Toon posts:

Waas voor de ogen met WinFast op Philips

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik beschik over een grafische kaart: de WinFast A280 LE TD MyVIVO van Leadtek en daarbij een 107B (17'') Philips monitor.

Deze kaart geeft in mijn ogen een soort lichte ruis (sneeuw of iets dergelijks) op de monitor. Je moet dan wel goed kijken, maar toch...
Verder zijn na verloop van tijd (soms ook direct in het begin) strepen te zien, een soort storing. Deze bewegen in alle mogelijke richtingen. Het eigenaardige is dat ze zelfs met de muis meebewegen.

Men heeft mij gezegd dat dit aan de niet goede aarding van de apparatuur ligt. Daarom heb ik daar erg veel aandacht aan gegeven. Het probleem verhuist mee als ik mijn systeem ergens anders aansluit. Diverse andere videokaarten hebben het probleem niet opgelost.

Iemand nog een idee wat ik moet doen om van de strepen af te komen. Glassex helpt ook niet.... :(

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat
Drivers geinstalleerd.
Zit je in de buurt van andere electronische apparaten (ivm trafo's)
Wat geeft windows aan (als je windows gebruikt)

Wauw, een sig!

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:32
Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 09:06:
[...]
Diverse andere videokaarten hebben het probleem niet opgelost.
[...]
Dan zit het probleem toch niet in je videokaart, maar in je monitor ?

Probeer hem eens op een lagere resolutie te zetten (en lagere frequentie), ik weet niet wat die monitor officieel aan kan, maar misschien is hij brak of staat hij gewoon te hoog?

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat ingesteld op 'optimaal', maar ook handmatig op 72 blijft het probleem zichtbaar. Andere magnetische apparatuur is er niet. (M.u.v. kleine geluidsboxen) Deze weghalen heeft geen invloed....

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb je hem ook al op een compleet ander systeem geprobeerd? (om storingen van je eigen pc uit te sluiten). Als ie het dan ook nog doet is die monitor ws. gewoon kapot. Als ie nieuwer dan 3 jaar is kun je gewoon garantie claimen. Dan wordt de monitor gewoon bij je thuis omgewisselt.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Probeer hem ook even in een andere ruimte op een andere pc met een andere monitor kabel.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Laatste nieuws:
Op een GeForce 64Mb gaat het een stuk beter dan op de 128Mb variant. De leverancier blijft beweren dat het aan de monitor ligt. Dat kan toch niet waar zijn? Kaarten te dicht op elkaar kunnen ook van invloed zijn?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat
nee, lijkt mij ook dat de 128mb variant dan niet helemaal fris is. Laat het gewoon zien aan de leverancier... Vraag als hij langskomt, of neem je monitor daarna toe.

*heb je nog garantie???* Zo ja, gewoon terug gaan en een nieuwe kaart claimen

Wauw, een sig!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Controleer de vga stekker en aansluiting ook eens goed, ik heb eens gehad dat ie er half uitlag en dat ik echt raar beeld krijg, soort van strepen erdoor heen en wazige dingen enzo.

Ik heb een 20 inch sun monitor en een xfx kaart maar dat moet niet uitmaken.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

op andere kaarten heb je hetzelfde, en op een gf64 niet :?
vreemd.
heb je mischien ook andere proggies geinstalleerd van winfast :?
moet je alleen de detonaters eens proberen.
een vriend van me had ook een winfast en had ook wat van ze geinstalleerd en had ook vreemde dingen.
wazig dan weer zwarte blokjes.
toen heeft ie alles van winfast eraf gegooid en alleen de drivers geinstalleerd en alles was zoals het moest ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1