Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(CME) Resource Database

Pagina: 1
Acties:

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 21:28

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Ik loop al een tijdje met het idee rond om een soort CME database te maken, zoals de plaatsnamen database van GoTters, alleen dan met winkels/bedrijven/instansies (scholen) die goede "resources" hebben voor de casemodder.
Zoals bedrijven die laser-machienes hebben en het niet erg vinden die evt. tegen betaling te laten gebruiken. Zelfde geldt voor CNC frezers etc.
Ook winkels met goede materialen als blokken koper / alu / siliconenslang / plexi etc.
Die database kan je dan afzoeken op plaatsnaam, dingen die ze bieden etc.

Kom je zelf een bedrijf tegen die iets voor jou gedaan heeft, en het niet erg zou vinden ook anderen te helpen, kan je die toevoegen, of commentaar geven op reeds toegevoegde bedrijven.

Het leek mij wel wat dit te gebruiken voor informatica, als een afsluiting van SQL etc...
Vraag is dus:
Denken jullie dat zoiets (mits goedwerkend) handig is / enige toevoeging aan de GoT-community en andere CME-ers kan geven?
Dit is dus een topic over het idee, de uitwerking komt wel in PWS/WG

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Op zich wel een mooi plan denk ik aangezien een hoop mensen niet weten waar ze hun spulletjes kunnen krijgen. Wat ik dan precies de bedoeling als het af is? Dat je kan zien waar het is en wat ze hebben met een plattegrond met beschrijving ofzo?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

voor standaard spul weet je ze vaak wel te vinden, maar koper, slang, plii is wat lastiger

Verwijderd

zie Herkomst tweakers in kaart brengen :?
zowiets hebben ze al eens willen doen...
(en daarbij, ik blijf me niet overal inschrijven :P)

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11 11:53

Corn

Raar jongetje

Was laupro niet zoiets van plan met z'n Dutch Knowledge Base?
En hoort een gedeelte van zo'n database niet gewoon in de faq te staan?

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:05

Felyrion

goodgoan!

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 22:45:
zie Herkomst tweakers in kaart brengen :?
zowiets hebben ze al eens willen doen...
(en daarbij, ik blijf me niet overal inschrijven :P)
dit lijkt me dus niet over tweakers te gaan, maar over tweak-resources,
dus handig spul voor tweaken... lijkt mij wel een gaaf plan, maar veel werk...

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Verwijderd

sorry, niet goed gelezen :+

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Ja, we gaan het met een groep doen dan, dus het werk valt wel mee.
De bedoeling is dus: Zien waar je het beste, goedkoopste of dichtste bij je spullen kunt halen. Het gaat hierbij dus niet om de standaard doorzichtige casefans, maar om de materialen...
Ik zie veel topics over "is dit goed?" of "waar haal ik dat?". vandaar dus deze opzet.

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Lijkt me een goed plan, wil evt ook wel meehelpen :)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik ben al een tijdje van plan om de DKB op te zetten, een Database waarin iedereen dus informatie kan zetten en bijwerken (lijkt een beetje op wiki, alleen dat wat meer georganiseerd).

Als er echt haast bij is wil ik wel er is aan werken.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
LauPro schreef op 22 May 2003 @ 18:50:
Ik ben al een tijdje van plan om de DKB op te zetten, een Database waarin iedereen dus informatie kan zetten en bijwerken (lijkt een beetje op wiki, alleen dat wat meer georganiseerd).

Ik had het inderdaad al een keer gezien op je site :) is wel een goed idee. Je zult alleen wel moderators moeten hebben.

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
LauPro schreef op 22 mei 2003 @ 18:50:

Dat is een goed id, alleen gaat dit over materialen enz., of gewoon over van alles en nog wat? soort shop-survey?

Gregor van Egdom Krekr

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Anyone?
LauPro, ga jij nog met dat ene aan de gang?

Gregor van Egdom Krekr

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik kan lappen text maken over electronica en leds als er behoefte aan is.

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
sebastius schreef op 22 juni 2003 @ 20:48:Ik kan lappen text maken over electronica en leds als er behoefte aan is.
Volgens mij heb je niet echt in de gaten wat ik bedoel :)

Gregor van Egdom Krekr

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het idee is wel goed, maar volgens mij komt er bij de uitvoering erg veel werk kijken
Maar als iedereen dingen kan toevoegen moet het uiteindlijk te realiseren zijn :)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:16
Op de oude ccmod site hadden we ook zoiets. Het was een op een boom-structuur gebaseerde infobank.
Je zal dan nog steeds moeten selecteren. Moet het totaal voor beginners zijn (LEDs) of mag er wel wat van de bezoeker zelf worden verwacht.

