Toon posts:

Mobo + proc gesloopt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik de search gebruikt maar ik kon daar geen antwoord vinden dat mij helemaal zal verlichten.

Ik heb de volgende waterkoelingset geinstalleerd in mn kast: ThermalTake AquariusII

Hierna zoals jullie vast zullen raden werkt het geheel niet meer. In eerste instantie lukte het nog wel om met moeite verschillende keren op te starten(Linux kernel + X en de hele mikmak) maar nu geeft het systeem helemaal geen kik meer. Naja geen kik. Het blijft hangen in een soort reboot cyclus.
Na zo'n 20 minuten kan ik het systeem met geluk wel weer starten maar nu blijft het de eerste keer hangen bij het mooie plaatje van MSI.
Ik heb al een tijdje het D-bracket aangesloten en de leds die branden als ik het MSI plaatje zie hebben de volgende reden(volgens het boekje): Assign Resources to all ISA.
Bij het hangen in de reboot cyclus branden alle lampjes rood, wat volgens het boekje betekend dat de processor kapot of verkeerd geinstalleerd is of de lampjes branden zo dat (volgens het boekje) het systeem bezig is met: Early Chipset initialization.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd. Bare-bones opzetten(alles eruit behalve proc, 1 reep ram(verschillende repen geprobeerd) vga-card, floppy/hdd/cdrom), Het coolblok beter aandrukken. De fan van de radiator op de aansluiting van de processor-koeler aansluiten (eerst had ik hier de pomp opzitten). De 'oude' koeler aansluiten.

Helemaal niks werkt. Tot overmaat van ramp zag ik ook dat de fan op mn vga-card niet draaide, maar die schijnt zich passiefgekoeld nog goed te houden.

Nu weet ik niet of het nu aan mn processor ligt of aan mn moederbord. Het zou nml rot zijn als ik een van de twee nieuw koop en tot de conclusie kom dat het aan die ene niet ligt.
Heeft 1 van jullie een idee cpu/moederbord allebei iets anders?

Ik geef graag nog meer info als dat nodig is.

system specs:
Mobo: MSI 645 Ultra Socket 478)
Proc: Pentium 4 1800
RAM: Dane-elec 1024mb ( 2x 512) DDR333
VGA: WInfast (Nvidia Geforce 2 64mb RAM)
NIC: 3-com 3c905c 10/100
geen overclocking van het 1 of ander

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik vermoed, met zekerheid ;) Dat je koelblok er niet goed opzit. Om uit te sluiten of je CPU en Mobo niet dood zijn kun je natuurlijk even testen met je oude luchtkoelingsblok. Probeer voor eens op te starten met zomaar een losse ventilator aangesloten op je CPU-FAN aansluiting. Ik weet niet of daar nu wat op zit, maar als dat niet het geval is blijft sys soms rebooten omdat tie geen RPM detecteerd. Reset je BIOS even en stel alles stapje voor stapje opnieuw in. Succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowel mn BIOS reset als mn luchtkoelingsblok aangesloten maar niks helpt.
Ik heb na zo'n 30 minuten de boel weer proberen op te starten en nu begon er een alarm af te gaan op mn mobo (een weer eerste keer MSI-plaatje en daarna reboot-cyclus).
Ik begin meer en meer te denken dat iig het mobo naar de eeuwige jachtvelden is, daar ik steeds andere meldingen krijg van dat ding.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Heb je niet perongeluk ergens water gemorst en het zooitje aangezet,....

Trek je bord eens uit de kast (als tie toch kapot is kun je hem gelijk vervangen) en leg het op een niet geleidende anti-statische ondergrond. Douw je voeding eraan. Gooi je CPU erin met luchtkoeling en een latje RAM en je VGA kaart. Je start op door met iets metaals de aan-uit polen kort te sluiten.

Batterij uit je BIOS, resetten en draaien maar.
Als het nou weer werkt je WC blok erop zetten en de pomp natuurlijk ook laten draaien. (Dit nog steeds buiten je kast)

Als het dan werkt weer inbouwen en aansluiten zoals het buiten de kast was, daarna dingen gaan toevoegen. Succes again.