Ik dacht dat ik toch wel redelijk verstand had hiervan maar ik kom er echt niet uit.
Ik heb hier een vigor 2200e in de meterkast hangen en heb net een cat5 kabel door de muur naar de huiskamer getrokken.
nu heeft zo'n kabel 8 aders waar ik er 4 voor mijn utp wil gebruiken volgens het volgende schema:
Ethernet 10/100Base-T
Same connector and pinout for both 10Base-T and 100Base-TX.
Pin Name Description
1 TX+ Tranceive Data+
2 TX- Tranceive Data-
3 RX+ Receive Data+
4 n/c Not connected
5 n/c Not connected
6 RX- Receive Data-
7 n/c Not connected
8 n/c Not connected
de router evenals mijn iBook zijn 100Mbit maar doordat het maar 4 aderig is neem ik aan dat ie automatisch overschakelt naar 10Mbit ofzo.
maar nu het probleem, volgensmij moet dit gewoon werken maar op mijn vigor gaat nu het netwerk lampje van de desbetreffende poort afwisselend oranje en groen knipperen, alsof ie niet weet wat ie met de connectie moet.
normaal gesproken is constant groen 100Mbit en constant oranje 10Mbit.
wat doe ik fout? dit hoort toch gewoon te werken met een 4 aderige kabel?
oja de kabel eindigt in de huiskamer aan een isdn wandcontactdoos die als netwerk contactdoos gebruikt word en is ook correct aangesloten.
(voor de mensen die gaan vragen waarom ik niet gewoon 8 aders gebruik, die heb ik al voor andere doeleinden nodig)
Ik heb hier een vigor 2200e in de meterkast hangen en heb net een cat5 kabel door de muur naar de huiskamer getrokken.
nu heeft zo'n kabel 8 aders waar ik er 4 voor mijn utp wil gebruiken volgens het volgende schema:
Ethernet 10/100Base-T
Same connector and pinout for both 10Base-T and 100Base-TX.
Pin Name Description
1 TX+ Tranceive Data+
2 TX- Tranceive Data-
3 RX+ Receive Data+
4 n/c Not connected
5 n/c Not connected
6 RX- Receive Data-
7 n/c Not connected
8 n/c Not connected
de router evenals mijn iBook zijn 100Mbit maar doordat het maar 4 aderig is neem ik aan dat ie automatisch overschakelt naar 10Mbit ofzo.
maar nu het probleem, volgensmij moet dit gewoon werken maar op mijn vigor gaat nu het netwerk lampje van de desbetreffende poort afwisselend oranje en groen knipperen, alsof ie niet weet wat ie met de connectie moet.
normaal gesproken is constant groen 100Mbit en constant oranje 10Mbit.
wat doe ik fout? dit hoort toch gewoon te werken met een 4 aderige kabel?
oja de kabel eindigt in de huiskamer aan een isdn wandcontactdoos die als netwerk contactdoos gebruikt word en is ook correct aangesloten.
(voor de mensen die gaan vragen waarom ik niet gewoon 8 aders gebruik, die heb ik al voor andere doeleinden nodig)