JVC D.I.S.T is het zo geweldig als jvc claimt?

Pagina: 1
Acties:
  • 474 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 10:10
Ik heb onlangs de opdracht van paps gekregen om een breedbeeldje te gaan uitzoeken... mijn budget .... sky is the limit >:)

Ik ben een beetje gaan researchen, en jvc bevalt me zeer. Ik heb een aantal modellen bekeken, maar tot nu toe heb hun nieuwe D.I.S.T tv alleen nog maar op internet kunnen bewonderen, en hier claimen ze dat het heel wat is.

Nu is mijn vraag, is het ook echt wat.... want ik zie bijvoorbeeld bij alle tv's 100 hz staan, en bij deze dus niet, wel 1250 lijntjes ofzo, maar dat zegt me bar weinig

Met vriendelijke groet,

Bart

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

Neem dan Philips Pixel Plus, dat staat erom bekend dat het een revolutie is, zoveel scherper en kan je zo in de winkel bekijken.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
D.I.S.T kan ik waarschijnlijk ook wel in de winkel bekijken, ben alleen nog niet echt op zoek geweest

en ik wil geen philips :)

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

philips maakt de beste beeldbuizen, zorg dan iig dat je een philipsbuis hebt :). Loewe ofzo :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

Hoezo niet :? Moet je is wat reviews opzoeken voor de gein van Philips TV's met Pixel Plus.

Voorbeeldje:
But what about the TV's detail response? Does Pixel Plus really do what Philips claims? Try as we might, we were unable to prove Philips wrong. The 32PW9617's images look sharper, more detailed and even more three-dimensional than those we'd seen on any TV before.

Pixel Plus works on everything you can chuck at it, too - DVDs, broadcasts and even videotape. The most astounding results are achieved with standard broadcast fare, be it digital or analogue. Pixel Plus adds an astounding amount of extra definition which leaves Sony's DRC-MF technology trailing behind.

Pixel Plus even seems to improve other aspects of Philips' digital processing, in particular Digital Natural Motion. Perhaps because Pixel Plus does such an excellent job of tackling the image noise that often confuses other digital processing circuits, the DNM effect is far more convincing on the 32PW9617 than on previous DNM-equipped sets from Philips.

There's significantly less juddering around edges and much more stability to moving parts of the picture in general. To demonstrate this simply switch the set into Double Line rather than Pixel Plus mode, where the reduction in resolution causes an increase in twitching and colour problems.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Philips service is zo ongeveer de slechtste die er is, maar de beeldbuizen _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Wekkel op 22-05-2003 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Leuk dat philips leuk is, maar weet iemand al iets over dat D.I.S.T systeem???
Wat doet het, hoe werkt het.... is het mooi!?

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:19
JVC DIST. Type HV32D25. Ga ervoor zitten and read my story of woe.

Ik heb dit toestel half februari besteld. Snelle levering, goede prijs. Aangesloten, en er vielen meteen een paar problemen op.

- bar slechte horizontale geometrie, onderkant liep niet gelijk met bovenkant, tussen links en rechts een verschil van ruim 2cm (ZEER opvallend).
- blooming van wit op donker (opvallend bij b.v. lampen op een donkere ondergrond), 'streaking' bij bewegende lichte delen (koplampen van een auto). Zet maar eens een testscreen met een wit vlak op een zwarte ondergrond aan, met name aan de zijkanten van het scherm schrik je je rot.
- slechte weergave van kabelsignaal, b.v. voetbal ziet er NIET uit (deels verholpen door een betere kabel)
- bij inschakeling van DIST circuits overmatig scherp beeld, waarbij witte lijnen ontstaan rond objecten (b.v. een zwart jasje op een lichte achtergrond) en boven/onder/zijkanten van het scherm in 4:3 modus en bij 2,35:1 weergave.

Monteur van JVC langsgeweest, deze kon GEEN van deze problemen verhelpen. Toestel dus laten vervangen. Tweede toestel had ALLE problemen van het eerste. Dus ook laten ophalen, ik zit nu weer met mijn ouwe TV.

Ik heb het toestel ook bekeken bij Mediamarkt. Deze exemplaren hadden wel goede geometrie, de andere problemen waren echter ook hier aanwezig.

Het toestel heeft ook positieve eigenschappen. DVD weergave is subliem (zet alle electronische circuits UIT), vooral over de component inputs, en al helemaal met progressive scan over de component inputs (dit toestel accepteert als een van de zeer weinigen PAL en NTSC progressive scan). Echter verpest door de blooming en streaking.

