Toon posts:

[W2K] vaag afsluitprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vaag afsluitprobleem op me werk.

Als ik de computer (Dell Dimension L566CX, Celeron 566 mhz) afsluit in Windows 2000 wil die niet afsluiten.

Windows sluit gewoon af.. harde schijf gaat uit.. power lampje blijft branden en de voeding blijft je horen.

En ja ik heb al bij de power management gekeken en bij device manager staat dat het een ACPI PC is.

Heb ook met regedit zitten kloten, maar dat werkte niet.

Ik heb ook al een BIOS update gedaan van dat kreng, maar ook dat mocht niet baten.

Het enige waar ik nog op kon komen was de voeding eruit te slopen en een andere erin te doen.

Hopelijk heeft iemand nog een ander idee?????

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
het klinkt alsof ie in standby mode gaat staan of hibernate.

in bios even rondneuzen en alles wat op 'wake up event' staat disablen. heeft ie dat altijd al gedaan? er zijn ook netwerk-workstations waarbij dit normaal is ivm updaten systemen (dan is de LAN card een wake-up event en kan snachts alles worden ge-update). vraag eens na bij je systeembeheerders.

..overigens is er veel te vinden over windows2000 en afsluitproblemen, er zijn meerder patches voor uitgekomen, wel SP heb je?

[ Voor 17% gewijzigd door BuG2FiX op 22-05-2003 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de systeembeheerder :P (althans stagaire)

Ja ik heb in de bios gekeken naar dat soort shit gekeken, maar er staat weinig soeps in die bios. En zie dus geen wake-up lan staan.

Ik heb SP3 erop zitten en hij heeft alle updates die er maar zijn.

Het gekke is dat er meerdere van deze machines hier staan en die hebben er geen last van.

En ja ik heb gezocht naar veel topics hier op GOT, maar daar zit mijn probleem niet helemaal bij..

En ik ben hier net een maandje, maar volgens mij heeft ie dat altijd al gedaan..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een idee??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 00:34 ]