suspend/hibernate/standby uitschakelen in XP

Pagina: 1
Acties:

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Vanwege beveiligingseisen mogen onze XP werkstations alleen maar via shut-down uitgezet worden. Opties als standby, suspend of hibernate mogen niet te gebruiken zijn. Nu zit ik al een tijdje te zoeken op google hoe dat moet. Helaas wordt er steeds verwezen naar o.a. het uitschakelen van standy op laptops, of het uitschakelen van hibernation in XP. Maar ik zoek een oplossing die hardware onafhankelijk werkt, en deze 3 manieren van uitzetten voor de gebruiker gewoon weghaalt. De gebruiker mag alleen nog maar "shutdown" zien, meer niet.

Via GPO's is het iig niet in te stellen, en een registry key heb ik ook (nog) niet gevonden.
Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is en zo ja, hoe?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
In the "Power Options Properties" dialog, click on the Hibernate tab and uncheck "Enable Hibernate Support" if it is checked.
De ACPI / APM uitschakelen in de bios is misschien nog wel de beste optie allicht.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
..en de functie van de powerbutton ook op 'switch off' zetten ipv suspend.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Bij energie-beheer :
Suspend -> Never
Hibernate -> Never

Misschien dat dit een oplossing biedt?!?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Nee, dan kun je nog steeds via het startmenu de PC in standby/hibernate zetten. Ik zou het niet weten. Hibernate is makkelijk uit te schakelen. Die zit onder Energiebeheer (Power Management), tabblad Hibernate.

De rest zou ik niet weten.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Misschien dan via deze omweg:
Via Start, Run, gpedit.msc, User configuration, Administrative Templates, Start Menu and Taskbar kan je "Remove and prevent acces to the Shutdown command" instellen. Welke registry key dat is moet je zelf maar even uitzoeken.
Daarna kan je voor de Users 2 iconen aanmaken in het Startmenu of op het Bureaublad met bijv. Shutdown en Shutdown & Reboot. Ze kunnen natuurlijk nog wel via hulpprogramma's evt. een Suspend of Hibernate uitvoeren maar dat zal met rechten ook wel af te schermen zijn.
Wat is er eigenlijk zo onveilig aan Suspend of Hibernate? Je kan toch gewoon instellen dat er na een suspend of hibernate altijd weer een password ingevuld moet worden.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 18:38:
Wat is er eigenlijk zo onveilig aan Suspend of Hibernate? Je kan toch gewoon instellen dat er na een suspend of hibernate altijd weer een password ingevuld moet worden.
De pc's staan in een gecontroleerde netwerkomgeving. Bij het inloggen krijgt de gebruiker de laaste updates, instellingen enz voor z'n kiezen. Je wilt dan niet dat een gebruiker elke dag z'n pc hibernate, en dus weken niet meer echt inlogt. Dat willen we dus voorkomen door suspend/standby/hibernate uit te schakelen, en de gebruikers te dwingen dagelijks in te loggen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1