Raid (0+1) komt niet terug uit standby?

Pagina: 1
Acties:

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025
Hi all,

Ja, al gezocht, maar GOT leverde niet het juiste antwoord op. 8)7

Heb hier een oud (maar goud) Fasttrak kaartje draaien met daaraan 2 x 40 GB in Raid 0+1. Wanneer de HDD's standbij gaan (na 30 minuten) komen ze daarna bij het activeren van de pc zoals normaal -via keyboard of muis en gebruik explorer- niet meer "up". Ze spinnen neit meer op.

Wanneer de peecee opnieuw op wordt gestart doen ze het weer prima. Het gaat hier overigens niet over een hybernate stand, gewoon standby.

De Fasttrak site wist hier niets zinnigs over te vertellen, en de nieuwste (of oudere) drivers lossen helaas ook niets op.

Heeft iemand enig idee?

Het betreft Win XP SP1 icm 2 x 40GB Maxtor op Fasttrak Raid kaartje.

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Verwijderd

Mijn raid 0 en later raid 0+1 arry konden niet standby en bleven gewoon draaien als de rest van de pc wel in standby ging :?

Is het niet te verhelpen me een driver en/of bios update?

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Cryonist

- Something clever -

ijzer7 schreef op 22 May 2003 @ 08:32:
Hi all,

Ja, al gezocht, maar GOT leverde niet het juiste antwoord op. 8)7

Heb hier een oud (maar goud) Fasttrak kaartje draaien met daaraan 2 x 40 GB in Raid 0+1. Wanneer de HDD's standbij gaan (na 30 minuten) komen ze daarna bij het activeren van de pc zoals normaal -via keyboard of muis en gebruik explorer- niet meer "up". Ze spinnen neit meer op.

Wanneer de peecee opnieuw op wordt gestart doen ze het weer prima. Het gaat hier overigens niet over een hybernate stand, gewoon standby.

De Fasttrak site wist hier niets zinnigs over te vertellen, en de nieuwste (of oudere) drivers lossen helaas ook niets op.

Heeft iemand enig idee?

Het betreft Win XP SP1 icm 2 x 40GB Maxtor op Fasttrak Raid kaartje.
Tenzij ik iets groots gemist heb heb je voor raid 0+1 toch echtwel 4 schijven nodig (2 voor striping, en 2 om die striping te mirroren) Heb je dus 4 schijven of een andere raid config?

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• ijzer7
Nope. Fasttrack geeft stripeset (0+1) aan. Kan er niets aan doen. Maar is feitelijk gewoon Raid 0 (striping without parity). Maar heb voor de volledigheid de FT-benaming erbij gezet.

Je hebt dus niets gemist, maar tevens ook niets bijgedragen: ga je dat ook nog doen? :+

[typo edit]

Flipke: Done that, been there... Alles is up-to-date.

[ Voor 14% gewijzigd door ijzer7 op 22-05-2003 10:29 ]

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-03 12:21
GoUdViS schreef op 22 mei 2003 @ 09:11:
[...]

Tenzij ik iets groots gemist heb heb je voor raid 0+1 toch echtwel 4 schijven nodig (2 voor striping, en 2 om die striping te mirroren) Heb je dus 4 schijven of een andere raid config?
RAID 0+1 heeft inderdaad echt 4 disks nodig, hoe je dus bij RAID 0+1 komt is ook mij een raadsel...

• ijzer7
[diepe, diepe zucht]
Heb geen digitale camera, maar anders zou ik een fototje maken van het beeldscherm. Fastrak zegt toch echt dat het om een 0+1 striping set gaat.

Maar nogmaals ga er even -for the sake of argument- vanuit dat het hier een RAID 0 config betreft.
[/diepe, diepe zucht]

• ijzer7
*schop*

Hee. Niemand die dit probleem kent? Raid die niet terug uit slaapstand (niet hybernate) komt?

Pleez.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
ijzer7, je hebt gelijk.
Die Promise Fasttrak kaartjes geven inderdaad heel raar aan wat voor Raid-config je hebt.
Maar waarom wil je je hdd's in stand-by zetten??
Bij mij draaien ze gewoon continue, al 2 jaar lang.

Verwijderd

Heb je mijn vorige optie al geprobeerd?

• ijzer7
BredeP schreef op 23 May 2003 @ 08:58:
ijzer7, je hebt gelijk.
Die Promise Fasttrak kaartjes geven inderdaad heel raar aan wat voor Raid-config je hebt.
Maar waarom wil je je hdd's in stand-by zetten??
Bij mij draaien ze gewoon continue, al 2 jaar lang.
Vorig jaar zijn zowel een maxtor als een IBM overleden als gevolg van 24/7 aanstaan. Sindsdien heb ik liever dat mijn HDD's uitspringen na een half uur niets doen (draaien heeft geen zin als ik er niet ben). tegelijkertijd wil ik mijn peecees wel aan laten staan. Da's wel weer makkelijk. Die RAID config-pc gaat nu 's avonds uit. 80 GB data verliezen is geen pretje...

Daarnaast ben ik benieuwd -Tweaker zijnde- waarom een RAID niet uit standby komt.

Flipke -> Yup, nieuwste drivers en of bios geinstalleerd (hierom). Maar "no-go".

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Cryonist

- Something clever -

ijzer7 schreef op 23 May 2003 @ 08:54:
*schop*

Hee. Niemand die dit probleem kent? Raid die niet terug uit slaapstand (niet hybernate) komt?

Pleez.
Sommige hardware ondersteund slaapstand gewoon niet. Het kan zijn dat jou raid controller dat ook niet doet. Zeker omdat jje zegt dat het al een wat oudere kaart is. Als je het preciese typenummer hier post kan er mischien iemand kijken.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• ijzer7
Als dat het geval is (of kan zijn) wordt het tijd voor een nieuw RAID-kaartje.
Ik ga er gemakshalve even vanuit dat de kaart het niet ondersteund.

thx all

modje, slotje.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:00

OgWok

U.N.C.L.E.

Zelfde probleem met een Adaptec 29320R met HostRaid. Bij standby gaan de hd's uit (2 Cheetah's); daarna klik met de muis en komt er een desktop zonder pictogrammen, maar wel met een bewegende muispijl.
Verder niets, de hd's blijven uit :( ---> reset ...

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Pagina: 1