Toon posts:

Te lage kloksnelheid bij een amd 2000

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een nieuw moederbord gekocht en een amd 2000 nu heb ik alleen het probleem dat kloksnelheid maar op 1250 staat.

Hoe kan ik dit veranderen want ik kan het jumpertje niet vinden en boekje zegt er weinig over.

Spec:
Moederbord: ASUS A7N8X
Proccesor: AMD ATHLON XP 2000+ 266FSB BOX
Geheugen: DDR T.Y.I. 256MB PC333

Ps: wat doet nvidia chip op mijn moederbord precies ???

B.V.D.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je moet waarschijnlijk je FSB van 100 naar 133 zetten :)

Die nvidia chip heet "NorthBridge", deze zorgt voor het verkeer tussen CPU, geheugen, AGP poort, en SouthBridge :)

Maar de meeste moederborden van Asus hebben een jumperfree setting, hier wordt alles automatisch ingesteld.

kijk even goed door je boekje, en suc6 :)

Verwijderd

Je moet bij het opstarten even in de bios kijken en je fsb snelheid van 100 naar 133 mhz brengen, dan is je probleem opgelost.
En anders moet je even het stikkervel bij het boekje over de jumpers lezen, bij asus wil dat nog wel eens duidelijker zijn dan het boekje.

edit: sneller typen, amd_er was 1 sec sneller :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 10:30 ]

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

je bios geeft 100 * 12,5 dit is 1250 als je in je bios op load optimal settings drukt is het probleem hoogstwaarschinlijk verholpen.

Anders moet je gaan zoeken naar waar je fsb kunt instellen (ik weet zo niet waar die bij asus zit maar begin eens bij advanced chipset functions)

Als het gelukt is zal ie ipv. ahtlon 1250 weergeven athlon xp 2000+

weet iemand nog een leuke signature?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:29

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zowieso, is het zo volgens mij dat je al standaard snelheden kan aangeven resp. 1250, 1670 en manueel. Gewoon ff die waarde naar 1670 zetten en klaar is kees :)

Xbox Live ID:Notna8310

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Zoekertje dit, zet je FSB in het BIOS op 133 en klaaro. En wat die nVidia chip op je bord doet? Dat _is_ de nForce2 chipset :X

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.