Toon posts:

Programma starten bij afsluiten XP prof

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een programma te laten starten bij het afsluiten van Windows XP? Bij opstarten is het geen probleem. Maar bijvoorbeeld WINT NT 4.0 slaat alle gegevens uit z'n ram op voor het afsluiten.

Ik zou bij elke shutdown een backup willen laten starten voordat de pc afgesloten wordt. Heb wel oplossingen gevonden voor het starten van een programma en daarna automagisch afsluiten, maar dat is voor mij de verkeerde volgorde..... Firedeamon bood ook geen oplossing.

Ben nu verder aan het zoeken. Heb policies gevonden, nu nog een werkend script...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 09:35 . Reden: verder zoeken ]

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 20:18
Denk niet dat WinXP de mogelijkheid heeft, maar misschien is er een klein progje die bij het starten op de achtergrond niets doet en bij een OnExit een ander progje start. Is met Visual Basic niet zo moeilijk te maken :P

Originele startpagina - Stadindex.nl

Verwijderd

Topicstarter
Het moet kunnen via shutdown/startup policy, maar ik kom er niet uit hoe ik daar een script voor moet knutselen.......

Verwijderd

je kunt zelf even een scriptje schrijven. Commando voor afsluiten (in win98, denk ook wel in xp) is

rundll32.exe user.exe,exitwindows

het is zeker niet de meest gunstige manier om je pc af te sluiten maar misschien heb je er iets aan..

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ik gebruik ExitsNT 2.6 (http://www.google.com/search?q=exitsnt)
daarmee kun je reboots van bijv prog installatie blokeren en een progje opstarten voor shutdownen.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je wil dus dat xp op commando een progje start en DAARNA afsluit, lijkt me niet handig om een programa uit te voeren als het systeem net afsluit...

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09 19:43
Dat is bijvoorbeeld makkelijk als je een scandisk/defrag of weet ik wat wilt uitvoeren aan het eind van een dag. Als ie klaar is sluit de pc automatisch af.

In de laatste C'T (duitse uitgave, nr 11 - 19-05-2003) staat daarover een uitgebreid artikel.

Windows XP (met sp1 !!)
het commando om de pc uit te zetten is: shutdown -s -t 00
-t 00 = aantal seconden.

Dan kun je een batch-bestand schrijven. Zet achter elke regel van het programma dat geboot moet worden /w, dat wil zeggen dat ie moet wachten tot ie klaar is. Aan het einde shutdown -s -t 00

• Rezyek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
logoff script? ... standaard voorziening in windows xp

http://www.microsoft.com/mspress/books/sampchap/5205e.asp

[ Voor 41% gewijzigd door Rezyek op 22-05-2003 14:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL: Ik wil o.a. backup maken van m'n outlook. Dat kan alleen als Outlook afgesloten is. Daarna eerst afsluiten en dan scriptje draaien.
Zwahillus: Klopt! Thx voor de info
All : Ik begrijp dat ik een scriptje moet bouwen, maar zocht juist een voorbeeld script!
Pagina: 1