Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CPU-fan vervangen door 12x12fan, kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi

ik begin nu helemaal gestoort te worden van het lawaai dat me CPU-fan maakt, dus ik zit een beetje te experimenteren met me CPU fan, de veroorzaker van alle slapeloze nachten.
ik heb de fan op 7v aangesloten i.p.v. de standaard 12v, maar dan vliegt er 's nachts nog steeds een vliegtuig door me kamer.

ik heb hier nog een paar 12x12 fans liggen, die zo goed als stil zijn. kan ik deze op me heatsink vastmaken (met lijmpistool oid) zonder gevaren of kan ik beter een stillere CPU-fan kopen?

Verwijderd

Tja, dat is gewoon een kwestie van tweaken my friend.. Gewoon uitproberen, niet al te gekke dingen doen die je systeem zouden kunnen beschadigen. Ik heb het ook ooit gedaan, dus waarom niet ;)

Verwijderd

Een gat maken aan de bovenkant van je PSU, daar een 12cm opzetten die je dan laat zuigen met een flexibele buis die je buiten je kast hangt.

Verwijderd

sja.. ik heb het zelfde probleem met me cpu fan. Ik wil er ook gearne wat aan doen maar losse cpu fans kan je d8 ik niet kopen(toch?) maar ik heb geen zin om een hele heatsink te moeten kopen. Kan ik niet een 8 mm fan erboven hangen? ik heb trouwens een amd 2000+ xp.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 22:45:
sja.. ik heb het zelfde probleem met me cpu fan. Ik wil er ook gearne wat aan doen maar losse cpu fans kan je d8 ik niet kopen(toch?) maar ik heb geen zin om een hele heatsink te moeten kopen. Kan ik niet een 8 mm fan erboven hangen? ik heb trouwens een amd 2000+ xp.
Ja dat kan. Fingerguard op je sink schroeven en dan daarop een 80 mm of 92 of 120 zelfs als je er plek voor hebt. Piece of Cake.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 22:48:
[...]

Ja dat kan. Fingerguard op je sink schroeven en dan daarop een 80 mm of 92 of 120 zelfs als je er plek voor hebt. Piece of Cake.
Of een redelijk goedkoop fanducktje van 60x60 naar 80x80, kun je zo kopen.

topic starter: Zoek maar eens op google ofzo, is best veel over te vinden

• mjszwo
  • Niet online
hmm met die buis klink wel leuk. maar ik vraag me af of hij wel goed koelt omdat dat ding in het midden waar de bladen aan vast zitten ook al erg groot is. dus hij blaast dan langs de heatsink heen lijkt me...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Caponi schreef op 21 May 2003 @ 22:51:
hmm met die buis klink wel leuk. maar ik vraag me af of hij wel goed koelt omdat dat ding in het midden waar de bladen aan vast zitten ook al erg groot is. dus hij blaast dan langs de heatsink heen lijkt me...
Maar daar is die FAN-duckt juist voor. Die zorgt ervoor dat alle lucht die er normaal gesproken langs zou gaan, nu in de heatsink gaat ;)

Voorbeeld van een FAN-Duckt:
Afbeeldingslocatie: http://www5.alternate.nl/prodpic/450x450/h/hzzl01.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Glashelder op 21-05-2003 22:55 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• mjszwo
  • Niet online
dat is nog eens een werelduitvinding! :P

ik ga effe zoeken of ze die dingen hier in de buurt ergens verkopen :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Mja, maar dat had je zelf ook wel kunnen vinden / verzinnen eigenlijk. Ik doe dit topic dan ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.