Cisco 801 router resetten naar fabrieksinstellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik heb hier dus een cisco router 801 die me zeg maar gecrashed, vastgelopen of zoiets is. Ik heb de configuratie gewist via het management programma, en het programma dat het deed erin gezet. Maar hij deed het nog niet.

Na wat gespit te hebben in de config met een telnet sessie, heb ik het wel weer voor elkaar gekregen dat die weer goed inbelt, maar je kan hem niet pingen en ook routert die dus niet.

Hij is dus helemaal in de knoei door die vastloper, want van de 1 op de andere dag deed die het niet meer bij de klant. Nu heb ik wat gezocht, maar hoe reset je dat ding helemaal, zodat echt alle instellingen weer naar fabrieksinstellingen gaan?

Tweakers Discord

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

write erase
reload
Fabrieks instellingen heeft een cisco niet

Verwijderd

RTFM staat in de verkorte handleiding (erase NVRAM, copy run start, reload,) maare je kan ook het script dumpen in een notepad en dan rustig gaan troubleshooten wat naar mijn idee veel beter en sneller is.

enne TrailBlazer,, cisco heeft een standaard config van fabriek

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ja alles dicht en geen ip addressen en dergelijke en de router heet Router. Kortom geen werkende config waar je iets mee kan.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Gaat het niet om, de config die er nu in zit die is in de knoei nu door die crash, en die moet er helemaal uit en dan maak ik wel weer een nieuwe aan en pomp die erin..

Tweakers Discord

Verwijderd

tweak,, lees me RE: tussen de ()

TrailBlazer, uhu maare het is wel de fabrieksinstelling,, maar het is maar wat je eronder verstaat
Pagina: 1