Veel tweakers durven niet ion de gouden gids te kijken om koper te kopen. Of willen het via internet omdat ze anders naar buiten moeten :'(

Verwijderd

bredend schreef op 22 June 2003 @ 22:02:
Op de oude ccmod site hadden we ook zoiets. Het was een op een boom-structuur gebaseerde infobank.
Je zal dan nog steeds moeten selecteren. Moet het totaal voor beginners zijn (LEDs) of mag er wel wat van de bezoeker zelf worden verwacht.

Veel tweakers durven niet ion de gouden gids te kijken om koper te kopen. Of willen het via internet omdat ze anders naar buiten moeten :'(
Precies,veel mensen durven niet ergens heen te gaan om iets te halen. Een bijeffect van computeren is dat je straatschuw wordt.

Maar een echte tweaker (zoals ik :P) gaan koper halen, gaan vervolgens stevig aan de slag om er een mooi blokje van te maken.... verneuken het vervolgens of laten het liggen wegens tijd/interesse gebrek en kopen alsnog gewoon een blokje...

Over de database:

Moet niet echt moeilijk zijn, iedereen met een Lycos account kan het met PHP/MySQL. Als je even zoekt heb je in notime een postcodekaart van Nederland gevonden (alleen 1e 2 cijfers, de rest moet je voor dokken) en kun je dus ook een mooi kaartje erbij proppen.

De code die hiervoor nodig is schrijft een beetje webdevver in 10 min. De moeilijkheid is alleen dat mensen er gebruik van maken en iemand de boel moet beheren en up-to-date houden. Dat is meestal het probleem en daarom komt zoiets bijna nooit van de grond.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 02:13 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

sebastius schreef op 22 June 2003 @ 20:48:
Ik wil niet lastig zijn, maar er staat al een enorme ledfaq in de faq.

Als ik er voor ga zitten kan ik ook hele faq's schrijven, van audioversterkers tot voedingen.

Het idee is wel leuk, van de Trabantclub (automerk) zijn ook overal in Nederland 'steunpunten' te vinden, waar je terecht kan als je problemen hebt.

En wat die laser machines betreft, niet alle lasers zijn geschikt voor lasersnijden, de lasers waar ik mee gewerkt heb komen niet verder dan een schroeiplekje in brandbaar materiaal (dat waren lasers voor lasershows).

Het idee is wel eens vaker geopperd, maar dan meer als een algemene knutselschuur waar Tweakers evt. tegen betaling gebruik kunnen maken van het gereedschap, een soort clubhuis dus waar ook andere activiteiten plaats kunnen vinden (lan's).

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

misschien is het ook een idee om er zaken als aansluitschema's etc. in te plaatsen
:)

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 10:27

BJD

sebastius schreef op 22 June 2003 @ 20:48:
Ik d8 dat er voor de FAQ nog behoefte was voor een simpele electro cursus.
Voor de n00b`s.
Stond d8 ik in het FAQ feedback topic.

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:14

Freakaz0id

RC Geek

Mischien heb je dr wat aan, ik heb een kleine CAM graveer machine die het wat kleinere spul (Bay plaatjes, kleine windows) kan graveren. LET OP! Graveren kan alleen in 2d. dus geen rare krommingen en weet ik wat.

Als jullie echt zon CME gaan inelkaar breien geef ik wel wat meer info.

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

strak plan, als ik het zo mag zeggen, en ik denk dat veel tweakers hier wel hun medewerking aan willen verlenen, maar houdt er rekening mee dat hier veeel tijd en werk in kan gaan zitten!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Danks voor alle reply's :)
bredend schreef op 22 June 2003 @ 22:02:
Moet het totaal voor beginners zijn (LEDs) of mag er wel wat van de bezoeker zelf worden verwacht.
Het is de bedoeling dat er plaatsen in komen te staan waar men de wat minder voor de hand liggende resources kan vinden (lasersnijers, platen alu) en dus niet alle standaard dingen zoals LED's (misschien wel iets voor sponsoring?)
Mensen kunnen dan zelf de dingen toevoegen, waarschijnlijk zonder te registreren.

Het gaat dus ook niet om info over ledjes, aansluitschema's etc, want dat hebben we allemaal al (FAQ).

Voor de beginners zetten we natuurlijk wel even in de FAQ waar je algemene dingen als ledjes en fans kan krijgen (electroboer, conrad etc)

[ Voor 12% gewijzigd door Kr3Kr op 23-06-2003 22:30 ]

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

floriske.nl schreef op 23 June 2003 @ 18:02:
strak plan, als ik het zo mag zeggen, en ik denk dat veel tweakers hier wel hun medewerking aan willen verlenen, maar houdt er rekening mee dat hier veeel tijd en werk in kan gaan zitten!
Het meeste werk gaat em zitten in het up-2-date houden van de boel, en het weghalen van spam. Al met al redelijk wat werkt dus.
Pagina: 1