[camcorder]Welke met extern geheugen voor foto's?

Pagina: 1
Acties:

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025
Na gezocht te hebben op google en hier ben ik nog niet veel wijzer.

Ik wil een digitale camcorder welke zijn foto's opslaat op extern geheugen (smartcard, memory stick etc.)

Ik weet dat sony er een aantal heeft maar hebben andere merken het ook?

Wie heeft er ervaring mee en wat zijn aanraders (budget is wel beperkt dus niet top-of-the-line cams opsommen).

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Roeligan schreef op 22 May 2003 @ 13:06:
Na gezocht te hebben op google en hier ben ik nog niet veel wijzer.

Ik wil een digitale camcorder welke zijn foto's opslaat op extern geheugen (smartcard, memory stick etc.)

Ik weet dat sony er een aantal heeft maar hebben andere merken het ook?

Wie heeft er ervaring mee en wat zijn aanraders (budget is wel beperkt dus niet top-of-the-line cams opsommen).
Waarom zou je met je camcorder foto's willen maken ?? Daar zijn fotocamera's voor, die ook nog eens veel hogere resoluties hebben. Foto-functionaliteit in een camcorder maakt dat apparaat alleen maar duurder terwijl je er geen extra kwaliteit voor terugkrijgt in de beeldkwaliteit van het video-gedeelte, waar het bij een camcorder toch om gaat.

• Roeligan
Ik heb al een digi-cam. Ik merk echtar bij vrienden en kennissen die ook een camcorder hebben dat ze nog wel eens een foto willen maken. Probleem komt dan met het plaatsen op de pc. Veel te omslachtig en vaak kun je genomen foto's niet wissen.

Ik dacht dus al ik dan toch een camcorder ga kopen waarom dan niet 1 met extern geheugen voor pics.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:28
Mijn ervaring is dat een losse cam een stuk beter is.

Sony heb je idd, met z'n memorystick. De kwaliteit van die dingen voor zover ik gezien heb is brak: Veel ruis, echt het idee dat de fotofunctie een bijzaak is.

Hoe het met de nieuwe modellen is weet ik niet. Echt goed: dont think so. Ze hebben vaak (bv) nieteens flitser.

Verwijderd

Roeligan schreef op 22 mei 2003 @ 13:18:
Ik heb al een digi-cam. Ik merk echtar bij vrienden en kennissen die ook een camcorder hebben dat ze nog wel eens een foto willen maken. Probleem komt dan met het plaatsen op de pc. Veel te omslachtig en vaak kun je genomen foto's niet wissen.

Ik dacht dus al ik dan toch een camcorder ga kopen waarom dan niet 1 met extern geheugen voor pics.
Oh dan begrijp ik het. Nouja ik heb er zo een maar die valt wel buiten jullie budget helaas. Maar kijk eens op www.camcorderinfo.com, daar staat een hoop informatie over veel verschillende types van de grote fabrikanten (sony, canon, panasonic, jvc).

• Roeligan
Ik ben eruit.... Het wordt de JVC GR-D60. Voor weinig een leuk dingetje MET SD slot :)

RatPack #814

Pagina: 1