[VB/EXCEL] Opslaan van Excel gegevens in tijdelijk bestand*

Pagina: 1
Acties:

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Ik heb een excel sheet waarin bepaalde velden een memoveld hebben. De inhoud van dit memoveld wil ik openen in bijvoorbeel IE of Notepad.

Dan is het dus de bedoeling dat het specifieke veld wordt geselecteerd en dat er dan op een knop wordt gedrukt, die de inhoud van het memoveld inlees en in het externe programma opent.

weet iemand hoe ik dit kan doen?

ik heb wel al een knop aangemaakt waarmee ik bijvoorbeeld notepad kan openen. ik heb alleen geen id hoe ik de waarde van het memoveld kan inlezen, vervolgens schrijven in een variabele en daarna tonen in notepad.

• Noedels
Sorry... vergeten het topicveld volledig in te vullen!
misschien dat een van de mods dat kan doen voor me?

Verwijderd

Maak even een macrootje en je kunt daaruit al een heleboel info halen

• Noedels
hoe bedoel je?
wat ik wil is volgens mij met een macro niet mogelijk!

Verwijderd

die waarde inlezen kun je m.b.v. een macro verkrijgen

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Naar clipboard kopieren en dan met Spy++ kijken welke message je naar Notepad moet sturen om de gegevens te pasten.

Of je slaat de gegevens op in een tijdelijk bestand, welke je dan vervolgens in notepad opent.

Dit zijn twee redelijk simpele oplossingen die me zo te binnen schieten.

My personal website

• Noedels
hmmm die tweede optie die je zegt zat ik ook al aan te denken.

enig id hoe dat moet?

• Noedels
zit je met deze oplossing dan trouwens niet met het probleem dat wanneer je deze actie meerdere keren uitvoert, dat het tijdelijke bestand dan steeds voller wordt omdat hij steeds data erbij gaat zetten?

of bestaat er een mogenlijkheid om eerst het bestand leeg te gooien alvorens hij de nieuwe gegevens erin gaat schrijven!?¿

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Dat laatste in ieder geval. Lijkt me een kwestie van vriend Google bij de kladden pakken en vragen of hij je een antwoord kan geven op deze vraag. Het opslaan van gegevens in een bestand, manipuleren van die gegevens, en verwijderen van bestand is niet geweldig moeilijk.

Good luck!

My personal website

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Noedels schreef op 22 mei 2003 @ 12:19:
Sorry... vergeten het topicveld volledig in te vullen!
misschien dat een van de mods dat kan doen voor me?
Als jij nu nog eens wou zeggen wat die titel moet worden, dan kan ik het doen ja.

Ik kan jouw gedachten niet lezen. :P

https://fgheysels.github.io/

• Noedels
Maak van het topic maar: [VB/EXCEL]Opslaan van Excel gegevens in tijdelijk bestand

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

Moet het persé met een extern programma ? Of wil je gewoon een "mooie" manier hebben om dat memo-veld te bewerken ? Als het laatste het geval is, kijk dan eens hier naar :

http://www.breakie.com/downloads/bewerken.xls

Dit heb ik net in een paar minuten in elkaar geflanst en dient puur als voorbeeld..

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• Noedels
dat is echt perfect wat je daar in 5 minuutjes gemaakt hebt!!! echt toppie! dat lijkt echt heel veel op wat ik wil.

het enige wat het nu dus nog moet kunnen, is dat niet de cel wordt bewerkt, maar het memoveld wat aan een veld gekoppeld zit.

jij zegt in dat script: ActiveCell.Value
bestaat er ook een "tag"(of hoe je dat ook noemt met programmeren) om het memoveld aan te spreken?
Pagina: 1