One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Maar 't is wel handiger zo, pc uit, stroom eraf (en van versterker af, en printer, en ...) en dan weglopen, sluit ie toch nog gewoon af op de accu.
Happy Blessings <3
Als je kijkt naar een accu in een auto, die laad ook altijd op als je de motor heb draaien.
Specs hierover weet ik niet, maar ik heb een laptop met linux als router, daar zit de accu in, en hangt 24/7 aan de lader. Build-In UPS
Ey!! Macarena \o/
en mijn toshiba accu was na een jaar ook zo goed als overleden. en ik heb em niet 24/7 laten draaien.. die accu's houden et niet zolang uit
[ Voor 15% gewijzigd door Hanomag op 22-05-2003 14:38 ]
Mijn andere apparaten met li-ion accu's en batterijen probeer ik altijd wel zo leeg mogelijk te maken voor het opladen. Niet vanwege het geheugeneffect, maar vanwege de levensduur. Maar voor mijn laptop accu maakt dat niet zoveel uit, ik denk dat ik de laptop in dat hele jaar hooguit een uurtje zonder netstroom heb gebruikt (tijdens de stroomstoring
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dit was ook een LI-ION accu.
Ik blijf het raar vinden, maar ja. Nu sluit ik hem 's ochtends gewoon niet op de netspanning. Ach, en als ie weer stuk is bestel ik weer een nieuwe tot mn baas het zat is en zegt dat ik een nieuwe moet bestellen. (3 jaar economische levensduur geloof ik, dus nog 7 maanden w88
Voor mij geen dell meer denk ik als ik deze in Europa kan krijgen.
[ Voor 64% gewijzigd door basset op 22-05-2003 14:40 ]
Hop,hop,hop!
de betaler vervuilt
Met de bak van mijn werk ben ik niet zo kritisch, daar laat ik altijd de accu in zitten.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Verwijderd
basset schreef op 22 May 2003 @ 14:37:
www.sagernotebook.com
Voor mij geen dell meer denk ik als ik deze in Europa kan krijgen.

Dat is gewoon een Clevo met een andere naam. In NL o.a. te verkrijgen als Promedion. In de USA als Alienware.

Alienware.

