[A7N8X] BIOS Dood ?!

Pagina: 1
Acties:

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Topicstarter
De dag begon gister goed, mijn nieuwe zalman cooler en corsair pc3200c2 geheugen waren binnen. En die heb ik er natuurlijk meteen opgezet.
Prima, temps waren tot wel 20 graden lager (ik had een oude rot koeler).
De hele avond aangekeken en temps bleven echt goed. Stressed 40 graden.

Tot op een punt waarop ik besloot te gaan overklokken :P

FSB naar 140(mem210) gezet. Geen probleem. Mooie boot. 3dmark03 stabiel gedraaid. Goed
Toen ging ik naar 150 FSB(mem200) (aangezien temps nog steeds niet boven de 40 uit kwamen.)
Hij kwam wel naar zijn bootloader. Maar het booten van windows ging niet goed.
Geen probleem gewoon weer bios in en alles maar terug gezet. (Het was laat)
133FSB(mem200).
Maar ja, ik had natuurlijk ook nieuw geheugen en ik dacht laat ik eens wat aggresive timings zetten. En eigenlijk moet ik dat niet doen want ik heb daar nog niet zoveel kaas van gegeten, cq nog niet genoeg erover gelezen.
Dus ik zet hem op 5-2-2-2 (dacht dat ik dat hier wel vaker had gezien).
Save settings en reboot.

En toen boote hij dus niet meer.
Helemaal niet meer.
Dus heb ik volgens het boekje mijn BIOS settings gecleared.
PC uit->bios batterij eruit -> jumper omzetten -> ff wachten -> jumper weer terug -> batterij er weer in -> PC weer aan.
Maar nog steeds niets.

Daarna dat nog een aantal keren herhaald ook op andere manieren.
Maar hij blijft niets doen.
Het lijkt dus wel of die laatste Save naar het BIOS mislukt is ofzo ?!?
Als ik hem aanzet dan gebeurd er niets. Geen PIEP. Geen Post Reporter. Helemaal niets. (langere tijd gewacht.) (tuurlijk hdds spinnen op, fans gaan draaien.) (hdd led blijft branden btw)
Ik heb mijn oude geheugen er weer ingehad. Ik heb mijn oude processor er weer ingehad. Maar hij blijft niets doen.

Ik denk dus dat mijn bios dood is.
Heeft er iemand ervaring met dode bios'en ? Moet ik asus bellen ? Sturen ze mij dan een nieuwe en hoe snel? Moet ik naar mijn leverancier toe ? Geven ze mij dan een vervangende. Stoppen ze er meteen een nieuwe in ? Sturen ze hem op ?
Hoe snel denken jullie dat dit gefixed kan worden ? Want een tweaker zonder pc is als slagroom zonder suiker :'(

Ik weet wel dat ik hem kan Hot flashen. Maar ik denk dat er weinig tweakers bereid zijn hun a7n8x daarvoor te laten gebruiken :P en voorderest ken ik niemand die een a7n8x heeft ?!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:09

The Third Man

The Third Jellyfish

Het is maar een wilde gok maar misschien een PCI vidkaartje testen? En je hebt neem ik aan al met zo min mogelijk hardware geprobeert (zoals ook in de Hangen&Opstartproblemen faq staat)?

• Defspace

Defspace

Administrator

Topicstarter
Het is maar een wilde gok maar misschien een PCI vidkaartje testen? En je hebt neem ik aan al met zo min mogelijk hardware geprobeert (zoals ook in de Hangen&Opstartproblemen faq staat)?
Ik heb geen pci videokaart. Maar dat lijkt me gezien de problemen ook niet de oplossing.
Als mijn videokaart defect was dan kreeg ik een mooie reeks piepjes te horen.
En ja, ik heb hem met zo min mogelijk hw geprobeerd. Zelfs met geheugen eruit. (Dan hoord de Asus Post Reporter te zeggen "No memory installed". Maar hij doet _niks_

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

Defspace schreef op 22 May 2003 @ 10:18:
[...]

