- Maar je maakt wel wat mee! -
Ey!! Macarena \o/
Maar het antwoord op je vraag is JA, deze kabels bestaan want je kunt ze zo maken.
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
zodat dat juist niet gebeurd.
(om het zeker te weten kun je het even navragen als je ze koopt)
weet iemand nog een leuke signature?
Verwijderd
Ik hoor net van iemand dat het niet zou gaan werken omdat dvd spelers beveiligd zijn tegen doorlussen via een video-recorder? Vanwege het overtapen op VHS?Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 10:45:
Dat hebben wij ook zo gedaan thuis, alleen ik geloofde dat er in het boekje stond dat de beeldskwaliteit er iets door achteruit ging. Maar daar merk ik niet zo veel van.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
[ Voor 5% gewijzigd door Tjark op 22-05-2003 11:02 . Reden: te laat ]
*insert signature here
eh? video-signaal via een versterker?El Martino schreef op 22 May 2003 @ 11:01:
Ik lus het door via m'n versterker ipv video, dat gaat perfect.
Engineering
Juist, nou dat is dan geen optie..dan word het toch de oplossing zoals op mijn eerste plaatje..Tupolev schreef op 22 May 2003 @ 11:06:
Dit gaat niet goed werken. Er zit namelijk een kopieerbeveiliging op dvd's (macrovision) die het niet mogelijk maakt om deze via een video door te lussen naar je TV. Het beeld springt dan de hele tijd van licht naar donker ofzo, een tv heeft hier geen last van maar een video wel. Als je dan met de PC doet dan is die kopieerbeveiliging nog wel weg te halen, maar als je een standalone dvd gebruikt zal dat niet zo makkelijk gaan.
Ja dat kan met een AV versterker. Ik heb thuis een Pioneer DolbyDig/DTS versterker en die heeft naast audo ingangen ook 4 video ingangen t.b.v. Video, VCR, TV, DVD.
Mijn TV sluit je dan aan op de video-out van de versterker.
Ik schakel alles op die manier (DVD, Video, X-Box, Video camera)
Werkt perfect, zelfs de beeldkwaliteit blijft perfect ondanks een kabellengte van 8-10 meter van versterker naar TV (wel dure afgeschermde kabel).
Prachtig..maar om nou een versterker aan te schaffen alleen om niet te hoeven omsteken (wat ik nu dus doe) gaat me wat ver..-TAZZ- schreef op 22 May 2003 @ 11:14:
[...]
Ja dat kan met een AV versterker. Ik heb thuis een Pioneer DolbyDig/DTS versterker en die heeft naast audo ingangen ook 4 video ingangen t.b.v. Video, VCR, TV, DVD.
Mijn TV sluit je dan aan op de video-out van de versterker.
Ik schakel alles op die manier (DVD, Video, X-Box, Video camera)
Werkt perfect, zelfs de beeldkwaliteit blijft perfect ondanks een kabellengte van 8-10 meter van versterker naar TV (wel dure afgeschermde kabel).
Jah .. als je wilt opnemen ..... niet als je vai je video een dvdtje wil afspelen ... ik heb het thuis ook zo.Deviator79 schreef op 22 May 2003 @ 10:58:
[...]
Ik hoor net van iemand dat het niet zou gaan werken omdat dvd spelers beveiligd zijn tegen doorlussen via een video-recorder? Vanwege het overtapen op VHS?
Toch krijg ik inderdaad een zwarte balk door het beeld ..zelfs met gewoon afspelen..NuKeFaCe schreef op 22 mei 2003 @ 13:47:
[...]
Jah .. als je wilt opnemen ..... niet als je vai je video een dvdtje wil afspelen ... ik heb het thuis ook zo.
Ik heb een tijdje mijn dvd via de video naar mijn tv doorgelust. Ik heb de dvd op de decoder in van de video aangesloten. Hierdoor geeft de video het signaal ook door als de video uit staat en daardoor heb je geen last van macrovision. Pas als je de video aan zet en via het videokanaal naar de dvd kijk krijg je last van de macrovision. Omdat de kabels met elkaar stoorde en ik een andere tv had heb ik het nu anders, maar het werkte perfect.Tupolev schreef op 22 mei 2003 @ 11:06:
Dit gaat niet goed werken. Er zit namelijk een kopieerbeveiliging op dvd's (macrovision) die het niet mogelijk maakt om deze via een video door te lussen naar je TV. Het beeld springt dan de hele tijd van licht naar donker ofzo, een tv heeft hier geen last van maar een video wel. Als je dan met de PC doet dan is die kopieerbeveiliging nog wel weg te halen, maar als je een standalone dvd gebruikt zal dat niet zo makkelijk gaan.

En deze? Zou deze werken?
Komt van deze site maar moet volgens mij overal te krijgen zijn.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
welke is 'decoder in'? volgens mij zitten er 2x scart op de video en that's it..mc_Emperor schreef op 22 mei 2003 @ 13:54:
[...]
Ik heb een tijdje mijn dvd via de video naar mijn tv doorgelust. Ik heb de dvd op de decoder in van de video aangesloten. Hierdoor geeft de video het signaal ook door als de video uit staat en daardoor heb je geen last van macrovision. Pas als je de video aan zet en via het videokanaal naar de dvd kijk krijg je last van de macrovision. Omdat de kabels met elkaar stoorde en ik een andere tv had heb ik het nu anders, maar het werkte perfect.
Dit zou inderdaad kunnen werken, het is mijn tekening..maar volgens een aantal mensen zou dit niet goed zijn voor de apparaten...Gutteguttegut schreef op 22 mei 2003 @ 13:56:
Naar aanleiding van RaZ
[afbeelding]
En deze? Zou deze werken?
Komt van deze site maar moet volgens mij overal te krijgen zijn.
Meestal kun je wel ergens instellen dat de tweede scart aansluiting een decoder aansluiting moet worden. Oftewel:zie handleiding vcr.Deviator79 schreef op 22 May 2003 @ 13:59:
[...]
welke is 'decoder in'? volgens mij zitten er 2x scart op de video en that's it..
Engineering
ok, da's een goeie..Tupolev schreef op 22 mei 2003 @ 14:26:
[...]
Meestal kun je wel ergens instellen dat de tweede scart aansluiting een decoder aansluiting moet worden. Oftewel:zie handleiding vcr.
ik ga vanavond meteen kijken of ik scart 2 op decoder in kan zetten..