Toon posts:

Klokje loopt achter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn mobo (ASUS P4B533-E) zit ik met een beetje vervelend probleem.
De RTC loopt te langzaam.
Op 3 uur tijd loopt ie 21 seconden achter. :?
met als gevolg dat je na een langere tijd op een gegeven moment een kwartier te laat gaat komen voor afspraken ed. |:(

Heeft iemand een idee hoe dit kan komen, of is het gewoon ECHT een hardware defect. (en indien ja, zou ik dat onder garantie kunnen claimen, of kan ik beter een softwarematige oplossing zoeken. (timesynch ofzo, maar dan wel ene die iedere minuut een keer syncht ofzo)

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Weet niet of het kan, maar misschien is je batterij op je mobo bijna leeg?

Kun je iig proberen te vervangen.

Grolsch Royce!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Je zou eventueel winbar kunnen installeren, daar zit een timesync module in die je klok synchroniseerd met een speciale tijd server.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
De PC staat -ALTIJD- aan. met UPS en al. dus het batterijtje lijkt me persoonlijk niet voor de hand liggend. (kan dat ik me vergis natuurlijk)

Zijn er geen tooltjes die alleen maar dat synchen doen? (en dan op regelmatige basis he)

dat het in statbar/winbar zit, dat weet ik... maar die wil ik niet op mijn systeem hebben eigenlijk.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 11:03 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 11:02:
De PC staat -ALTIJD- aan. met UPS en al. dus het batterijtje lijkt me persoonlijk niet voor de hand liggend. (kan dat ik me vergis natuurlijk)

Zijn er geen tooltjes die alleen maar dat synchen doen? (en dan op regelmatige basis he)

dat het in statbar/winbar zit, dat weet ik... maar die wil ik niet op mijn systeem hebben eigenlijk.
met welk os werk je?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 13:29
Die tooltjes zijn ook wel los te vinden..
Zoek maar eens op internet time service via google ofzo :)

Verwijderd

er zijn tig synctooltjes beschikbaar die syncen met bijvoorbeeld een atoomklok. Even zoeken via good old google. Een freeware tooltje is beschikbaar via worldtimeserver.com

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 11:02:

Als je windows XP hebt dan zit het er al ingebakken die tijdsync

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

wat je ook kan doen is onder dos. NET TIME en dan een server opgeven. (time.microsoft.com)

en dat elke 12 uur herhalen. dmv schedueler.
typos

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, dat net time is misschien ook een idee ja.

Ik gebruik win 2K PRO overigens. Bedankt voor de tips, ik ga hiermee aan de slag!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je hoeft 'm niet eens te schedulen, doet windows zelf. Zie SETSNTP optie (ofzoiets) bij NET TIME /?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
ik heb het zelfde gehad met mijn A7V 333-X
ff niewe Bat erin en het deed het weer normaal, wel ff syncen met atoomclock

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

Verwijderd

koop een goed horloge. of een wekker en plaats dat dicht in de buurt van je pc. pc klokjes zijn niet te vertrouwen vooral niet als je je bios 3x perdag reset ivm oc.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Ik heb ongeveer het zelfde probleem. een machine waar af en toe wat tiep werk opgebeurt (maar wel altijd aanstaat) gaat na een tijd de klok ook achter lopen. Echter wordt dit door Windows (Windows ME) zelf veroorzaakt. Aangezien bij een reboot de tijd weer op de juiste tijd staat. ;)

Tja oplossen. is alleen te doen door vaak te rebooten of zoals hier al voorgesteld is om de zoveel tijd je systeemtijd te laten syncen met time server.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-08 10:04
RIKZ schreef op 23 mei 2003 @ 13:43:
Ik heb ongeveer het zelfde probleem. een machine waar af en toe wat tiep werk opgebeurt (maar wel altijd aanstaat) gaat na een tijd de klok ook achter lopen. Echter wordt dit door Windows (Windows ME) zelf veroorzaakt. Aangezien bij een reboot de tijd weer op de juiste tijd staat. ;)

Tja oplossen. is alleen te doen door vaak te rebooten of zoals hier al voorgesteld is om de zoveel tijd je systeemtijd te laten syncen met time server.
Ik heb een lokale time-server ingericht met Atomic Clock Sync , en vervolgens laat ik alle pc's in het netwerk met NET TIME synchroniseren met deze time-server..

- Maar je maakt wel wat mee! -

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

http://www.onlythebestfre...rogram.asp?program_id=127

download cmdtime3.exe (55kb)

syntax: cmdtime3.exe SYNC

je mag je eigen timeserver opgeven: cmdtime3.exe ntp.planet.nl SYNC

laat deze regel mbv taskscheduler elk uur lopen en klaar ben je

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 09:37:
koop een goed horloge. of een wekker en plaats dat dicht in de buurt van je pc. pc klokjes zijn niet te vertrouwen vooral niet als je je bios 3x perdag reset ivm oc.
nooit over nagedacht dat een juiste datum en tijd in een pc erg belangrijk is voor filemanagement ;)

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

sko schreef op 23 mei 2003 @ 21:24:
http://www.onlythebestfre...rogram.asp?program_id=127

download cmdtime3.exe (55kb)

syntax: cmdtime3.exe SYNC

je mag je eigen timeserver opgeven: cmdtime3.exe ntp.planet.nl SYNC

laat deze regel mbv taskscheduler elk uur lopen en klaar ben je
als je "net time" gebruikt hoef je geen vreemde tooltjes te gebruiken

Pagina: 1