Ik heb geen pci videokaart. Maar dat lijkt me gezien de problemen ook niet de oplossing.
Als mijn videokaart defect was dan kreeg ik een mooie reeks piepjes te horen.
En ja, ik heb hem met zo min mogelijk hw geprobeerd. Zelfs met geheugen eruit. (Dan hoord de Asus Post Reporter te zeggen "No memory installed". Maar hij doet _niks_
dan is het dus DUIDELIJK NIET je bios he :D
aangezien hij eerst de bios moet aanspreken om dat leuke stemetje te krijgen :P
bij mij (fout bij flashen (oude mobo) kreeg ik dus echt niets meer ;) dan is bios dood)
heb je wel de stekker in je pc gelaten met het bios resetten (en bios bat er in laten zitten anders heeft het namelijk niet veel zin dat restten :D (geen stroom er meer op enzo ;) )
mare probeer nu maar eens met een pci vidkaart dat helpt soms wel eens hoor

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Defspace

Defspace

Administrator

Topicstarter
Euhm.. Ik zeg toch dat hij _niks_ doet.
Dat is dus precies hetzelfde als bij jouw oude mobo met die fout bij flashen.
Dat het mijn BIOS is daar ben ik wel zeker van.
En daar gaat het mij dus niet meer om.

Maar wat ik dus wel wil weten (van jou)
Hoe heb je weer een nieuwe bios gekregen. Hoe lang heeft dat geduurd. Wat heb je daar voor moeten doen ?

• MasterFreak
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 22:23

MasterFreak

Zeker weten!

Als je er zeker bent van dat het je bios is kun je deze site ff checken:
http://www.flashbios.org/ . Zei kunnen je waarschijnlijk wel helpen aan een nieuwe bios. Ik heb zef geen ervaring met deze service. :)

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

Defspace schreef op 22 mei 2003 @ 11:18:
Euhm.. Ik zeg toch dat hij _niks_ doet.
Dat is dus precies hetzelfde als bij jouw oude mobo met die fout bij flashen.
Dat het mijn BIOS is daar ben ik wel zeker van.
En daar gaat het mij dus niet meer om.

Maar wat ik dus wel wil weten (van jou)
Hoe heb je weer een nieuwe bios gekregen. Hoe lang heeft dat geduurd. Wat heb je daar voor moeten doen ?
verkeerd gelzezen :D dacht dus dat hij dat wel deed :D

mare ik heb em naar de winkel gebracht met de melding hij doet het niet :P _/-\o_
toen zij testen en zij zeggen inderdaad
zij van nou deze hebben wij niet meer op vooraad
zij ik nou doe mij dan maar een epox 8RDA + :P
en ik neem bordje mee en ik ben weer blij :D

dus gewoon ffe naar winkel gaan en van de domme houden ;) je bordje had gewoon moeten werken ookal ocje (btw hij kan 166 mhz aan en 200 met gemak a sync dus je onderclokte zelfs :+
mare gewoon trug gaan en een beetje van de domme houden :P

Game PC

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 12:49
Waarschijnlijk gewoon je agp op AUTO laten staan i.p.v. op 66 Mhz zetten(dus mee overclocken).

Tip voor volgende keer dus :)

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Verwijderd

Kheb dit dus tot tweemaal toe aan de hand gehad met dit bordje : eenmaal met een rev1.04 en eenmaal met een rev2.0. En dit telkens als ik "exit and save" koos in m'n bios. Bij het derde bordje wat ik had gekregen kreeg ik 'm nog niet meer gesaved op 133Mhz fsb!, en dat was voor mij voldoende om voor een ander bord te gaan en asus links te laten liggen(ik ga nu voor een abit nf7-s).
Het enige wat je dus idd kan doen is hotflashen of RMA'en.
Ik kan je al zeggen dat het niet met de AGP-instellingen te maken heeft, het eerste wat ik altijd doe is die van de 'auto' stand afzetten.
Mag ik vragen welke voeding je hebt?

• Defspace

Defspace

Administrator

Topicstarter
Ik heb een A-Open 350Watt voeding.
Maar ik heb in andere topics op andere fora inderdaad gezien dat er een x aantal mensen meer last hebben van dit probleem :(
Save-Settings kan dus fataal zijn op deze Asus.
Hoewel ik het toch al een x aantal keer vaker heb gedaan. Maar ja.
Ik zie iig in die topics dat het het proberen waard is om er een ander/nieuw bios batterijtje in te zetten. Dit ga ik nog even proberen. En daarna gaat hij terug naar de winkel.

• serialkiller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08-2023

serialkiller

Rare jongens die pc's....

Hier staat procedure om je bios bij te brengen....het is te proberen.

