De dag begon gister goed, mijn nieuwe zalman cooler en corsair pc3200c2 geheugen waren binnen. En die heb ik er natuurlijk meteen opgezet.
Prima, temps waren tot wel 20 graden lager (ik had een oude rot koeler).
De hele avond aangekeken en temps bleven echt goed. Stressed 40 graden.
Tot op een punt waarop ik besloot te gaan overklokken
FSB naar 140(mem210) gezet. Geen probleem. Mooie boot. 3dmark03 stabiel gedraaid. Goed
Toen ging ik naar 150 FSB(mem200) (aangezien temps nog steeds niet boven de 40 uit kwamen.)
Hij kwam wel naar zijn bootloader. Maar het booten van windows ging niet goed.
Geen probleem gewoon weer bios in en alles maar terug gezet. (Het was laat)
133FSB(mem200).
Maar ja, ik had natuurlijk ook nieuw geheugen en ik dacht laat ik eens wat aggresive timings zetten. En eigenlijk moet ik dat niet doen want ik heb daar nog niet zoveel kaas van gegeten, cq nog niet genoeg erover gelezen.
Dus ik zet hem op 5-2-2-2 (dacht dat ik dat hier wel vaker had gezien).
Save settings en reboot.
En toen boote hij dus niet meer.
Helemaal niet meer.
Dus heb ik volgens het boekje mijn BIOS settings gecleared.
PC uit->bios batterij eruit -> jumper omzetten -> ff wachten -> jumper weer terug -> batterij er weer in -> PC weer aan.
Maar nog steeds niets.
Daarna dat nog een aantal keren herhaald ook op andere manieren.
Maar hij blijft niets doen.
Het lijkt dus wel of die laatste Save naar het BIOS mislukt is ofzo ?!?
Als ik hem aanzet dan gebeurd er niets. Geen PIEP. Geen Post Reporter. Helemaal niets. (langere tijd gewacht.) (tuurlijk hdds spinnen op, fans gaan draaien.) (hdd led blijft branden btw)
Ik heb mijn oude geheugen er weer ingehad. Ik heb mijn oude processor er weer ingehad. Maar hij blijft niets doen.
Ik denk dus dat mijn bios dood is.
Heeft er iemand ervaring met dode bios'en ? Moet ik asus bellen ? Sturen ze mij dan een nieuwe en hoe snel? Moet ik naar mijn leverancier toe ? Geven ze mij dan een vervangende. Stoppen ze er meteen een nieuwe in ? Sturen ze hem op ?
Hoe snel denken jullie dat dit gefixed kan worden ? Want een tweaker zonder pc is als slagroom zonder suiker
Ik weet wel dat ik hem kan Hot flashen. Maar ik denk dat er weinig tweakers bereid zijn hun a7n8x daarvoor te laten gebruiken
en voorderest ken ik niemand die een a7n8x heeft ?!
Prima, temps waren tot wel 20 graden lager (ik had een oude rot koeler).
De hele avond aangekeken en temps bleven echt goed. Stressed 40 graden.
Tot op een punt waarop ik besloot te gaan overklokken
FSB naar 140(mem210) gezet. Geen probleem. Mooie boot. 3dmark03 stabiel gedraaid. Goed
Toen ging ik naar 150 FSB(mem200) (aangezien temps nog steeds niet boven de 40 uit kwamen.)
Hij kwam wel naar zijn bootloader. Maar het booten van windows ging niet goed.
Geen probleem gewoon weer bios in en alles maar terug gezet. (Het was laat)
133FSB(mem200).
Maar ja, ik had natuurlijk ook nieuw geheugen en ik dacht laat ik eens wat aggresive timings zetten. En eigenlijk moet ik dat niet doen want ik heb daar nog niet zoveel kaas van gegeten, cq nog niet genoeg erover gelezen.
Dus ik zet hem op 5-2-2-2 (dacht dat ik dat hier wel vaker had gezien).
Save settings en reboot.
En toen boote hij dus niet meer.
Helemaal niet meer.
Dus heb ik volgens het boekje mijn BIOS settings gecleared.
PC uit->bios batterij eruit -> jumper omzetten -> ff wachten -> jumper weer terug -> batterij er weer in -> PC weer aan.
Maar nog steeds niets.
Daarna dat nog een aantal keren herhaald ook op andere manieren.
Maar hij blijft niets doen.
Het lijkt dus wel of die laatste Save naar het BIOS mislukt is ofzo ?!?
Als ik hem aanzet dan gebeurd er niets. Geen PIEP. Geen Post Reporter. Helemaal niets. (langere tijd gewacht.) (tuurlijk hdds spinnen op, fans gaan draaien.) (hdd led blijft branden btw)
Ik heb mijn oude geheugen er weer ingehad. Ik heb mijn oude processor er weer ingehad. Maar hij blijft niets doen.
Ik denk dus dat mijn bios dood is.
Heeft er iemand ervaring met dode bios'en ? Moet ik asus bellen ? Sturen ze mij dan een nieuwe en hoe snel? Moet ik naar mijn leverancier toe ? Geven ze mij dan een vervangende. Stoppen ze er meteen een nieuwe in ? Sturen ze hem op ?
Hoe snel denken jullie dat dit gefixed kan worden ? Want een tweaker zonder pc is als slagroom zonder suiker
Ik weet wel dat ik hem kan Hot flashen. Maar ik denk dat er weinig tweakers bereid zijn hun a7n8x daarvoor te laten gebruiken