Toon posts:

Monitor 17" weigert op ti4800se

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net nieuwe pc (1),
ik mijn monitor aansluiten
start de pc voor 1e boot
beeldscherm reageert niet
ik ff checken voor stekkers, zaten goed
oude beeldscherm (14") erop aangesloten beeldscherm start keurig op en werkt
ik nog een keer de 17"proberen weer geen reactie van beeldscherm
ik hem op mijn oude pc (2) het beeldscherm testen hij doet het gewoon
dus nu zit ik met prielogen achter de pc
wat is het probleem??? :/

Systeem:
I P 2.4 GHZ
ASUS p4pe
Ti4800 se 128 MB
400 watt voeding
512 DDR

oude systeem:
celeron 700
TNT2 32 MB

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-08 15:08
wat voor monitor ???

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Geeft ie wel beeld als je hem aan doet, en gaat ie weg in window? Of echt helemaal niet?

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Topicstarter
philips 105 e
hij geeft geen enkel beeld bij opstarten

• D3LTA
Nog nooit van gehoord zoiets... heb het wel us gezien met een eizo 19" maar die was gewoon niet goed dan deed ie het wel weer dan niet.... heb je de kabel van je monitor verlengt ? of andere kabel aan monitor gedaan ? eventueel een lichte breuk of kabel verplet geweest... waardoor door meer weerstand je monitor niet aanspringt ???

Verwijderd

Topicstarter
D3LTA schreef op 21 May 2003 @ 23:10:
Nog nooit van gehoord zoiets... heb het wel us gezien met een eizo 19" maar die was gewoon niet goed dan deed ie het wel weer dan niet.... heb je de kabel van je monitor verlengt ? of andere kabel aan monitor gedaan ? eventueel een lichte breuk of kabel verplet geweest... waardoor door meer weerstand je monitor niet aanspringt ???
er zit geen breuk in want in als ik hem aansluit op mijn andere pc werkt hij gewoon, ik heb ook nooit eerder problemen gehad met deze monitor, wel maakt hij een heel zacht zoemend geluid als hij aanstaat (standby, led=rood en knippert)

• D3LTA
dat is niet erg.. dat is vrij normaal zolang het maar niet te hard is... dan kan ik je zo geen zinnig antwoord geven :( zal hem toch in de kabel of zoiets moeten zitten als ie het op andere pc het wel doet, want je monitor wordt van standby gehaald door de spanning die op je vga kabel komt.

Verwijderd

Topicstarter
hmm naja dat geluid was me niet eerder opgevallen, het is ook met tussenpauzes, dus ff wel ff niet :S
en het is gewoon dezelfde kabel waarmee ik hem aansluit dus daar ligt het toch ook niet aan dan

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
offtopic:
105e is een 15" en geen 17"

Verwijderd

Topicstarter
oops idd khad ff op afdruk van pc gekeken, stond 105e op, maar ik had meerprijs voor philips 17" 107 s digitaal betaald, excuse me, en bedankt voor het beteren :)

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 22:23
Eum, hoe sluit je de monitor aan ? gewone kabel of DVI ?
Windows ondersteund DVI niet altijd standard en moet je via drivers van je beeldkaart aanzetten.

Een beetje verlies heb je altijd...

Verwijderd

Topicstarter
ik sluit hem aan met gewone vga kabel

• PeGys
hmz, al geprobeert met de laatste Detonator drivers van nVidia te installeren ?

Indien je monitor DVI ondersteuning heeft (weet niet of het TFT of CRT is) en je video kaart een DVI poort, sluit hem dan eens aan met DVI en kijk eens wat hij dan doet. Je weet maar nooit.

[ Voor 58% gewijzigd door PeGys op 21-05-2003 23:40 ]

Verwijderd

Hij heeft helemaal geen beeld. En dan heeft het dus geen donder met Windows of drivers te maken.

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:19
heel stom mischien maar staat je windows resolutie mischien te hoog ( ik zeg maar wat )
probeer is in veilige modus optestarten

Verwijderd

Als de topicstarter geen bios opstartscherm ziet, ligt het niet aan de windows resolutie.
Deze wordt namelijk bepaald door de drivers die dan nog niet geladen zijn.
Kijk eens op de andere pc in het menu van de monitor zelf. Misschien staat daar een foute instelling.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

vervang de Ti4800 eens, ik denk dat de triggerlevel te laag is. Waarschijnlijk een wat goedkopere kaart (NOFI heb zelf ook een club3d) zie dat wel vaker. En de ene monitor is wat strenger dan de andere.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu op school, ik zal zodalijk kijken of er iets op het beeldscherm staat ingesteld, lijkt me vreemd maar toch...

Verwijderd

Wat gebeurt er als je hem "hot swapt"? dus eerst op de oude aansluiten en dan de nieuwe computer opstarten en hem daar (als ie op de oude werkt en aanstaat) aansluit?

Verwijderd

ik heb dit ook weleens gezien, probeer eens je als je pc al aanstaat de vga pas aan te sluiten

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:44
misschien raakt de monitor kabel de achterkant van de videokaart (op het metalen plaatje) en is dat het probleem? omdat je het op de andere pc niet hebt.

https://d4armory.io/Player/803500

Verwijderd

Topicstarter
DarkY schreef op 22 May 2003 @ 13:36:
misschien raakt de monitor kabel de achterkant van de videokaart (op het metalen plaatje) en is dat het probleem? omdat je het op de andere pc niet hebt.
je hebt gelijk, ik heb hem er nu heel losjes in gedaan, nu doet ie he wel, toch is het beeld van slechte kwaliteit, wat natuurlijk te maken heeft dat ie er niet goed op zit, is er geen oplossing voor dat ik hem wel normaal in kan doen?

Verwijderd

gewoon afwerken met plakband je kaart in dat geval.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik had al een rol gepakt :>...

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het ook niet als ik hem zover erop doe zodat hij de achterkant niet aanraakt, ook als ik hem bv. voor de helft erop schuif doet hij het niet

• PeGys
kan aan je scherm/gfx card connector liggen.

Verwijderd

Topicstarter
ondertussen ben ik ff maar naar de winkel geweest....
ze hadden hem (beeldscherm) getest op verschillende systemen
tevens hadden ze de case getest
nergens problemen mee, alleen de combinatie tusen beide geeft een probleem

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 20:58 ]

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 21:23

Maartenvs

For Sale

Asus P4PE ;) even quickboot disabelen check dat eens

[ Voor 8% gewijzigd door Maartenvs op 22-05-2003 21:10 ]

Pagina: 1