Toon posts:

[XP] Pictogram aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Hoe kan je in XP de pictogrammen aanpassen voor bepaalde bestandstypen ?
Ik heb namelijk (per ongeluk) een bestand met het verkeerde programma geopend en nu heeft dat bestand het pictogram wat hoort bij dat programma.
Nu heb ik wel aangepast dat het juiste programma gebruikt wordt als het bestand wordt geopend, maar het pictogram is nog steeds van het verkeerde programma zeg maar...

Thanx

Verwijderd

Gewoon bij tools, file types, en dan het bestand Bijvoorbeeld .jpg openen en dan kun je aangeven hoe en met wat hij geopend moet worden (bijvoorbeeld jpg wordt bij mij geopend met paint en dit is dan het commando C:\WINNT\system32\mspaint.exe "%1" .

Die %1 staat voor het openen van het bestand..

Verwijderd

aha ik zie dat ik verkeerd gelezen heb :) je moet dan het ene programma weer instaleren denk ik dat ie automatisch weer die pictogrammen aanpast

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 20:18
Of in Windows Verkenner via Extra --> map-opties --> Bestandstypen...

Originele startpagina - Stadindex.nl

Verwijderd

oh nee ken je ook bij tools, file types en dan change drukken dan ken je het icoontje veranderen. Tis een heel verhaal maar goed zo moet het dus ;)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Sorry, maar dit is vraag die je zelf kan beantwoorden door even te zoeken of de helpfunctie van XP te raadplegen..

Volgende keer iets meer moeite doen voordat je een topic opent...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.