Video-in en Video-uit, welke kaart is goed?

Pagina: 1
Acties:

• olie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02-2025
Ik had eens een Pinnacle DC10 kaart maar die heb ik weer weggedaan omdat ik niet normaal een film kon opnemen via S-VHS in; te groot video-bestand of project.
Toen had ik een DC30 maar daar kon ik geen XP-drivers voor vinden > weg ermee.
Nu moet ik toch ééns die VHS banden op VCD opnemen en ben ik weer aangewezen op een kaart met S-VHS ingang en die ook een Composite-signaal aan kan (nog een geel plugje). Toch dan weer die DC10 of zal ik kiezen voor een all-in-wonder kaart?
Zo zag ik in pricewatch de Sapphire Atlantis Pro met de ATI9000pro chip en 128MB DDR geheugen voor zo'n 125 euro. Is dit een goed merk en vooral; zijn de driver-updates wel behoorlijk te downloaden? Ik zie Sapphire ook niet staan onder het kopje: bekende video-kaarten. Tock liever een Kaart build by ATI? of wat?
Gek word ik ervan. Qua beeldkwaliteit verschild het nogal wat werke kaart je neemt. > Wat is wijsheid???

[ Voor 6% gewijzigd door olie op 22-05-2003 01:45 ]

Win10 Pro x64, I7-3770, Z77A-GD65, 16GB G.Skill, SSD 850-256, GTX970

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Sapphire zijn BBA (Build By Ati) Kaarten. De kwaliteit is dus prima. ATi komt maandelijks met ee nieuwe WHQL driver.

Beeldkwaliteit verschilt amper iets op de verschillende merken kaarten.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Als je 3D niet zo belangrijk vind zou je ook nog een Matrox kaartje kunnen overwegen.
Qua TV-out/in zijn ze de beste en bovenal de overlay-mode op tv is ononvertroffen.
en ik mag het weten, heb ervaring met alle (Ati,Nvidia en Matrox).
Een G550 is wel grappig, als je iets meer kwijt wil is de nieuwe P750 ook nog wel het overwegen waard. En tja, de Parhelia....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!