[ADSL]Status verandering

Pagina: 1
Acties:

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:42

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Heb een probleempje :)

Ik woon zelf in eindhoven en heb momenteel een Chello verbinding. Aangezien ik wat sneller wil downloaden heb ik voor een 2-8mbit adsl variant gekozen. Hierbij is de keuze gevallen op een surfnet/bbned provider omdat ik student ben (dikke korting) Tot voorkort was ADSL volgens iedere provider (postcode check) beschikbaar in mijn buurt. Helaas geven de providers momenteel een compleet ander beeld :/

een overzichtje...
Kpn --> geen adsl beschikbaar, centrale te ver weg
Xs4all--> geen adsl beschikbaar, centrale te ver weg
Zon --> geen adsl beschikbaar, centrale te ver weg
Tweakdsl --> adsl beschikbaar
surfsneladsl.nl--> adsl beschikbaar

Hoe kan dit ? Sinds vorige week geeft iedere KPN provider dus fijn aan dat ik geen adsl kan nemen! Ook sommige bbned providers geven deze melding. De aanvraag voor surfnet is ondertussen al de deur uit .. mocht het zo zijn dat er geen adsl kan komen dan ben ik dus wel mooi genaaid.. speciaal voor adsl heb ik namelijk een ISDN pakket aangeschaft en ben ik opnieuw overgestapt van Upc/priority naar KPN.

Hoe kan dit ? Is m'n lokale centrale opgeblazen ofzo :X

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:10

ShadowBumble

Professioneel Prutser

kan zijn doordat kpn de maximale afstand van de centrale van 3.4 kilometer naar 3 kilometer heeft gelegt dus misschien dat je het daarom niet meer kan krijgen.

EDIT:
Typo's |:( tis nog vroeg he ;)

[ Voor 13% gewijzigd door ShadowBumble op 22-05-2003 09:43 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
ShadowBumble schreef op 22 mei 2003 @ 09:42:
kan zijn doordat kpn de maximale afstand van de centrale van 3.4 kilometer naar 3 kilometer heeft gelegt dus misschien dat je het daarom niet meer kan krijgen.

EDIT:
Typo's |:( tis nog vroeg he ;)
Hmm... ja.. daar ben ik dan klaar mee. Las al in het contract dat er altijd om 'technische redenen' kan worden afgehaakt aan de kant van de provider. Komt er dus op neer dat ik pech heb :/

Verwijderd

Is het niet zo dat kpn, xs4all en zon. Bepaalde garanties leveren dat je altijd die snelheid haalt. En boven een bepaalde afstand kunnen ze dat niet garanderen, maar zal je het waarschijnlijk wel gewoon halen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 09:58:
Is het niet zo dat kpn, xs4all en zon. Bepaalde garanties leveren dat je altijd die snelheid haalt. En boven een bepaalde afstand kunnen ze dat niet garanderen, maar zal je het waarschijnlijk wel gewoon halen.
kpn hanteert gewoon een vrij ruime marge voor de zekerheid, kabels kunnen rare zigzaggen maken en daarom leveren ze niet verder dan 3km van een centrale hemelsbreed.

BBnet doet daar veel minder moeilijk over.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:10

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 09:58:
ja maar ze ganranderen het en ze kunnen het niet meer garanderen als je boven die afstand gaat het is wel mogelijk maar ze kunnen dan niks "beloven" wat dus leid tot contract breuk wat dus leid tot geen opzeggings termijn :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
JvS schreef op 22 mei 2003 @ 09:59:
[...]

kpn hanteert gewoon een vrij ruime marge voor de zekerheid, kabels kunnen rare zigzaggen maken en daarom leveren ze niet verder dan 3km van een centrale hemelsbreed.

BBnet doet daar veel minder moeilijk over.
Ok, maar beinvloed dat de kwaliteit van het signaal niet? Aangezien ik dus zeker meer dan 3/3.4 km van de centrale woon.. Ben allang blij als ik straks meer dan 200kb/sec kan halen.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 10:21

slaay

Natuurbeleven.com

Tot 2 km levert bbned het 2-8 megabit pakket. Waarschijnlijk zul je het 512/256 abo krijgen.

Dich bis echt unne foëzen haas

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wimo. schreef op 22 mei 2003 @ 10:10:
[...]

Ok, maar beinvloed dat de kwaliteit van het signaal niet? Aangezien ik dus zeker meer dan 3/3.4 km van de centrale woon.. Ben allang blij als ik straks meer dan 200kb/sec kan halen.
dat kan, maar hoeft niet. Zie bijvoorbeeld dit topic:
ADSL via BBNED maar meer dan 3km van centrale.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
JvS schreef op 22 May 2003 @ 10:53:
[...]

dat kan, maar hoeft niet. Zie bijvoorbeeld dit topic:
ADSL via BBNED maar meer dan 3km van centrale.
Ok, dan kijk ik wel wat de providers er van maken. Ik ga iig geen zielig 512 abbo nemen ;) Op bbned.nl geeft ie trouwens gewoon aan dat het beschikbaar is ... Ik zag in het andere topic mensen die exact wisten hoever de lokale centrale van ze af ligt. Is dat ergens op te zoeken ?

