Ik heb een AMD XP1600 en ben de laaste tijd bezig met filmbewerking, waarbij de CPU 100% benut wordt. Echt snel gaat het allemaal niet dus vroeg ik me af of ik met de aanschaf van een XP2100 belangrijk veel sneller zal zijn met videobewerking.
ja
het zal wel wat sneller zijn, wat voor board heb je? zodat je misschien een nog snellere er op kan kijlen
het zal wel wat sneller zijn, wat voor board heb je? zodat je misschien een nog snellere er op kan kijlen
ik weet niet wat voor harddisk je hebt, maar met videobewerking is het over het algemeen belangrijk een snelle, grote harddisk te hebben. Ik denk ook dat dat meer invloed heeft op de prestaties dan de processor-upgrade die jij voorstelt.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Heb je k7t266a pro2 ??? (die A dus) want je kan hem modden zodat er tot 2600 op kan! (133 mhz versie!) je hoeft alleen 1 transistortje eraf te slopen (heb ik met een pinset er zo afgetrokken
) en dan ondesteunt ie onofficieel (met een apart bios) tot 2600!
Verwijderd
als je de NIET a versie hebt, wat ik ook denk, kan je maar beter een nieuw mobo kopen i.p.v upgraden naar een andere processor. k7t266 scoort namelijk bar slecht door een rotte memory controller.
ik heb de a versie, heb ook zojuist een barton 2500 besteld, zal beter zijn dan me huidige 1800 (oude core).
Ik heb inderdaad de K7T 266 pro2 (geen a), is die zo slecht dan? Ik heb er nog nooit problemen ermee gehad en het systeem loopt prima (win XP)
Erhm, je K7T266A zal zeker niet met een barton gaan draaien hoor. Thorobrood is al onofficieel ondersteunt laat staan de Barton
[ Voor 3% gewijzigd door Glashelder op 22-05-2003 15:45 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Dat wordt ook niet bedoeld. Hij is betrouwbaar en stabiel maar moddertraag (alleen de ALi Magik heeft een tragere DDR controller voor Athlon).Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 14:46:
Ik heb inderdaad de K7T 266 pro2 (geen a), is die zo slecht dan? Ik heb er nog nooit problemen ermee gehad en het systeem loopt prima (win XP)
Edit:
Heb ff de klassieke benchmark van THG van Athlon chipsets opgezocht (alles van KT133A tem nForce2)
Specifiek filmbewerking staat er niet tussen, maar twee benches die er wel tussen staan die relevant zouden kunnen zijn, zijn de Lame MP3 bench en SPECviewperf 3D Studio.
In Lame doet een KT266 er 171 seconden over, de nF2 165. Dat is nog een klein verschil, maar bij 3D Studio krijgt de 266 6.44 punten en de nF2 8.55 (met een KT400 7.99), een verschil van bijna een derde.
Let op dat deze benches met exact dezelfde CPU en mem gemaakt zijn. Dat betekent dat je mobo vervangen zonder enige andere uitgave minstens zoveel winst zal geven als upgraden naar een XP2100, met als extra voordeel dat je evt later de CPU alsnog kunt verhogen. Een goedkoop maar snel nF2 mobo heb je al voor EUR 87 (van Leadtek, Femme is er iig goed over te spreken
* dion_b weet wel welke hij zou kiezen
[ Voor 59% gewijzigd door dion_b op 22-05-2003 16:38 ]
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1