Ik heb dit toestel opgegeven. Het geometrie probleem is te verhelpen blijkbaar, maar alle andere problemen komen voor bij alle toestellen die ik heb gezien.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Kijk daar heb ik wat aan, het systeem is dus nog lang niet perfect...
Dan wordt het waarschijnlijk de JVC AV-32Z25S , precies dezelfde, maar dan geen D.I.S.T en mooier qua ontwerp ook nog :) maar wil het toch nog even met m'n eigen ogen zien ...

dit model heeft dan weer:
100 Hz DigiPure Pro: Auto DigiPure Technology, Motion Compensation, Digital Comb Filter, Auto Digital VNR

Nou is mijn vraag, wat is een Digital Comb Filter en Auto Digital VNR

En hoge resolutie lijkt me ook best relaxed, maar dat staat er nooit bij :S hoe vind ik dat

ow, laat maar
100 Hz DigiPure Pro: Auto DigiPure Technology, Motion Compensation, Digital Comb Filter, Auto Digital VNR

staat allemaal op jvc.nl uitgelegd

[ Voor 14% gewijzigd door TafkaP op 22-05-2003 14:20 ]

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Als ik Dr. Strangelove zo hoor dan denk ik meteen :

D.I.S.T = Dat Is Serieuze Troep :+

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb deze http://www.kieskeurig.nl/...ch1/JVC%20AV%2028H20S.htm en die bevalt enorm. Goed scherp beeld, redelijk snel zappen en geluid doen we toch via de stereo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
sorry maar 71 cm is niet goed genoeg ;)

:7

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
over cm gesproken, wat is eigenlijk de absolute max?? heb wel es wat gelezen over 92, maar bij jvc is geloof ik 82 de max

of was et inch... 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door TafkaP op 22-05-2003 14:38 ]

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Kijk daar heb ik wat aan, het systeem is dus nog lang niet perfect...
Dan wordt het waarschijnlijk de JVC AV-32Z25S , precies dezelfde, maar dan geen D.I.S.T en mooier qua ontwerp ook nog maar wil het toch nog even met m'n eigen ogen zien ...
Let wel dat het gros van mijn problemen niks te maken had met DIST... maar deels slechte quality control in de fabriek en deels afstelfouten. Voor mij geen JVC meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

tenacious_B schreef op 22 mei 2003 @ 14:37:
over cm gesproken, wat is eigenlijk de absolute max?? heb wel es wat gelezen over 92, maar bij jvc is geloof ik 82 de max

of was et inch... 8)7
82 is de maat die in de meeste shops de grootste is maar sommige fabrikanten schijnen nog wel groter te hebben. Plasma is er ook in 100+cm :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:16
OH! Voor degene die riep neem een Philips want die maakt de beste beeldbuizen..........
In de meeste JVC's (zo niet alle) zit een Philips Beeldbuis........... :)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewe vitros 82 cm monsterkwaliteit! als de sky toch de limit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

basset schreef op 22 May 2003 @ 14:47:
OH! Voor degene die riep neem een Philips want die maakt de beste beeldbuizen..........
In de meeste JVC's (zo niet alle) zit een Philips Beeldbuis........... :)
Da's dan toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Laatst online: 17:16
Dat zeg ik!..................... Philips. :)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Mooi geen Philips meer buizen hoor!
Wij zijn al een tijdje LG.philips-displays hoor. :)

en natuurlijk maken wij de bete buizen, alleen er zitten ook minder goede tussen.
De meest kritische klanten van onze buizenfabrieken zijn: Loewe en B&O.
100% goede beeldbuizen. Maar daar wordt uiteraard iets meer voor betaald in de winkels.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm en jij bent meneer Philips? ;)

Ik zou je niet zo vastpinnnen op JVC zoals je nu doet, niks tegen JVC (dat doet er ook niet toe) maar vergelijk breedbeeld tv's aan de hand van je budget en wensen, niet alleen 1 merk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
T word toch maar een Philips

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tenacious_B schreef op 26 mei 2003 @ 14:35:
T word toch maar een Philips
Neem nauw toch eens een kijkje bij een Loewe tv!!! De Aconda of Vitros,
Beide zeer mooie tv kwa design en kwaliteit.

Zelf ben ik de gelukkige eigenaar van een Loewe Aconda 9281 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zijn wel even wat duurder he? Maar idd wel mooi.

En schrijf alsjeblieft 'qua' ipv 'kwa'. Brrrr.

[ Voor 55% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-05-2003 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Ik heb een 82 CM JVC 32H20s en ik moet zeggen......TOPPIE!!!!!!!!
Beeld is haarscherp en het is een hele gebruiksvriendelijke tv ;)

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op 26 mei 2003 @ 18:17:
Zijn wel even wat duurder he? Maar idd wel mooi.

En schrijf alsjeblieft 'qua' ipv 'kwa'. Brrrr.
tenacious_B geeft aan: mijn budget .... sky is the limit.

Hier redeneer ik uit dat geld geen rol speelt.

Ga dan ook niet voor een Philips of JVC, maar neem iets
degelijks.