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 16:10

BFS

Rude awakening

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Net een brief gehad van internl.. Helaas is het dus niet mogelijk een fatsoenlijke adsl lijn hierhen te leggen. Alleen de 512kbit (:r) variant is beschikbaar. Wat baal ik :'( isdn afgesloten .. priority afgezegd .. en allemaal voor NIETS! woon je midden in eindhoven en kun je nog geen adsl nemen |:(

Verwijderd

Wimo. schreef op 23 May 2003 @ 13:32:
Net een brief gehad van internl.. Helaas is het dus niet mogelijk een fatsoenlijke adsl lijn hierhen te leggen. Alleen de 512kbit (:r) variant is beschikbaar. Wat baal ik :'( isdn afgesloten .. priority afgezegd .. en allemaal voor NIETS! woon je midden in eindhoven en kun je nog geen adsl nemen |:(
je kan wel adsl nemen, alleen een tragere variant

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Wat je ook kan doen is gewoon de 512kbit nemen, als je dit 2 maanden heb een upgrade aanvragen. Mocht je dan een tegen bericht krijgen dat hun niet kunnen garanderen dat het werkt cq. de snelheid goed is, dan zeg je dat je dat op eigen risico accepteert.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 23 May 2003 @ 13:58:
Wat je ook kan doen is gewoon de 512kbit nemen, als je dit 2 maanden heb een upgrade aanvragen. Mocht je dan een tegen bericht krijgen dat hun niet kunnen garanderen dat het werkt cq. de snelheid goed is, dan zeg je dat je dat op eigen risico accepteert.
Heb ik al geprobeerd :) Was bij internlnet niet mogelijk ... Ik zit ong. 3.5km van de centrale af

Het leuke is dus dat er 400 meter van mijn huis NOG een centrale staat. Helaas was het volgens de kpn doos (ze was echt aso toen ik klaagde) niet mogelijk om ons daarop te zetten. Technisch gezien stelt het niets voor ...

• Sovereign
  • Laatst online: 21-01 00:17
Waar woon je dan in Eindhoven? :? Ik zit in strijp, en heb ADSL fast.

[ Voor 4% gewijzigd door Sovereign op 23-05-2003 15:33 ]

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Sovereign schreef op 23 May 2003 @ 15:33:
Waar woon je dan in Eindhoven? :? Ik zit in strijp, en heb ADSL fast.
Achtse barrier :7 De centrale zit vlakbij de tempel :S Ik woon zelf 300meter van son af waar nog een eindhoven-son centrale staat.

• Sovereign
  • Laatst online: 21-01 00:17
Hmm, ook stom, ik dacht dat de dekking van eindhoven best wel goed was.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Sovereign schreef op 23 May 2003 @ 15:45:
Hmm, ook stom, ik dacht dat de dekking van eindhoven best wel goed was.
Is het ook! Alleen hebben ze ons gedeelte van de wijk aan de 'verkeerde' centrale gehangen. Lullige ook is dat kpn er niets aan wil doen. Ik ga zelf toch nog wat verder zeuren bij bbned. Een andere provider is helaas geen optie omdat ik met het surfnet project mee wil doen

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 19:15

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik woon hiero in Gestel en geen probs met ADSL Lite :P (Hoe zou dat komen :P :D :+ 8)7 )

[ Voor 5% gewijzigd door --MeAngry-- op 23-05-2003 15:54 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wimo. schreef op 23 May 2003 @ 14:17:
[...]

Heb ik al geprobeerd :) Was bij internlnet niet mogelijk ... Ik zit ong. 3.5km van de centrale af

Het leuke is dus dat er 400 meter van mijn huis NOG een centrale staat. Helaas was het volgens de kpn doos (ze was echt aso toen ik klaagde) niet mogelijk om ons daarop te zetten.
Nee gek he? Ze gaan echt niet voor jou alleen een beetje lopen graven hoor |:(. Sommige mensen aan de telefoon reageren wat kribbiger omdat er soms door mensen van die com-pleet belachelijke eisen gesteld worden
Technisch gezien stelt het niets voor ...
Klopt, technisch gezien stelt een glasvezel naar je huis leggen ook niets voor. c'mon blijf ff reeel ofzo voordat je bedrijven gaat zitten afzeiken :{.

Je kan gewoon adsl krijgen, dus ik denk dat je niet zo moet zeuren. Er zitten nu eenmaal beperkingen aan en zomaar "ff" de centrale omzetten is niet zomaar ff de centrale omzetten. Er loopt vanaf jouw huis een kabel direct naar de centrale, als je op de centrale dichterbij wil komen (die er waarschijnlijk later was dan dat jouw huis/wijk er was) dan moet er een complete nieuwe set kabels vanaf de huizen getrokken worden.

