Watvoor muis is vuilongevoeliger?

Pagina: 1
Acties:

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 11:19
Hoi!
Ik ben ergens systeembeheer, en daar staat o.a. een pc die de tap registreert. Nu wordt het daar altijd vet smerig, en we willen daar eens wat aan gaan doen. Ik wil zoizo zo'n keyboard hoes kopen (waar koop ik die??). Zoeen waarmee je dus wel gewoon kan typen.
En dan de muis. Wat kan beter tegen vuil? Een muis met een balletje, of een optische? In een balletje komt vuil, en daardoor doet hij het slechter. Maar ik kan me ook voorstellen dat een optische helemaal nix meer doet als er eenmaal een beetje vuil op het lensje zit. Wat is beter?

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Optische is beter, de lens maakt geen contact met de ondergrond. Volgens mij moet je dan aardig je best doen wil je ervoor zorgens dat er vuil voor de lens komt.

En dan nog een lensje schoonmaken is lang niet zo erg als de wieltjes

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
een optische muis is er beter geschikt voor dan een met bal
en die keyboard hoezen kan je bij vrijwel elke grote pc zaak halen

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 11:23

DaRoot

Some say...

Denk optische muis. De onderkant van zo'n muis maak je makkelijker schoon dan een muis met kogel.

Voor je keyboard is misschien zo'n rubberen oprolbaar exemplaar wel iets.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

optisch, het is makkelijker om met een doekje/t-shirt je lensje even snel af te vegen dan dat je zo'n ding uit elkaar moet halen om vervolgens die rolletjes schoon te maken en de rest van de binnenkant. Kan je als keyboardhoes niet gewoon een doorzichtige pedaalemmer zak nemen?

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

ik zou zeggen de optische, als ie al vuil word verwijder je dit ook 1, 2 ,3 met een balmuis moet je m weer open gaan maken, troep eruit gaan krabben enzo das niet zo handig

Meneer 1000 has spoken......

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 11:19
Nou, het lijkt me wel duidelijk. :) Optisch it'll be...

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nu dat ik een optische muis heb ben ik altijd bezig met het schoonmaken van de 4 voetjes. Echt handig!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Cubix schreef op 22 May 2003 @ 15:16:
Nu dat ik een optische muis heb ben ik altijd bezig met het schoonmaken van de 4 voetjes. Echt handig!
Lijkt me handiger dat je je huis dan eens opruimt >:) ;)

Systeem Specs

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-08 10:00

MnM

optische muis wordt minder snel vuil, maar als de ondergrond te smerig is zal hij het niet goed meer doen.

En voor Cherry G83 keyboarden heb je passende Cherry hoezen te koop, exact voor wat jij wilt.

kijk daar maar eens naar, misschien voldoet het aan je eisen.

Verwijderd

De Apple Pro Mouse heeft geen knoppen aan de bovenkant, daar kun je rustig een biertje overheen gooien.
Nadeel is misschien de ontbrekende rechtermuisknop, maar die heb je in die applicatie misschien niet nodig.

Verwijderd

De hoezen die jij bedoelt voor je toetsenbord, daar ben ik ook naar op zoek geweest. Tenminste, als je een soort condoom voor de tobo bedoelt. Mijn pa vertelde dat ze die bij ASML in de cleanroom hebben. Toen ik er bij een pcboer naar ging informeren, bleek dat zulke hoezen speciaal gemaakt worden, en dus vrijwel niet voor particulieren te koop zijn.

Wat de muis betreft zou ik voor een optische gaan of voor een trackball. Want ik neem aan dat het vuil van de ondergrond komt. Dan is een trackball misschien het handigst.

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08-2025
Misschien dat een trackball in dit geval wel handig is.

| Toen / Nu

Verwijderd

Een dual Optical, dan heb je 2 optische senosoren en als der 1 vies word kan je nog wel een tijdje op de 2e werken.

Verwijderd

Waardoor is het altijd vet smering? Omdat er een apperaat in de buurt staat waardoor er overal een vette zooi opslaat? In dat geval slaat de optische lens natuurlijk veel vaker vuil dan dat een balletjes muis lastig gaat doen door het vuil.

Als het gewoon zeer stoffig is optisch. De lens maakt geen contact met de ondergrond. Mocht je lens toch vettig worden, koop bij de drogist een flesje gedenatureerde alcohol van 96% (jaja, hij staat voor m'n neus :) ) van een euro en wat wattestaafje en veeg em schoon.

Verder kun je natuurlijk ook nog een oprolbaartoetsenbord kopen ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.vke.nl/fotos/groep3/flatkeybord.jpg
Kan volgens mij weinig vuil inkomen...

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Vriendin van me heeft een Wacom takentablet. Zit ook muis bij, zonder balletje en zonder lens. Onderkant is dus bijna egaal. Lijkt me de ideale oplossing...

Die toetsenbord hoezen hadden ze vroeger bij ons in de bieb, tegenwoordig zie ik ze steeds minder... Wellicht kun je zelf iets proberen met plastic-folie.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Denk dat de TS gewoon zoiets nodig heeft :)

Afbeeldingslocatie: http://www.fellowes.com/store/productimages/99602.jpg

Verwijderd

Zoiets is handig om je tobo af te dekken als je je pc niet gebruikt, maar volgens mij is dat niet handig om doorheen te typen.

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-08 17:22

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

Als je het echt goed wil doen dan moet je opzoek naar toetsenborden met ingebouwd trackball voor de industrie, ze kosten het eea maar dan heb je spul wat tegen een stootje kan en compleet waterdicht is en een bal die goed zit afgesloten.

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

qua muis: je kan ook zo'n wacom achtig ding nemen (dus de muisversie, niet de pen)

de tablet kan je in plastic verpakken en de muis werkt met een magnetisch veld, dus daar maakt het helemaaaaaal niet uit of er een klodder bier tussen komt

[ Voor 9% gewijzigd door Bzzje op 22-05-2003 21:41 ]

Negeren is vooruitzien

Pagina: 1