Ik ben nog niet zo lang bezig met Flash en ben me aan Actionscript aan het wagen.
Ik ben lekker simpel begonnen. 1 layer met 1 Movieclip erin.
In frame 1 dit miniscript gezet:
Symbol._alpha = 0; --> Symbol is de instance naam
In frame 10 waarin ik de keyframe heb gekopieerd dit script
Symbol._alpha = 100;
Gevolg zou moeten zijn dat de instance knippert.
Nu zie ik dit niet gebeuren als ik via Control > Play uitvoer, maar wel als ik de movie exporteer. Is er een manier om te zorgen dat Actionscripts ook binnen Flash zelf uitgevoerd worden? Of zie ik nu iets vreselijk over het hoofd?
Wat ik ook vreemd vind is dat als ik de instance in frame1 naar links boven verplaats en de positie in frame 10 niet verander, dus lekker in het midden laat staan, vervolgens exporteer ik de film.
Nu staat mijn instance linksboven te knipperen en lijkt het dus alsof de positie in frame 10 ook veranderd moet zijn maar dat zie ik niet als ik de movie in Flash bekijk
Als iemand deze onduidelijkheden kan verklaren ben ik u zeer dankbaar
Ik ben lekker simpel begonnen. 1 layer met 1 Movieclip erin.
In frame 1 dit miniscript gezet:
Symbol._alpha = 0; --> Symbol is de instance naam
In frame 10 waarin ik de keyframe heb gekopieerd dit script
Symbol._alpha = 100;
Gevolg zou moeten zijn dat de instance knippert.
Nu zie ik dit niet gebeuren als ik via Control > Play uitvoer, maar wel als ik de movie exporteer. Is er een manier om te zorgen dat Actionscripts ook binnen Flash zelf uitgevoerd worden? Of zie ik nu iets vreselijk over het hoofd?
Wat ik ook vreemd vind is dat als ik de instance in frame1 naar links boven verplaats en de positie in frame 10 niet verander, dus lekker in het midden laat staan, vervolgens exporteer ik de film.
Nu staat mijn instance linksboven te knipperen en lijkt het dus alsof de positie in frame 10 ook veranderd moet zijn maar dat zie ik niet als ik de movie in Flash bekijk
Als iemand deze onduidelijkheden kan verklaren ben ik u zeer dankbaar