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=8779

Samsung S8 | | leukste tweak: 2x512 ADATA PC3200 11-3-2-2@2,8v |

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

Defspace schreef op 22 May 2003 @ 14:11:
Ik heb een A-Open 350Watt voeding.
Maar ik heb in andere topics op andere fora inderdaad gezien dat er een x aantal mensen meer last hebben van dit probleem :(
Save-Settings kan dus fataal zijn op deze Asus.
Hoewel ik het toch al een x aantal keer vaker heb gedaan. Maar ja.
Ik zie iig in die topics dat het het proberen waard is om er een ander/nieuw bios batterijtje in te zetten. Dit ga ik nog even proberen. En daarna gaat hij terug naar de winkel.
tip koop een epox of een abit ;)
die ownen de asus zijn aars })

de asus zijn inorm veel probleemen mee
ook met andere asus borden
met abit of epox heb ik nog nooit problemen gehad (kan nog komen natuurlijk :P )

[ Voor 12% gewijzigd door Shunt op 22-05-2003 17:21 ]

Game PC

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 20:25
Shunt schreef op 22 May 2003 @ 17:20:
[...]

tip koop een epox of een abit ;)
die ownen de asus zijn aars })

de asus zijn inorm veel probleemen mee
ook met andere asus borden
met abit of epox heb ik nog nooit problemen gehad (kan nog komen natuurlijk :P )
offtopic:
Ik heb nou NERGENS problemen mee met mn Asus A7N8x DeLuxe plankje (sinds ik die d*mn UBER BIOS heb gedeinstalled.

• whackerjack
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09-2025
Je hebt niet perse een a7n8x bordje nodig om te hotflashen. Met bijvoorbeeld uniflash kan je met een ander bord een andere bioschip flashen. Wel moet dat bord een minstens zo grote EEPROM hebben.

It takes 2 2 make 1

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:38
Ik hoor wel vaker van dat save and exit maar ik heb er nog nooit last van gehad. wel viel mij op dat het saven tot bios versie 1.003 erg lang duurd. v 1.004 ging vele malen sneller. probeer eens op te starten met een flashdisk dan opstarten met alt F2 geloof ik ff wachten. als je geluk hebt doet hij het dan. brand het lampje bij je agp slot. dan is het nl toch de videokaart.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Defspace

Defspace

Administrator

Topicstarter
Bedankt allemaal. Maar ik ben naar de winkel terug gegaan.
En tik dit nu op mijn nieuwe Asus a7n8x :)
Ik ga denk ik ook die Uber Bios maar installeren.
Want op dit probleem na. Ben ik erg tevreden over mijn Asusje :P

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 20:25
Defspace schreef op 22 May 2003 @ 21:02:
Bedankt allemaal. Maar ik ben naar de winkel terug gegaan.
En tik dit nu op mijn nieuwe Asus a7n8x :)
Ik ga denk ik ook die Uber Bios maar installeren.
Want op dit probleem na. Ben ik erg tevreden over mijn Asusje :P
Ik weet niet of je dat nou wel zou moeten doen...

Ik had zelf de Uber BIOS 1.004 geinstalled op mn A7N8x Deluxe, en meteen daarna wilde mn systeem niet meer booten, zelfs niet op de standaard specs :o

ik dus mn oude 1.002A BIOS teruggezet, alles weer perfect :*)

Ik ben dus niet zo te spreken over die 'Uber' BIOS

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Met mijn A7N8X Deluxe geen probs met die Uber BIOS 1004? En op het nForcershq forum staat een polleke over die BIOS, en ruim 60% vindt em toppie :). Dus dat foute flashen blijf ik vreemd vinden, ook al gaat het om een Uber BIOS. Maar als je niet per se de volts nodig hebt, dan is de gewone final 1003 of 1004 voldoende natuurlijk :)

LinkedIn
Instagram

• Defspace

Defspace

Administrator

Topicstarter
Ach ik heb toch de Uber er al op staan (ging gelukkig goed :P )
Gewoon omdat ik er wel van hou om zoveel mogelijk controle in mijn BIOS te hebben... (voor het geval ik nog eens een barton koop :) )

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Mensen die nForce bordjes hebben moeten toch weten dat er o.a. bij de 8RDA+ heeeeel veel BIOS zijn gecrashed en dat dit bij elk nForce bord kan voorkomen. Foutje met het instellen van de BIOS settings waardoor die zichzelf toast.

Bij de nieuwe nForce planken is dit opgelost, dat wanneer je de FSB veranderd of andere belangrijke instellingen, je na F10 Save and Exit je BIOS eerst gaat testen of het werkt. Zoniet dan gaat tie uit en kun je met CMOS reset alles weer goed zetten. Of je houd de INSERT toets in tijdens het opstarten. Werkt het wel krijg je na de mededeling,...- BIOS is now testing settings, don't shut down or reboot - ,....gewoon je post scherm.
Pagina: 1