Na een uitgebreide zoektocht hoe ik een image (Powerquest Disk Image 4.0) kon maken van mijn laptop met een Xircom REM56G-10 (10 mbit) netwerk kaart over het netwerk kwam ik terecht bij Bart's Network bootdisk.
Na het booten wordt de verbinding gelegd (TCP/IP) en was ik instaat om een schijf te mappen.
Na het opstarten van Disk Image 4 begon ik met het maken van de image door aan te geven (middels de Browse knop) waar de image moest komen. Op het moment dat ik mijn netwerk schijf benaderde werd ik getrakteerd op een DOS4GW error.
Na een reboot en in plaats van browsen naar de folder gewoon de plaats intypen leek het erop dat alles werkte.
De image werd gemaakt, maar duurde ruim 4 uur om 500 mb (de uiteindelijke image lag rond de 270 mb (High compression)) over te zetten naar de netwerk schijf.
Ik vind dit nogal traag. Nu weet ik dat 10 mbit geen snelle verbinding is maar zelfs een directe kabel verbinding over de LPT poort is nog sneller.
Daar komt bij dat naar afloop (ik ben gaan slapen) er weer een DOS4GW error optrad (ik vermoed door PQ Disk Image).
De image leek correct gemaakt te zijn maar ik heb dit nog niet kunnen testen.
Uiteraard heb ik de laptop nog even ge-ping-ed:
Het netwerk lijkt ok?
Twee vragen dus:
• Hoe krijg ik de snelheid van het netwerk onder DOS --> Win98 SE omhoog?
• Hoe voorkom ik die DOS4GW error?
Vanavond maar eens kijken of het met een oudere versie wel wil.... Misschien moet ik eerst een volledige install doen van PQ Disk Image i.p.v. alleen de dos versie te gebruiken.....
Na het booten wordt de verbinding gelegd (TCP/IP) en was ik instaat om een schijf te mappen.
Na het opstarten van Disk Image 4 begon ik met het maken van de image door aan te geven (middels de Browse knop) waar de image moest komen. Op het moment dat ik mijn netwerk schijf benaderde werd ik getrakteerd op een DOS4GW error.
Na een reboot en in plaats van browsen naar de folder gewoon de plaats intypen leek het erop dat alles werkte.
De image werd gemaakt, maar duurde ruim 4 uur om 500 mb (de uiteindelijke image lag rond de 270 mb (High compression)) over te zetten naar de netwerk schijf.
Ik vind dit nogal traag. Nu weet ik dat 10 mbit geen snelle verbinding is maar zelfs een directe kabel verbinding over de LPT poort is nog sneller.
Daar komt bij dat naar afloop (ik ben gaan slapen) er weer een DOS4GW error optrad (ik vermoed door PQ Disk Image).
De image leek correct gemaakt te zijn maar ik heb dit nog niet kunnen testen.
Uiteraard heb ik de laptop nog even ge-ping-ed:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| C:\>ping 192.168.1.4
Pingen naar 192.168.1.4 met 32 byte gegevens:
Antwoord van 192.168.1.4: bytes=32 time=1ms TTL=30
Antwoord van 192.168.1.4: bytes=32 time=1ms TTL=30
Antwoord van 192.168.1.4: bytes=32 time<10ms TTL=30
Antwoord van 192.168.1.4: bytes=32 time<10ms TTL=30
Pingstatistieken voor 192.168.1.4:
Packets: verzonden = 4, ontvangen = 4, kwijtgeraakt = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 1ms, Gemiddeld = 0ms |
Het netwerk lijkt ok?
Twee vragen dus:
• Hoe krijg ik de snelheid van het netwerk onder DOS --> Win98 SE omhoog?
• Hoe voorkom ik die DOS4GW error?
Vanavond maar eens kijken of het met een oudere versie wel wil.... Misschien moet ik eerst een volledige install doen van PQ Disk Image i.p.v. alleen de dos versie te gebruiken.....
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005