Toon posts:

[CSS] page-break-inside werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tot drie nivo's geneste tabellen in een printervriendelijk formulier.

De bovenste tabel is voor de hoofdlayout en in deze tabel heb ik geen page-break tag geplaatst. Binnen deze tabel zitten blokken met daarin bestelde artikelen en gravureteksten.
De artikelen en gravureteksten staan in een dubbele tabel, de buitenste tabel heeft 1 row met 1 cel voor een rand om de tekst heen. Daarbinnen staat de tabel met de echte data.
De artikelen zijn gescheiden door een "spacer", deze spacer is een tr/td combinatie uit de eerste tabel.
De tabel die voor de rand zorgt en de tabel met de data bevatten beide de page-break-inside = avoid tag.

Als ik de pagina afdruk, breekt de pagina toch in een tweede tabel? terwijl erboven en eronder een "vrije" tr staat?

Snap ik de bedoeling niet van de tag of is er iets anders mis?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Hier staat nog wat interessants erover:

http://www.w3schools.com/css/pr_print_pagebi.asp

Bovendien is het een CSS2 property, wat betekent dat het maar in een beperkt aantal browsers werkt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik hier IE 5.5 daar moet het gewoon op werken toch?
/me *klikt* en opent de link :+

[edit]vond dit nog...
Whether to allow the specified item to be split at the end of the page if necessary.

Some items can never be split, regardless of the setting of this element (images, for example). This tag can be used on tables, lists and paragraphs however, which are split at page breaks by default.

Prevent this table from being split into two to fit on the page
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<table page-break-inside="avoid">
  <tr>
     <td>Column 1</td>
     <td>Column 2</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Column 1</td>
    <td>Column 2</td>
  </tr>
</table>

In het voorbeeld doen ze voorkomen alsof deze tabel nooit en tenimmer gebroken zal worden tijdens het printen...

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 14:43 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Als je tabel groter is dan je pagina dan heeft je browser weinig keus denk ik :) Mogelijk als je het inderdaad in de tr's zet of td's.

En ik weet dus niet zeker of IE 5.5 CSS 2 ondersteunt.. kan zijn dat dit pas in IE6 geimplementeerd is.

Test het voor de zekerheid onder Mozilla, die zou het zeker moeten ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
Als je tabel groter is dan je pagina dan heeft je browser weinig keus denk ik
De tabel die nu gebroken wordt past idd niet op de pagina, maar het idee van een page-break-avoid is toch dat hij de tabel dan op de volgende pagina afdrukt? Mits hij erboven iets kan afbreken uiteraard, en dat is in mijn geval mogelijk. Direct boven de tabel staat een "kale" tr om te breken

edit:
ff gezocht:
Internet Explorer Version 5.5, and to a lesser extent Netscape 6, are fairly compatible with most of the W3C Cascading Style Sheet Level 2 standards.
Dat zou in principe niet het probleem mogen zijn dus. Al vind ik het woordje most wel verontrustend :+

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 15:06 ]