[Win2k] Lokaal beveiligingsbeleid instellen*

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
We hebben hier W2K server draaien. De gebruikers loggen in op dit domein.
Uiteraard hebben ze alleen standaard user rechten en dat gaat meestal goed.
Nu zijn er een aantal applicatites (b.v. Quark expres) die het niet doen als men inlogt. Dit werkt wel als men power user rechten heeft.

Nu kan je dit soort dingen volgens mij met een lokaal beveiliginsbeleid instellen maar de vraag is wat stel ik dan in? Is er b.v. een tooltje waarmee ik kan zien welke resources een programma nodig heeft?

Ik heb geen zin om iedereen power user rechten te geven dus een duw in de goede richting is welkom :*)

Mijn rig

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09

ShadowBumble

Professioneel Prutser

marko77 schreef op 22 May 2003 @ 10:01:
We hebben hier W2K server draaien. De gebruikers loggen in op dit domein.
Uiteraard hebben ze alleen standaard user rechten en dat gaat meestal goed.
Nu zijn er een aantal applicatites (b.v. Quark expres) die het niet doen als men inlogt. Dit werkt wel als men power user rechten heeft.

Nu kan je dit soort dingen volgens mij met een lokaal beveiliginsbeleid instellen maar de vraag is wat stel ik dan in? Is er b.v. een tooltje waarmee ik kan zien welke resources een programma nodig heeft?

Ik heb geen zin om iedereen power user rechten te geven dus een duw in de goede richting is welkom :*)
je kan het ook via een script laten doen dat een bepaalt programma opstart onder power user (maak gewoon een user aan met de naam van het programma geef die poweruser rechten en laat die user dat programma starten.)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel aangepast, OS vermeld. Gaarne de volgende keer meteen het OS in de title vermelden :)

Zie ook: Windows Operated Systems - Policy

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• marko77
Dat lijkt me niet echt een handige oplossing aangezien ik dan voor elke programma dat niet werkt een user aan moet maken.
Is er trouwens een reden voor dat bepaalde programma's het niet doen en andere weer wel? Photoshop b.v. geeft geen enkel probleem.

sorry dat ik het OS was vergeten, mijn fout 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door marko77 op 22-05-2003 10:18 ]

Mijn rig

Verwijderd

Kijk even waar het programma z'n tijdelijke bestanden neergooity en check of de user daar rechten heeft.
Heel misschien MOET het programma in registry kijken en of schrijven om te werken dat zou minder zijn. leuk uitzoeken :(

• marko77
probleem opgelost.

ik heb een global group aangemaakt en alles users hierin gegooid. Vervolgens heb ik deze groep lokaal power user rechten gegeven.

globaal hebben ze dus nog steeds standaard user rechten :)

Mijn rig

Pagina: 1