Sessie eindigen, Clean histoy php

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website waarop mensen inloggen en die hangen dan vast aan een sessie. Op het moment dat ze op "logout drukken" gaan ze naar de inlog pagina, de sessie is afgelopen.
Maar als de mensen op de back knop drukken dan komen ze weer in het oude scherm totdat ze op refresh drukken.
Met javascript met ik al geprobeerd het venster te sluiten maar dan krijgen ze een melding en dat wil ik ook niet.
Ikzelf heb mij de pleures gezocht naar verschillende mogelijkheden.
1 ervan is (als het al mogelijk is) de histroy van het geopende venster leeggooien, dan met jscript het LOGIN scherm openen en het oude sluiten ( op het moment dat het venster geen history bevat kun je hem met jscript wel sluiten. Maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen.

Alle opmerking cq. ideeën zijn trouwens welkom.

ff kort het moet dus zo zijn dat als hij uitlogd dat hij ook niet meer terug kan en als hij al terug kan dat hij dan een database error krijgt.
Ik gebruik voornamelijk alleen maar php in combinatie met HTML een klein beetje Jscript en alles draait op een apache webserver met een MySql database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
PHP:
1
2
3
<?php
 header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");
?>

In de manual van PHP zoeken op header() voor meer uitleg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb/had ik al gedaan maar als ik dat doe dan doet ie vrij weinig, ik heb mijn eigen cache dan al leeggegooit maar nog blijft hij erin staan.

Ik weet niet of ik in iedere php file dit moet zetten (dit had ik uit voorzorg al gedaan) maar weet niet of dit correct is.

hier een stukje code dan maar
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<?
include ("./database2.inc.php");
include ("./taal/taal.inc.php");
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate"); // HTTP/1.1
header("Pragma: no-cache"); // HTTP/1.0
?>
<head>
<link href="./afbeeldingen/stylesheet.css" rel="stylesheet">

etc.

maar dit werkt dus niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Je moet de headers geven vóór de uitvoer... Dus eerst header() en daarna je <!DOC...<HTML> regels...

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en moet ik dit dan in iedere php file zetten of alleen in de eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 10:24:
en moet ik dit dan in iedere php file zetten of alleen in de eerst?
Hij doet het dus nu alvast bedankt :) en ikke maar tobben ik wist niet dat <!DOCTYPE etc ook al output was
Steentje af en toe beetje dom :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Hoi welkom op Tweakers, zou je de volgende keer de edit-knop willen gebruiken als je extra informatie aan een bepaalde post wil toevoegen. BvD :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 14:41 ]

Pagina: 1