Toon posts:

(linux SlackWare 9.0) alcatel speedtouch usb modem read fail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
m'n box heb ik lopen met 'n alcatel speedtouch usb modem de versie die is uitgegeven voor 2002.

ik gebruik de driver van speedtouch.sourceforge.net

ik heb 't probleem dat m'n internet afentoe doodvalt en dan lees ik de volgende error in /var/adm/syslog:

May 22 15:19:32 aadfwerawdfadsf pppd[4906]: read: Value too large for defined data type

ik heb 't al gevraagd aan de makers van de drivers en al op google gezocht maar daar kom ik alleen zweedse pagina's tegen aangezien ik geen zweeds kan is dat 'n beetje lastig ;)

Verwijderd

Je hebt ergens een buffer overflow. Had je de latest driver al ge-installed?

Verwijderd

[gokje modus] Mischien iets te maken met je MTU?? [/gokje modus] Kheb er niet mega verstand van maar volgens mij zou het weleens de oorzaak kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik heb de mtu value al eens op 1492 gezet en dat zou alles moeten oplossen maar dat had geen effect.....wat zou de juiste waarde zijn ?

en ja ik heb de nieuwste driver al eens (meerdere malen) opnieuw geinstalleerd ik gebruik overigens de windows dll microcode want die is veel stabieler dan de linux versie.....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit probleem nu al 7 maanden maar pas sinds kort geeft ie die read error...
het gekke is dat deze read error opeens kwam en niet na een nieuwe configuratie of installatie....

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:05

MrScratch

I am rubber, you are glue

en ja ik heb de nieuwste driver al eens (meerdere malen) opnieuw geinstalleerd ik gebruik overigens de windows dll microcode want die is veel stabieler dan de linux versie.....
Echt waar? Ik gebruik al vele maanden de linux-microcode. Solid as a rock, zouden de engelsen zeggen. Heb je al op de speedtouch mailinglist gepost, da's in hoofdzake een engelse mailinglist. Ik heb zelf ook moeten kloten voor die speedtouch aan het verbinden ging en er zelfs een mini-howto voor geschreven. Hij is alleen nog voor versie 1.1 van de drivers terwijl er nu 1.2beta uit is, maar zelfs met 1.1 werkte het altijd retestabiel.

Look behind you! A three headed monkey!

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb me net aangemeld en m'n bericht gepost ;)
Pagina: 1