Toon posts:

[win2k] netwerkprinters probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op mijn win2k server een netwerkprinter toevoeg gaat alles goed. Ga ik echter in printers kijken staat achter de netwerkprinters "access denied, unable to connect" Rechten staan goed en het is alleen bij die server. Lokaal printers toevoegen gaat wel goed. Ik kan er ook gewoon naar die printers printen en dat gaat goed op die melding na.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

je zegt het zelf al Acces is Denied.. dus de rechten staat niet goed...

Verwijderd

Heeft de gebruiker, die ingelogd is op de server ook de "Manage" machtiging, of alleen "Print"?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het vreemde van het verhaal die staan dus goed. Als je op een andere server de printers toevoegd op het zelfde account krijg je die melding dus niet!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
spool directory rechten op die server?

edit:

laat maar.. had niet gezien dat printen gewoon goed gaat.

[ Voor 48% gewijzigd door Mystery op 22-05-2003 11:37 ]

Battle.net tag

• danny230681
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 08:41
die printer die erop zit, gebruikt die eigen software? zoals de epson printers date doen? Hiermee bedoel ik dat als je wil gaan printen dat hij een eigen dialoog venster opent?

Verwijderd

Topicstarter
Nee gewoon standaard drivers. Alles werkt gewoon behalve die gekke melding in het printermenu. Het treed nu op bij alle win2k servers en niet bij een client zoals win2kpro of winxp. De NT4 servers hebben er geen last van.

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Ik heb hetzelfde probleem in W2K. Printen vanaf werkstation gaat OK, maar printerstatus bekijken vanaf werkstation levert een "Access denied, unable to connect".
Wie o wie?

[ Voor 10% gewijzigd door Concrete op 29-07-2003 22:55 ]

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Hebben de gebruikers wel Print Rechten? dus de normale rechten die je zo'n groep in Windows NT 4 ook gaf.

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Alle gebruikers hebben printrechten.
Anders zouden ze toch ook niet kunnen printen? :?

Kan het misschien te maken hebben met mijn pogingen om iets te enthousiast de Local Security Policy kogelvrij/waterdicht te maken?

[ Voor 45% gewijzigd door Concrete op 30-07-2003 12:47 ]

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Als je hebt lopen kloten met local security policies kon je inderdaad wel het probleem zelf veroorzaakt hebben. Dit kun je echter eenvoudig testen.

Open een MMC voeg de Seucirty Configuration and Analysis snapin toe. Open een nieuwe database voeg de basic.inf toe en analyseer het systeem. nu kun je de verschillen snel zien en eventueel via je policy editor verhelpen. Ook kun je kiezen voor Configure the computer now en ben je weer terug bij de basis begin policy. (al je templates staan in %systemroot%winnt\security\templates\) Je moet dan de basicsv.inf gebruiken om terug te gaan naar standaard instellingen. Helaas is deze niet voorhanden voor WindowsXP dus voor je iets veranderd eerst exporteren naar basis.inf file.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Het lijkt een beetje op een recent probleem bij ons op kantoor. Wij hadden ook access denied staan bij één printer die op de server stond. Echter, ik kon hem ook niet toevoegen op clients, daar had ik ook geen rechten voor. Bij ons stonden ook alle rechten prima.

Enige oplossing was opnieuw installeren op de server.
Pagina: 1