Toon posts:

Automatisch IP of niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een netwerk met een 6tal pc's waarop ik met één server werk voor mijn boekhouding ook staat er een grote Nasuhua copieer apparaat/printer/fax op het netwerk.
Deze 2 laaste zijn nodig met een vast IP .

Nu heb ik een router aangeschaft en daar staat in de manual dat ik alle pc's moet zetten met automatisch IP ( DHCP )
Als ik dat doe werkt mijn boekhouding niet meer en mijn copie machine.

Is het mogelijk om met vaste ip's en andere pc's op automatisch te zetten in één zelfde netwerk ??

Hoe pak ik dit best aan , of koop ik beter een router die ook vaste IP's aankan ?

mvg

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Gewoon die printer en die server een vast IP geven en de rest op automatisch verkrijgen zetten (DHCP). Moet gewoon kunnen hoor :)

Misschien dat de machine's die dan een DHCP address krijgen dan een IP krijgen van een heel andere range, dan kan je dat weer op je router instellen in welke range hij IP's moet uitdelen.

[ Voor 43% gewijzigd door DeMoN op 22-05-2003 09:02 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Je hoeft niet persé van DHCP gebruik te maken. Wel zul je moeten zorgen dat de router géén adressen uitgeeft in hetzelfde gebied als waar de vaste IP's zich bevinden.

DHCP configureert je client TCP/IP, dit kun je handmatig (dus vast) prima simuleren. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanks, ik denk eerst een andere router te gaan kopen. Welke router is beste koop ?
De Router SMC7004ABR of de U.S. Robotics Broadband Router 8000A ? of zijn er nog goeie ?

UPnP voor msn ea moet zeker ook gaan.

mvg

Verwijderd

de situatie laten zoals die is en DHCP op je router uitschakelen ??