Qua = oke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"TOPPIE!!!" Aaaaaaaaaaaaaaaargh! :r
Ik wil iedereen vriendelijk verzoeken om deze uitspraak zo snel mogelijk af te leren. Tenenkrommend!!!

Over Philips PP, vind ik nou ook niet echt zaligmakend. Veel te digitaal en juist MEER lijntjes en troep om objecten!
Geef dan iets meer uit en neem een Loewe, die hebben pas echt mooi beeld, zonder al die met naam genoemde technieken. Denk trouwens niet dat je met zo'n duur toestel voor een paar jaar gebakken zit. Voeding brandt vaak na een jaaartje al door. ..vroegah was alles beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Ik vind Loewe, en Sony Wega Triniton TV's het allermooiste beeld geven. Ik heb het niet zow met Philips, er zijn hier al 2 Philips TV's en DVD spelers van hun stuk gegaan hier. Ze werden normaal behandeld. Thuis hebben wij een Sony Triniton.

D.I.S.T heb ik al gezien, het ziet er niet uit als ik eerlijk mag zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Plofkotje op 07-07-2003 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Een lichtelijk schopje. Ik ben zelf aan het twijfelen tussen 2 tv's. Aangezien dit een Philips met PixelPlus en een JVC met DIST zijn post ik um hier maar ipv een nieuw draadje open te gooien.

De 2 tv;s waar ik tussen twijfel:

JVC PD 35D30S: http://www.kieskeurig.nl/...ch1/JVC%20PD%2035D30S.htm

En

Philips 37PF9965 : http://www.kieskeurig.nl/...h1/Philips%2037PF9965.htm

De discussie ging over PixelPlus en DIST op CRT buizen en bovengenoemde tvs zijn plasma's, toch blijft het dezelfde techniek (PP en DIST) of vergis ik me daar al in?

Daarnaast vroeg ik me af of er mensen zijn die concreet 1 van beide tv's hebben? Of beter 1 van deze twee gekozen hebben boven de andere, en waarom?

[ Voor 4% gewijzigd door zneek op 04-08-2003 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ben van zowel Sony als Jvc als Philips positief te spreken. Heb al van elk een tv gehad. Mijn 10 jaar oude Sony Trini heeft nog steeds het scherpste beeld ... wreed toch.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:13
Hmm, als het financiëel gezien "the sky the limit" is, zou ik zeggen: Geen CRT meer maar een plasma of LCD scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 17:32
Ik heb alweer een aantal jaren een JVC 82 cm breedbeeld en hij bevalt me prima.
Laat ik het afkloppen, maar ik heb er nog geen problemen mee gehad.
Ik heb aardig wat breedbeeld tv's naast elkaar zitten bekijken qua geometrie en elke tv doet weer wat anders wat 'uitrekken' betreft. (bij gewone uitzendingen dan).
De JVC zag er het natuurlijkst uit.
Ik zou er zo weer 1 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 21:14
JVC 70 cm in bezit.... super beeld en super service van JVC

De tv begint in het midden met het uitrekken van het beeld, hierdoor heb je bijna niet het "vette mensen" effect.
Ik heb het model met ingebouwde Dolby Digital versterker, super handig. Geen aparte versterker nodig, alleen een set boxen die je achter je neer zet (surround).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Weet iemand of de verschillende technieken (PP en DIST) wezenlijk verschillen op het gebied van plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AteZ
  • Laatst online: 01-10 13:06
Als de sky de limit is, zou ik gelijk een high end zaak binnenstappen en een vette bang en olufsen ophalen, en gelijk een beamer. JVC no wAY!!!

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 19:37

Exirion

Gadgetfetisjist

AteZ schreef op 04 August 2003 @ 14:27:
Als de sky de limit is, zou ik gelijk een high end zaak binnenstappen en een vette bang en olufsen ophalen, en gelijk een beamer. JVC no wAY!!!
1. JVC is een prima merk op het gebied van TV's
2. B&O is qua design super, maar qua kwaliteit niet in verhouding met de prijs. Het is goed, maar meer ook niet. Een goeie Philips TV, waarvan B&O ook de beeldbuizen gebruikt, is net zo goed.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AteZ
  • Laatst online: 01-10 13:06
dat ben ik met je eens, ik zou zelf een philips kopen, maar als je geld over hebt is een beamer natuurlijk leuk. en een b&o ziet er iets beter uit als zo´n philips bakbeest

