Toon posts:

[XP] Memory leak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd heb ik Windows XP + SP1 lopen op mijn hoofdsysteem (NF2 systeem). Na ongeveer 2 a 3 dagen vliegt telkens mijn netwerkkaart eruit, samen met mijn USB muis(soms volgt er zelfs een reboot!) . Na wat zoekwerk kwam ik in de MS KB een artikel tegen waar dit probleem voor NT4 en 2k onderkend wordt; de oorzaak is NAV en er is een update voor beschikbaar.

Goed, leuk... maar ik heb XP en niet NT/2k. Daarbij, ik heb ook geen NAV erop staan.

Er meot dus een andere oorzaak zijn voor dit probleem. Wat er zoal actief is op mijn systeem?
- TightVNC server
- FlashFXP
- MSN messenger
En that's it. Het lijkt me niet de oorzaak hierbij ligt, aangezien op mijn werk ok XP draait, met dezelfde software maar zonder dit probleem.

Ik verwacht niet dat het hier om een hardware probleem gaat, aangezien het onder 2k perfect loopt.... ja zelfs met NAV.
Natuurlijk zijn al mijn drivers en overige software volledig geupdate....

Linkje naar de MS KB:
http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q272568&

Iemand een idee? Ik hik hier nu al een maand ofzo tegenaan en nog steeds dat probleem... Ik heb ondertussentijd mijn hdd geformatteerd etc etc maar het probleem komt weer terug.. zeer vervelend!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En je hebt geen hardware conflicten? Delen die netwerkkaart en USB controller misschien dezelfde IRQ?

Misschien is een biosupdate de moeite waard.. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Han op 22-05-2003 11:12 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

de reboot komt waarschijnlijk doordat je een bsod krijgt... zet de automatische reboot uit en kijk wat de bsod inhoud...

Verwijderd

Topicstarter
BIOS is de laatste versie...

IRQ sharing? Hmmm ja zou kunnen, maar zou dat in 2k niet hetzelfde probleem moeten geven dan?
En moet een IRQ probleem niet meteen optreden, ipv n a een dagje of 2 a 3?