Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Al een aantal maanden geleden is mijn t68i, gekocht bij O2, gesneuveld. Zogenaamd door vochtschade. Nu ben ik al maanden bezig met O2 om een nieuwe telefoon te krijgen. Willen ze nl. de garantie laten vervallen met als reden vochtschade, zijn ze wettelijk verplicht om aan te tonen dat de telefoon door slecht gebruik van mijn kant kapot is gegaan. En dat kunnen ze natuurlijk niet.

Ik heb e.e.a. juridisch uitgezocht en idd heb ik volledig recht op vergoeding, maar O2 laat gewoon iks van zich horen. Als ik bel roepen ze dat ze er mee bezig zijn. Inmiddels al weer meer dan een maand!

Heeft iemand soortgelijke ervaringen en evt. een oplossing? De consumentenbond, de ombudsman en bureau rechtshulp doen niks.

Alvast bedankt!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Wat is er precies gebeurt met je telefoon dan?

[This is what you get when you mess with us]

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07-2025

Shedman

Met het hart op de goede plek

Ik zou een fax sturen of een aangetekende brief waarin je aangeeft dat je wilt dat O2 binen 5 werkdagen (redelijke termijn, staat juridisch wel goed ;)) een geschikte oplossing voorstelt. Doen ze dit niet dan neemt je advocaat contact met ze op. Zoek ook even de naam van je (een) advocaat op en zet die erin, maakt misschien wat meer indruk.
Geef ook even de punten aan waarop jij weet dat je recht op vergoeding hebt en laat even doorschemeren dat de kosten van een proces over het algemeen door de verliezende partij moeten worden betaalt.

En dan natuurlijk als ze niet reageren het ook werkelijk uitvoeren.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ruzor schreef op 22 May 2003 @ 13:17:
Wat is er precies gebeurt met je telefoon dan?
uhh... vochtschade opgelopen door water neem ik aan.

Je moet gewoon wachten.
Zou het nog langer duren, contact opnemen, zeggen dat het te lang duurt en schrijf vervolgens een brief over wanneer je hem terug wilt. Je zou eventueel kunnen dreigen met een rechter/advocaat/notaris(ofzo).....

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je geen enkele kans op garantie.
Bij aanschaf staat dit allemaal in de kleine lettertjes; val, stoot en vochtschade valt bij telefoons nooit onder de garantie.
Het is jouw woord tegen die van hun en dan heb je geen schijn van kans

Verwijderd

Topicstarter
O2 zegt dus dat het vochtschade is. Dit lijkt me sterk, omdat ik er nooit iets geks mee heb gedaan. Ik heb gehoord (oa. van de consumentenbond) dat dit vaker als reden wordt opgegeven terwijl het niet zo is.

Juridisch gezien moet O2 een deugdelijk product leveren. Zelfs al staat er in de kleine lettertjes vanalles over vochtschade etc. ontslaat dit ze niet van deze plicht. Zij zullen moeten bewijzen dat het míjn schuld is dat het ding kapot is gegaan. Lukt ze dit niet. heb ik (juridisch gesproken) recht op een nieuw toestel.

Maarja, dat is allemaal leuk en aardig, maar O2 reageert gewoon niet. Ze negeren het gewoon een hopen dat het weggaat denk ik. Goeie tactiek :-S

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

OUTerspace schreef op 22 mei 2003 @ 13:20:
uhh... vochtschade opgelopen door water neem ik aan.
Zogenaamd door vochtschade.
Daar ben ik nog niet zo zeker van :)
edit:

Too late :(

[ Voor 6% gewijzigd door Ruzor op 22-05-2003 13:38 ]

[This is what you get when you mess with us]

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-02 16:40

mindcre8r

Tradepedia

mijn gsm had ook vochtschade (7up om percies te zijn :P ) Bij de Proassist groep deden ze helemaal niet moeilijk. kom binnen 2 weken een nieuwe uitzoeken.

Bears and Bulls

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 13:33:
O2 zegt dus dat het vochtschade is. Dit lijkt me sterk, omdat ik er nooit iets geks mee heb gedaan.
Ik wil zeker niet 'lullig' zijn maar constatering van vochtschade gaat een bedrijf toch niet verzinnen? :? Als je een beetje luidruchtig praat zodat aardig wat consumptie vrijkomt tijdens het praten kan zo'n apparaat ook aan kapotgaan.

Jammer dat je bij Telfort zit. Ze doen zo te horen mijns inzien iets te moeilijk over dit. Trouwens even terug komen over dat dreigen met een advocaat en dergelijke; ik denk niet dat ze hier onder de indruk zullen zijn. Er zijn namelijk dagelijks zo'n 100 brieven die zij ontvangen met hetzelfde erin.

