ongelofelijke eikel, dat hij zijn financiën alleen op een HD heeft staan, maar dat wist je waarschijnlijk al.
2. Als je met PM aan de slag gaat, moet je altijd zorgen, dat je een volledige backup hebt van je data. Dat wist je ondertussen waarschijnlijk ook al.

Heb je in PM (rescue disks) al gekeken, of deze de oude partities kan recoveren? Als dat niet wil, is het het makkelijkst om de laptop-HD via zo'n convertortje in een gewone desktop te hangen, en dan met wat data-recovery tools te gaan spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 14:41 ]

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:16

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

In de faq staat een stukje over recoveren van data, kijk daar even naar. Doe ondertussen zo min mogelijk met de hd (lees niets), als je iets overschrijft, dan is het verloren.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
punt 1. helemaal mee eens :)
punt 2. das juist het probleem, er zit geen brander in en is ook niet aangesloten op het netwerk hier. van alle andere cops worden maandelijks backups gemaakt maar van deze dus niet (had ik dus ook niet zo snel in de gaten, dus ook fout van mij ik weet het)

die convertor ken ik niet, heeft elke pc-boer die of moet je dan naar de wat grotere?
hier in de buurt zit namelijk niet van die grote zaken :(

Still King

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit is niet echt een topic voor Software Algemeen maar meer voor Opslagmedia & I/O Controllers. Normaliter move ik dergelijke topics maar aangezien dit een FAQ vraag is in Opslagmedia & I/O Controllers zet ik er een slotje op... :)

FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (19-05-2003)

http://gathering.tweakers..._message/16985207#hdddata

[ Voor 9% gewijzigd door Han op 22-05-2003 14:50 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Dit topic is gesloten.