Goed. Ik vind het echt geweldig om al deze nieuwe functies uit te proberen in asp.net wat ik overigens echt een hele stoere omgeving vind
Maar na 8 uur te prutsen aan mijn simpel dropdownlistje geef ik het op. Dit is mijn code en er komt NIETS in mijn list:
Gebruikte taal is C# en de database is van MySQL. Ergens anders heb ik een datagrid staan met dezelfde database en die werkt wel. Dus dat kan ik outrulen als mogelijke fout. Ik heb het ook nog geprobeerd met voorbeelden met een datareader.
Trouwens gelijk een nadeel van het hele .net gebeuren. Er zijn zoveel wegen naar rome dat ik de weg af en toe kwijtraak en nooit in rome komt
Mijn probleem: Geen data in de dropdownlist dus ... wie ziet mijn fout?
ASP.NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <%@ Page Language="c#" %> <%@ import Namespace="System.Data" %> <%@ import Namespace="System.Data.Odbc" %> <%@ import Namespace="System.Web.UI.WebControls" %> <script runat="server"> public void Page_Load(object sender, System.EventArgs e) { String mySQLConnStr = "driver={MySQL};en de rest censuur. string werkt ergens anders wel"; OdbcConnection myConnection = new OdbcConnection(mySQLConnStr); string SQL = "SELECT ListID, ListItem FROM tblList"; OdbcDataAdapter myCommand2 = new OdbcDataAdapter(SQL, myConnection); DataSet ds = new DataSet(); myCommand2.Fill(ds, "tblList"); DropDownList List_edit = new DropDownList(); List_edit.DataSource=ds.Tables["tblList"].DefaultView; List_edit.DataTextField = "ListItem"; List_edit.DataValueField = "ListID"; List_edit.DataBind(); Trace.Warn("conn", mySQLConnStr); Trace.Warn("SQL", SQL); } </script> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Untitled</title> </head> <body> <form id="Form1" runat="server"> <asp:dropdownlist id="List_edit" runat="server" rows="1"></asp:dropdownlist> </form> </body> </html> |
Gebruikte taal is C# en de database is van MySQL. Ergens anders heb ik een datagrid staan met dezelfde database en die werkt wel. Dus dat kan ik outrulen als mogelijke fout. Ik heb het ook nog geprobeerd met voorbeelden met een datareader.
Trouwens gelijk een nadeel van het hele .net gebeuren. Er zijn zoveel wegen naar rome dat ik de weg af en toe kwijtraak en nooit in rome komt
Mijn probleem: Geen data in de dropdownlist dus ... wie ziet mijn fout?
[ Voor 11% gewijzigd door Scharnout op 22-05-2003 00:55 ]
And Bob's your uncle ...