Promedion.
de betaler vervuilt
En hoe vaak is dat al gebeurd bij jou?Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 14:44:
Stel je voor dat de stroom een keer uit zou vallen heb je nog altijd een accu om op terug te vallen.
de betaler vervuilt
Bij mij één keer. Ik heb mijn laptop toen gebruikt om erachter te komen waarom het hele dorp in het donker zat.
WOOPPPP!!!! Gauw maar ff kijken dan
Hop,hop,hop!
Sorry maar juist de Ni-Cd hebben dat geheugen effect.haas schreef op 22 May 2003 @ 14:37:
Volgens mij heeft een li-ion accu een chip die het laadproces regelt. Mijn laptop ligt eigenlijk altijd aan het lichtnet en de accu zit er al een jaar in. Ik zou het dus niet weten.
Mijn andere apparaten met li-ion accu's en batterijen probeer ik altijd wel zo leeg mogelijk te maken voor het opladen. Niet vanwege het geheugeneffect, maar vanwege de levensduur. Maar voor mijn laptop accu maakt dat niet zoveel uit, ik denk dat ik de laptop in dat hele jaar hooguit een uurtje zonder netstroom heb gebruikt (tijdens de stroomstoring).
Dit zou niet zo moet zijn bij Li-Ion deze kan je ten alle tijd bij laden.
Mocht je accu zo lang mogelijk laten mee gaan trek ze dan zo leeg mogelijk en laat ze ik een keer op.
Dus als je daarna je laper in het stopcontact houd moet dit geen kwaad kunnen.
Maar neem het zekere voor het onzekeren, dus als je ja laper een tijd aan het stopcontact hangt haal dan de accu er uit.
Mocht je accu voor een helle langen tijd niet gebruiken, leg deze vol geladen in de vriezer. Wel goed inpakken en vol laden op deze manier lopen ze niet leeg.
[ Voor 36% gewijzigd door TUX2K op 22-05-2003 14:57 ]
Ja, daarom doe ik het ook niet om het geheugeneffect.
Ik heb ooit gelezen dat je li-ion batterijen het best zo vol mogelijk kunt houden, dus telkens 'toppen'. Overladen is wel slecht voor een li-ion, maar in de batterij zit dus een chip die het laadproces en de laadstroom regelt. Als hij vol is, gaat hij over op druppelladen.
Maar aan de andere kant heeft elke batterij een beperkte levensduur, meestal uitgedrukt in laadcycli. Nu weet ik niet of elke keer dat je een batterij 'topt' telt als een laadcyclus. In dat geval haal ik liever zo veel mogelijk gebruiksduur uit een laadcyclus door pas weer op te laden als de batterij helemaal leeg is.
In het begin ging mijn accu een uurtje of 2 mee, maar als ik het nu doe gaat hij maar 45 minuten mee. Het is overigens een Li-ion accu. Ik was ook in de veronderstelling dat er wel een slim laadproces ingebouwd zou zijn, maar niet dus.
Met andere woorden: haal de accu er uit als je hem niet gebruikt.
Deed ik ook met mijn vorige notebook (met een li-ion accu) en die accu werkt na bijna 2 jaar nog steeds goed.
En lijkt me gewoon niet gezond.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Juist, en dat bedoel ik dus. Als ie de "korte" druppelladen meetelt als een cycli, dan ben je snel je accu kwijt.haas schreef op 22 mei 2003 @ 15:09:
[...]
Ja, daarom doe ik het ook niet om het geheugeneffect.
Ik heb ooit gelezen dat je li-ion batterijen het best zo vol mogelijk kunt houden, dus telkens 'toppen'. Overladen is wel slecht voor een li-ion, maar in de batterij zit dus een chip die het laadproces en de laadstroom regelt. Als hij vol is, gaat hij over op druppelladen.
Maar aan de andere kant heeft elke batterij een beperkte levensduur, meestal uitgedrukt in laadcycli. Nu weet ik niet of elke keer dat je een batterij 'topt' telt als een laadcyclus. In dat geval haal ik liever zo veel mogelijk gebruiksduur uit een laadcyclus door pas weer op te laden als de batterij helemaal leeg is.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Ik werk altijd aan het stroom, ik heb hooguit 8 x op de accu gewerkt en hem toen leeg getrokken en opnieuw opgeladen.
Een paar weken geleden weer gedaan, en mijn accu is nog zo fris als die uit de doos kwam!
En ik gebruik mijn notebook 7 dagen per week gemiddeld 3 uur per dag.
Wat ik wel merk is dat die door de weken afneemt qua percentage, tot 95% en dan laad die hem weer op naar 100%.
En dan begint het afnemen weer.
Tussentijds laad die nooit ( aan of uit bv. ) dus ik maak mij weinig zorgen.
Ik denk eerder dat je de accu een beetje "fit" moet houden en hem af en toe even zijn werk moet laten doen.
Als een accu 1 jaar niets doet, dan is die kapot, dat lijkt me logish.
Dus af en toe haal ik hem even van het net af, en laad ik hem leeg lopen en weer in 1 ruk vol.
Dat is mijn taktiek, en werkt nu al 1 jaar perfect onder dezelfde omstandigheden waar jullie kwaliteits producten kapot gaan.
American Express vraagbaak
Verwijderd
met de Asus L3800c volg ik globaal de zelfde taktiek; na een half jaar nog geen enkel verschil waarneembaar.Stinger_Ventura schreef op 22 May 2003 @ 16:29:
.......
Dat is mijn taktiek, en werkt nu al 1 jaar perfect onder dezelfde omstandigheden waar jullie kwaliteits producten kapot gaan.