Toon posts:

inDesign (2.0) probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een bulletlist waarbij de volgende regel lijnt met de tekst op de eerste regel, dus na de bullet. Normaal kun je dat doen met tabs, maar op het moment dat er op de eerste regel een woordbreak plaatsvindt, en dus dat er een verbindingsstreepje aan het eind van de eerste regel staat, dan werkt de tab niet meer. En als ie werkt dan raak ik mijn verbindingsstreepje kwijt. Iemand die weet hoe ik dit probleem kan oplossen? Ik wil het niet doen met een tabel, maar liever met een paragraaf-style of character style. THX.

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

ctrl-slash (geen backslash "\" maar "/") met de cursor voor het letterteken waarop je wilt uitlijnen en vervolgens zachte return aan eind van elke regel die vooraf gaat aan de regel die je wilt lijnen.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, maar het lukt me niet. Misschien is het commando ctrl-slash anders als je op een Mac werkt. Toch bedankt.

• buxx
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Kan dat wel in Indesign, is dit niet alleen voorbehouden aan de de tekstverwerkers?

• NijntjeRocks
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

InDesign is een opmaak-programma, die dus alles kan wat een tekstverwerker kan plus nog veel meer ;)
Op de Mac kan het ook, maar dan moet je een andere toets ipv de ctrl gebruiken, waarschijnlijk zal dat de Option-toets zijn, anders de Alt., gewoon ff uitproberen.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, NijntjeRocks. Uiteraard had ik de andere commando's al uitgeprobeerd op m'n mac, maar het werkte niet. Ik heb vanochtend wel iets anders gevonden wat lijkt te werken, namelijk mbv. het tabs-palet. Buiten de normale tabs-pijltjes zitten daar ook 2 andere pijltjes in; de 2 driehoekjes uiterst links. Deze 2 zijn onafhankelijk van elkaar te bewegen en daarmee lijkt het te lukken.
Het is een tussenoplossing, want het liefst zou ik dit uitlijnen mbv. paragraph-styles of character-styles, maar dat is me nog niet gelukt. Dat word weer studeren in het indesignboek, helaas. Mocht je nou weten hoe het moet met behulp van paragraph-styles of character-styles, dan hoor ik het graag. Nogmaals dank.
Pagina: 1