Toon posts:

Locate? NOT!

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bijvoorbeeld 'locate startup.sh' tik, dan op enter druk dan verschijnen er 2 locaties... die bestaan echter niet. Dus locate vind ze wel, maar die locaties zijn er vervolgens niet meer... hoe kan dit?

Het komt denk ik omdat ik met tomcat heb zitten klooien, want die installatie instructies op de site klopte niet, dus ik alles netjes alles verwijderen met: rpm -qa | grep tomcat | xargs rpm -e

Als ik nu rpm -qa |grep tomcat doe, dan vindt ie niets meer maar met locate staan er nog wel die locaties....?

heb RH 7.3, JDK 1.4.1, Apache (latest), en ook tomcat 4.1.24.... ik heb dus nu Apache, goed geinstalleerd, alleen die tomcat lukt niet zo. Als ik Tomcat heb geinstalleerd met een RPM (rpm -i tomcat.rpm) dan vind ie honderden tomcat entries in de directories die dus niet meer bestaan... :s

MAAR volgens cd RPM listing zouden de bestanden her en der moeten staat! Nou dat staan ze dan ook gelukkig, maar nu weet ik niet hoe ik tomcat moet opstarten omdat er geen startup.sh bij zit zoals volgens de officiele documentatie wel moet zitten......

Als ik nu tomcat probeer op te starten via /usr/bin/tomcat4 start dan begint dit te zeuren:
Alles als root uiertaart
======================0
which: no java in (/bin:/usr/bin:/usr/local/bin:/usr/bin/X11:/usr/X11R6/bin:/home/martijn/dump)
dirname: too few arguments
Try `dirname --help' for more information.
Found JAVA_HOME: /..
Please complete your /etc/tomcat4/tomcat4.conf so we won't have to look for it next time
Using CATALINA_BASE: /var/tomcat4
Using CATALINA_HOME: /var/tomcat4
Using CATALINA_TMPDIR: /var/tomcat4/temp
Using JAVA_HOME: /..
/usr/bin/dtomcat4: /var/run/tomcat4.pid: No such file or directory

Verwijderd

Topicstarter
Rest van het bericht:

dat is dus de output.... wie o wie kan mij helpen met 1 van deze dingen, en wie o wie zou mij aan het handje willen houden met het installeren en runnen van tomcat.......???

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 15:36

nIghtorius

Poef!

heb je je locate database al geupdate met "locate -u"???

wat betreft tomcat.. ik heb er nog nooit mee gewerkt en kan dus hierop geen antwoord geven.

---- edit -----

als je nog laatste teksten wilt toevoegen aan je bericht dan kun je met het volgende knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif doen die boven aan elk bericht staat..

[ Voor 45% gewijzigd door nIghtorius op 22-05-2003 00:00 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Deltafox
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
nIghtorius schreef op 21 May 2003 @ 23:59:
heb je je locate database al geupdate met "locate -u"???
of 'updatedb'

[ Voor 8% gewijzigd door Deltafox op 22-05-2003 00:18 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59
Dat komt omdat 'locate' zijn gegevens uit een database haalt, die je af en toe moet updaten om te zorgen dat de informatie up-to-date is. Als locate alles 'real-time' moest opzoeken, zou het veel te lang duren (moet 'ie net als in Windows elke keer de complete HD scannen :X ).

'updatedb' draaien lost dat probleem wel op. Als dat nog niet het geval is, zou je dagelijks een aanroep van updatedb kunnen toevoegen aan de crontab.

Dit is wel een beetje basic en was ook zelf nog wel te vinden geweest, daarom gaat dit topic dicht.

Dit topic is gesloten.