Succes ermee!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

mindcre8r schreef op 22 mei 2003 @ 13:43:
mijn gsm had ook vochtschade (7up om percies te zijn :P ) Bij de Proassist groep deden ze helemaal niet moeilijk. kom binnen 2 weken een nieuwe uitzoeken.
Ik ben daar ook verzekerd, en waterschade valt onder de verzekering. Dus dan doen ze idd niet moeilijk nee, kwestie van voorwaarden lezen ;)
(Overigens zit ik al ruim 3 weken met een *** Nokia 3310 te kijken, het doodverklaren/repareren van een gsm moet nou eenmaal zo overdreven lang duren)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

waar veel mensen niet aan denken:
vochtschade in een gsm kan ookals volgt veroorzaakt worden:
een gsm vertoeft enkele uren in een zeer warem omgeving (laat ons zeggen een outo op een zomerdag)
vervolgens wordt de gsm naar een koude ruimte gebracht (lekker koel in de living)
resultaat? -> condensatie
dit zullen ze waarschijnlijk met vochtschade bedoelen...
bovenstaande is gebaseerd op een artiekel ooit in EOS verschenen...
persoonlijk denk ik dat je geen nieuwe telefoon gaat krijgen....
beter zelf een nieuwe kopen....
advocaat is veel duurder...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 22:39:

beter zelf een nieuwe kopen....
advocaat is veel duurder...
Dat hoeft toch niet altijd zo te zijn? Er zijn nu namelijk ook 'no cure - no pay' advocaten :D Dus succes gegarandeerd! :P Bijna altijd dan...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 00:26:
[...]

Dat hoeft toch niet altijd zo te zijn? Er zijn nu namelijk ook 'no cure - no pay' advocaten :D Dus succes gegarandeerd! :P Bijna altijd dan...
Bwehehe een advocaat gaat echt niet op basis van 'no cure no pay' zo'n gsm zaakje doen :P Levert geen drol op

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 03:48 ]

• Ander
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 18:50
Ik heb lange tijd in de mobiele telefonie gewerkt.
Waterscade wordt vastgesteld door een klein elektronisch dingetje middenin je telefoon die verkleurt bij vochtigheid. Is makkelijk aan t etonen.

En om aan te geven hoe slecht mobieltjes tegen schade kunnen:
Door praten in je telefoon kan er al genoeg water inkomen om hem te mollen. En dan hoef je echt niet met consumptie te praten hoor. Je hoeft alleen maar een beetje pech te hebben.

Bovendien valt waterschade nooit onder de garantie, en hoef je dus nergens op te rekenen. Al kan flink zeuren nog wel eens helpen om toch iets voor elkaar te krijgen :9.

Greetz, Ander || Specs

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:06

Wallie

Herr

Ander schreef op 23 mei 2003 @ 04:32:
....
En om aan te geven hoe slecht mobieltjes tegen schade kunnen:
Door praten in je telefoon kan er al genoeg water inkomen om hem te mollen. En dan hoef je echt niet met consumptie te praten hoor. Je hoeft alleen maar een beetje pech te hebben.
....
Nou, dan is het wel een ontzettende sukkel die die telefoon heeft ontworpen zeg... :r heeft toch iets vrij essentieels vergeten, of dacht ie dat er alleen maar spelletjes op gespeeld worden? ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 00:26:
[...]

Eh, niet om lullig te doen hoor maar het ´no cure, no pay´ principe is in Nederland toch niet toegestaan?

Verwijderd

Topicstarter
Eerlijk gezegd gaat het mij niet zo zeer om het al dan niet daadwerkelijk aanwezig zijn van waterschade. Het is meer dat de garantievoorwaarden zoals opgesteld door de fabrikanten en verkopers van gsm's in het algemeen hen niet ontslaat van het leveren van een deugdelijk product. En als je een mobiele telefoon maakt die kapot gaat door erin te praten is er volgens mij iets mis?!!

Ik denk dus dat er veel te vaak geroepen wordt: waterschade dus geen garantie! Terwijl dit alleen zo zou mogen zijn als je aantoonbaar die waterschade zelf hebt veroorzaakt (door 'm bijv. in een glas 7up te laten donderen ;-)

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ander schreef op 23 May 2003 @ 04:32:
Ik heb lange tijd in de mobiele telefonie gewerkt.
Waterscade wordt vastgesteld door een klein elektronisch dingetje middenin je telefoon die verkleurt bij vochtigheid. Is makkelijk aan t etonen.
hoe ziet dat dingetje eruit? waar zit ie?

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Is hier inmiddels al meer over bekend? heb je een nieuwe telefoon gekregen of niet?

Ik heb nl vandaag ook te horen gekregen dat ik garantie wel kon vergeten ivm vochtschade, ze durfden zelfs 22,50 kosten in rekening te brengen omdat ze ernaar gekeken hebben.
Niet betaald natuurlijk dus de telefoon ligt nog in de winkel :(

Verwijderd

Frieda schreef op 23 mei 2003 @ 14:18:
[...]

hoe ziet dat dingetje eruit? waar zit ie?
Is als het goed is gewoon een gedeelte van de printplaat die anders behandeld is. Het kan ook zo zijn dat de gehele printplaat lichter wordt (als bij de 3210 is geweest).
Pagina: 1