Momenteel ben bezig met een mysql database bestaande uit 22 tabellen. Deze hebben alleen composite prim. key(2 of 3 velden). Nu wil ik per iedere row die in een willekeurige tabel in wordt gevoegd een uniek record nummer wordt aangemaakt. Het moet wel zo zijn dat per iedere nieuwe row, onafhankelijk van het tabel, een opvolgend recordnummer wordt in de database.
Om dit te realiseren moet ik per tabel een Record_ID aanmaken, maar ik weet niet hoe deze automatisch laat aanvullen, zodat over de hele database het record-id uniek en opvolgend blijft op de volgorde van invoer.
Dit wil ik doen omdat mijn updatetool in php, slecht één primaire sleutel ondersteund en geen composities hiervan. Anders is het niet mogelijk om te updaten met slechts één veld van de prim. sleutel.
Om dit te realiseren moet ik per tabel een Record_ID aanmaken, maar ik weet niet hoe deze automatisch laat aanvullen, zodat over de hele database het record-id uniek en opvolgend blijft op de volgorde van invoer.
Dit wil ik doen omdat mijn updatetool in php, slecht één primaire sleutel ondersteund en geen composities hiervan. Anders is het niet mogelijk om te updaten met slechts één veld van de prim. sleutel.
[ Voor 5% gewijzigd door tazmaniac20 op 22-05-2003 14:09 ]