Dit is echt niet iets wat de kpn expres doet ofzo hoor, als ze de keuze hadden, hadden ze jullie op de goedkoopste (en dichtbijzijndste) centrale aangesloten. Neem lekker 512/256 en je surft als een prins over het internet zonder telefoontikken.

[ Voor 30% gewijzigd door JvS op 23-05-2003 16:05 ]

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
JvS schreef op 23 May 2003 @ 16:02:
[...]
Nee gek he? Ze gaan echt niet voor jou alleen een beetje lopen graven hoor |:(. Sommige mensen aan de telefoon reageren wat kribbiger omdat er soms door mensen van die com-pleet belachelijke eisen gesteld worden

[...]
Klopt, technisch gezien stelt een glasvezel naar je huis leggen ook niets voor. c'mon blijf ff reeel ofzo voordat je bedrijven gaat zitten afzeiken :{.

Je kan gewoon adsl krijgen, dus ik denk dat je niet zo moet zeuren. Er zitten nu eenmaal beperkingen aan en zomaar "ff" de centrale omzetten is niet zomaar ff de centrale omzetten. Er loopt vanaf jouw huis een kabel direct naar de centrale, als je op de centrale dichterbij wil komen (die er waarschijnlijk later was dan dat jouw huis/wijk er was) dan moet er een complete nieuwe set kabels vanaf de huizen getrokken worden.

Dit is echt niet iets wat de kpn expres doet ofzo hoor, als ze de keuze hadden, hadden ze jullie op de goedkoopste (en dichtbijzijndste) centrale aangesloten. Neem lekker 512/256 en je surft als een prins over het internet zonder telefoontikken.
Mag ik KPN niet afzeiken? Ze hebben me net voor ruim 150 euro aan isdn troep/aansluitingen door de neus geboord. Voordat ik sowieso aan het hele gebeuren ben begonnen heb ik netjes gebelt met de KPN. Zij vertelde mij dat een 'snelle' adsl variant geen probleem opleverde omdat ik minder dan 1km van de centrale afwoonde. Vanaf dat moment mag ik er toch wel vanuit gaan dat dit klopt.

Als ik er dan zelf later achterkom (Kpn nu dus ook, vandaar mijn startpost) dat ik toch bij een andere centrale ben ingedeeld vind ik dat ronduit zuur.
Natuurlijk kan ik een 512kbit lijn nemen en fijn met 60kb/sec downloaden. Maar om die reden wil ik geen adsl.. chello doet netjes 150+ kb/sec hier in de buurt

Verwijderd

Wimo. schreef op 23 mei 2003 @ 19:08:
[...]

Mag ik KPN niet afzeiken? Ze hebben me net voor ruim 150 euro aan isdn troep/aansluitingen door de neus geboord. Voordat ik sowieso aan het hele gebeuren ben begonnen heb ik netjes gebelt met de KPN. Zij vertelde mij dat een 'snelle' adsl variant geen probleem opleverde omdat ik minder dan 1km van de centrale afwoonde. Vanaf dat moment mag ik er toch wel vanuit gaan dat dit klopt.

Als ik er dan zelf later achterkom (Kpn nu dus ook, vandaar mijn startpost) dat ik toch bij een andere centrale ben ingedeeld vind ik dat ronduit zuur.
Natuurlijk kan ik een 512kbit lijn nemen en fijn met 60kb/sec downloaden. Maar om die reden wil ik geen adsl.. chello doet netjes 150+ kb/sec hier in de buurt
tja pech maar je hebt geen poot om op te staan. Er staat altijd duidelijk bij dat er een technisch onderzoek gedaan wordt voordat je aangesloten wordt.

Dus ik zou zeggen, vraag gezellig weer chello aan, en move on

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 19:18:
[...]

tja pech maar je hebt geen poot om op te staan. Er staat altijd duidelijk bij dat er een technisch onderzoek gedaan wordt voordat je aangesloten wordt.

Dus ik zou zeggen, vraag gezellig weer chello aan, en move on
Doe ik ook.. tis geen drama hoor :) Tis gewoon jammer. Vooral omdat surfnet voor weinig geld enorme snelheden aanbiedt. Maar zoals je zegt, life goes on :9

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 20:12

mrsar

waar een sar is,is een wodka

kpn zegt gewoon,tot 3 km...en verder niet

bij bbned kijken ze gewoon of je de snelheid haalt als je bent aangesloten,althans,in muiderberg(woon zelf in muiden,dus ik kan wel alles nemen) dacht ik van wel,omdat een deel daar wel 8mbit kon en een el niet,hebben ze dus op de grens gemeten

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Pagina: 1