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 14:29

jasjenl

Liab A Tymo

Het is hier al zo vaak gezegd... dat een merk een Philips beeldbuis gebruikt, wil nog niet zeggen dat een Philips net zo goed is. Alhoewel ik B&O ook wel vrij prijzig vind, schat ik in dat ze qua overige componenten toch wel iets hoogwaardiger spul gebruiken dan er in de gemiddelde Philips zit. Hetzelfde geldt bijv. voor een merk als Loewe: ook Philips beeldbuizen, maar toch beter, doordat de overige onderdelen van het apparaat beter zijn.
Daarbij komt ook nog eens dat dit soort merken vaak alleen de betere exemplaren van beeldbuizen gebruiken, m.a.w. ze accepteren minder afwijkingen dan er bij Philips zelf voor sommige modellen wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
jasjenl schreef op 04 August 2003 @ 23:09:
Het is hier al zo vaak gezegd... dat een merk een Philips beeldbuis gebruikt, wil nog niet zeggen dat een Philips net zo goed is. Alhoewel ik B&O ook wel vrij prijzig vind, schat ik in dat ze qua overige componenten toch wel iets hoogwaardiger spul gebruiken dan er in de gemiddelde Philips zit. Hetzelfde geldt bijv. voor een merk als Loewe: ook Philips beeldbuizen, maar toch beter, doordat de overige onderdelen van het apparaat beter zijn.
Daarbij komt ook nog eens dat dit soort merken vaak alleen de betere exemplaren van beeldbuizen gebruiken, m.a.w. ze accepteren minder afwijkingen dan er bij Philips zelf voor sommige modellen wordt gedaan.
Dat meende ik ook al. Ik dacht zelfs dat Philips een aantal patenten heeft die puur over hun werk voor B&O gaan.

Overigens, als de sky the limit is is een plasma toch een betere oplossing dat wat voor CRT scherm ook, als formaat en design (en de WAF) de belangrijkste factoren zijn. ALs je de nieuwe Pioneer en Panasonic (en zelfs PHilips en JVC) plasmas bekijkt dan vervallen trouwens sowieso een aantal van de oude minpunten van plasma. De Panasonic 40" die ik laatst bekeken heb was echt dondersscherp, zelfs van heel dichtbij(ZneeK met zijn neus tegen de plasma :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

jasjenl schreef op 04 August 2003 @ 23:09:
Alhoewel ik B&O ook wel vrij prijzig vind, schat ik in dat ze qua overige componenten toch wel iets hoogwaardiger spul gebruiken dan er in de gemiddelde Philips zit.
Je zegt het al: 'gemiddelde Philips'. Maar je zegt er niet bij dat een B&O minstens zo duur is als de duurste Philips modellen. Bij Philips (of een ander regulier merk) heb je voor minder geld een even goeie TV als bij B&O. Ondanks dat ik een design freak ben, en B&O en Loewe liefhebber, vind ik dat je daar niet omheen kunt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03-2021

LMC

LMC tot de macht 2

"Ondanks dat ik een design freak ben, en B&O en Loewe liefhebber, vind ik dat je daar niet omheen kunt"

Misschien dat http://www.design.philips.com je kan overhalen ze voorzichtig ergens in het hoekje van design toe te laten en te kijken waar ze uit gaan komen. De weggewerkte tv's in meubels van leolux en Cappellini mogen d'r zeker zijn! _/-\o_

(Ok, grote verschil is dat het hier weggewerkt is ipv dat het object (de tv) zelf een kunstwerkje is)

Bad syntax or keyboard error - enter coffee to continue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Support your local team: Philips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

LMC schreef op 05 augustus 2003 @ 21:51:
Misschien dat http://www.design.philips.com je kan overhalen ze voorzichtig ergens in het hoekje van design toe te laten en te kijken waar ze uit gaan komen.
Ik zit zelf bij de Research tak van Philips, dus ik ben goed op de hoogte van de toekomstplannen ;) Maar je hebt gelijik, Philips vaart een betere koers dan vroeger dus er is hoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Drop dan eens een hint dat ze component ingangen met progressive scan support op hun toestellen moeten maken. Treurig dat een van de best verkocht DVD spelers van het moment, de 963SA, niet ten volle te benutten is op een Philips TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Waarom zoek je niet wat reviews van maandbladen ofzo? Of http://www.homecinemachoice.com/

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03-2021

LMC

LMC tot de macht 2

Exirion schreef op 05 August 2003 @ 23:57:
[...]

Ik zit zelf bij de Research tak van Philips, dus ik ben goed op de hoogte van de toekomstplannen ;) Maar je hebt gelijik, Philips vaart een betere koers dan vroeger dus er is hoop :P
hahaha, en dan attendeer je de tweakerts niet op die mooie link! foei! :Y)

promo je werk-gevert nou es ;)

Overigens, iemand bekend met een andere tv-bouwer die vergelijkbare producten levert?
(tv-verwerkt-in-bijzonder-meubel, en dan niet B&O / Loewe vermelden of zo'n tv-op-een-mooi-audio-freubel)

Bad syntax or keyboard error - enter coffee to continue...

Pagina: 1