Toon posts:

Problemen: Software Installatie Promedion 5600D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal weken geleden een Promedion 5600D gekocht. Ik kon lekker gamen. Nu wil ik gaan branden met Nero of met CDR-Win. De DVD/CD-R combo die erin word in Nero aangegeven als Virtual. En in CDR-Win word er helemaal geen brander aangegeven.

Tevens heb ik wat vragen over installatie van de multimedia-buttons die voorop de laptop zitten. Dit alles onder Windows-XP.

Nu mijn vraag gericht dus aan Promedion 5600D eigenaren die ook Windows-XP gebruiken.

Verwijderd

Heb je al op de site van de leverancier gekeken? Je zal vast niet de enige zijn die hiertegenaan loopt....

maar goed, je zegt dat Nero alleen een Virtual device ziet, wel, dat is niet je combo, maar een virtuele brander waarmee je bijvoorbeeld ISO's kunt maken. Die krijg je meegeinstalleerd als je Nero op je systeem zet.

En dat klopt dus, want CDRWin ziet deze viruele drive niet.

Kun je met de brandsoftware van Windows wel branden?
Alle drivers van de leverancier geinstalleerd?
OS up-to-date?
De laatste (of een vrij recente) versie van Nero gebruikt?
Weet je wel zeker dat er een brander inzit, en niet alleen maar een DVD/CD speler? (hoe heet je combo-drive in je device manager bijvoorbeeld).
Kan je er wel gewoon CD's op inlezen?
Tevens heb ik wat vragen over installatie van de multimedia-buttons die voorop de laptop zitten. Dit alles onder Windows-XP.

Nu mijn vraag gericht dus aan Promedion 5600D eigenaren die ook Windows-XP gebruiken.
Welke vragen wilde je nog meer stellen?

Hoe je drivers voor die multimedia knoppen instelleert?
Hoe je functies voor die multimediaknoppen kan configureren?

Je moet echt iets meer vertellen wat je precies wil, wat je reeds geprobeerd hebt, en wat er nu nog niet lukt.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 15:02 ]

Verwijderd

Heeft het branden niet te maken met de ingbouwde Adaptec software die in XP zit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 14:15:
Heeft het branden niet te maken met de ingbouwde Adaptec software die in XP zit?
Kan ik mij niet voorstellen, bij mij thuis doet Nero het ook gewoon op Windows XP.

Verwijderd

Topicstarter
Max_Kool heb je ook een Promedion 5600D??
Ik heb op de site gekeken, hier zijn geen drivers te vinden. Ik heb de laatste versie van Nero gebruikt (5.5.9.) deze heb ik gekregen van een systeembeheerder op mijn werk. Deze versie zou perfect zijn voor Windows XP.

Ik heb een driver cd gekregen bij de laptop waarop een aantal drivers staan. Hierop staan geen aparte drivers voor de cd-r. Een het is een DVD/CD-R combo. Dat geeft de leverancier aan. Verder heb ik er geen gegevens van. Ik kon bij de eerste installatie (van winXP) 1 keer iets kunnen branden met de bijgeleverde versie van Easy-CD creator. Dit was een audio-cd. Nu kan zelfs dit programma niet branden.

Op de driver cd staat ook iets over een multiemedia key(board) hiermee zal ook die knoppen over de voorkant geinstalleerd worden. Maar het schijnt niet echt te werken. Er is ook geen aparte handleiding om te installeren.

En promedion.nl laat hierin te wensen over.

Verwijderd

Wat zie je bij DVD/CD-ROM drives staan als je devmgmt.msc uitvoert?

Verwijderd

Topicstarter
TEAC DW-224E

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag zat ik op het werk dus kon ik moeilijk de device drivers bekijken. Ik heb nu wat gezocht op een teac site. Kwam niet echt ver. Op roxio.de heb ik wel iets gevonden. uniDRV_1_18_1.exe. Dit bestand heeft device drivers geladen voor Easy CD Creator en DirectCD. Het geeft ook ondersteuning voor mijn versie van DVD/CD-R Combo. Nu hopen dat het lukt. Ik laat het weten.

Nu alleen de multimedia knoppen nog.

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:40

Roel

screen -x addict

De knoppen aan de voorkant kun je bij mijn 5600D geloof ik (iets ouder type) niet onder XP gebruiken, alleen de volume omhoog/omlaag knop. Die knoppen werken alleen als je 'm uitzet en dan in cdspelermode zet..

De 3 knopjes bovenop werken voor de drivers van de cd te installeren, anders moet je eens drivers voor een ander type 5600 downloaden, die knopjes zullen wel hetzelfde zijn.. :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Verwijderd

Topicstarter
CD-Speler Mode??? Hoe kan je dat doen??

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:40

Roel

screen -x addict

Zit op m'n stage, weet het zo 123 niet:
Laptop uitzetten en een audio cderin doen en dan zit aan de voorkant ergens een on/off schuifknop dingetje, moet je een paar seconden vasthouden..

Maar dat staat in het boekje dat jullie vast allemaal gelezen hebben.. :P

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Verwijderd

Topicstarter
CD-speler werkt idd als de laptop uit staat. Ik had het nergens kunnen vinden hoe het moest. Nu begin ik toch meer van de laptop te weten te komen. Ik heb nog niet uitgeprobeerd met branden of het werkt. Heb afgelopen weekeinde te veel spelletjes gespeelt. C&C Generals loopt als een trein op de laptop. Ook Rise Of Nations is een aanrader.

Bedankt allemaal voor de info die ik nodig had.
Pagina: 1