Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ideeen voor een case-stofzuigertje

Pagina: 1
Acties:

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi

ik heb een nogal last van stof in mijn case en wil nu een soort van stofzuigertje maken dat constant draait wanneer me PC aanstaat. dus dat ie alle stof van de bodem van me case wegzuigt :)

Ik heb een 12x12 fan gepakt, daar een WC-papiertje (als stof filter :D) op gelegd en daar een fanguard opgeschroefd zodat dat papiertje bleef zitten. maar het WC-papiertje liet jammergenoeg geen lucht door dus de fan blaasde gewoon weer terug... :(

daarna heb ik een plastic boterhamzakje gepakt (als stofzuigerzak :D), en die om de fan gebonden met een elastiekje. alleen blaasde de fan weer evenhard terug :(

dus mijn vraag: hoe kan ik van mijn 12x12 fannetje een stofzuigertje maken? :)

Verwijderd

door er een afzuigkap filter voor temaken ipv een drolafveegpapiertje

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 09:43

casemodder

--->

Een stukje panty kan ook :)

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

• mjszwo
  • Niet online
haha :)

maar ik heb hier helaas geen oude afzuigkap :(

edit: een panty? laat dat lucht door dan?

[ Voor 29% gewijzigd door mjszwo op 21-05-2003 22:14 ]

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Kijk goed hoe een gewone stofzuiger inelkaar zit, en bouw zoiets na in je pc.
http://www.howstuffworks.com.

Vraag me alleen af wat je eraan hebt, daarmee zuig je dus hooguit alleen de stof weg onderin je pc, en das verder voor de koeling niet zo interessant

[ Voor 42% gewijzigd door robbertb op 21-05-2003 22:15 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Of sloop een oude stofzuiger open en haal het stoffen stoffilter van de motor
Koffiefilters zijn denk ik net als WC-papier te fijn voor een standaard fan.

Ik heb hier ook ooit ergens iets gelezen over het gebruiken van een panty, wat mij als een heel goed id in de oren klinkt :)

En dan zou ik de panty als 'stofzak' gebruiken.
De fan zuigt van de bodem en blaast in de panty, lucht wordt moeiteloos doorgelaten en de iets grotere stofdeeltjes blijven in de panty hangen. Om de zoveel tijd ff je panty van je fan trekken, en binnestebuiten onder de kraan houden.
Lijkt mij goed werken :)

edit:
Kwas alweer te laat zo te zien :)

[ Voor 6% gewijzigd door frickY op 21-05-2003 22:14 ]

Verwijderd

kan je gewoon kopen in een doe het zelf zaak :)

Verwijderd

pfffffff wat ideen joh :)

en dan zeker een bewegend armpje eraan die over de bodem beweegt en alle onderdelen afstoft..
gewoon pantys voor je fans of al je fans uitzetten :)

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

Je kan natuurlijk ook de in de pczaak verkrijgbare stoffilters voor je fan hangen ;)

Gregor van Egdom Krekr

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 22:15:

en dan zeker een bewegend armpje eraan die over de bodem beweegt en alle onderdelen afstoft..
Maar ik denk dat et de moeite niet loont. idee is leuk, maar efffectief zal het niet zijn en het kost ook stroom/lawaai

Wil je nou straks ook een ruitenwisser+ruitenvloeistof voor je monitor? :P

Verwijderd

ik heb van dat wazemkap filter voor de inlaat fan`s je hebt minder airflow (heb er zat van) maar je kast blijft schoon
ik heb het idee van een serverkast die bij ons in de kroeg staat dat ding draait 24/7 en ze hebben hem nu 2 jaar van binnen een keer in het half jaar een nieuwe filter er in en is nog stof vrij van binnen

Verwijderd

Kr3Kr schreef op 21 May 2003 @ 22:16:
Je kan natuurlijk ook de in de pczaak verkrijgbare stoffilters voor je fan hangen ;)
Idd... Voorkomen is beter dan genezen zei mijn moeder altijd ^_^

Verwijderd

of een automatisch cd-rom lens cleanertje, die na elke cd een wissertje over de lens haalt ;-)

• mjszwo
  • Niet online
"en wat heb jij in je pc?" >> "een cpu, een HD .. .. .. en een panty..." :D

maar ik zal eens kijken voor een echt stoffilter. heb nog wel ergens een oude kruimeldief liggen geloof ik.

Verwijderd

wat is het idee van zon stofzuiger? laat je die dan voor altijd zitten of haal je hem alleen ff over de bodem heen? ik denk eigenlijk dat het alleen gaat lukken als je er een buis voor zet omdat je de druk in je pc niet zo laag kan krijgen zodat het allamaal in je fan gaat... zet maar eens een stof zuiger aan in je huis... daar merk je toch ook niks van?

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Caponi schreef op 21 May 2003 @ 22:23:
"en wat heb jij in je pc?" >> "een cpu, een HD .. .. .. en een panty..." :D

maar ik zal eens kijken voor een echt stoffilter. heb nog wel ergens een oude kruimeldief liggen geloof ik.
Nee daar wordt je blij van, die dingen maken een herrie :/

Verwijderd

zuig je al je jumpertjes van je moederboord af :+

maar nu het over stof gaat, die van mij begint ook aardig vol te raken.. (mn hele kamer is aardig stoffig de laatste tijd)
ik gebruik meestal een fijn-harig kwastje om het 1x in de zoveel tijd weg te halen.. is toch kleine moeite..

beter als een heel stof-afvoer-systeem in je case te bouwen?

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 22:15:

ja net zo als in een zwembad zeker, zo;n robot die de zwembad vloer schoon maakt hehe

• mjszwo
  • Niet online
...
wat is het idee van zon stofzuiger? laat je die dan voor altijd zitten of haal je hem alleen ff over de bodem heen?
ja het is de bedoeling dat ie altijd blijft zitten
Nee daar wordt je blij van, die dingen maken een herrie
neehoor, deze zijn heel erg stil :)
ik gebruik meestal een fijn-harig kwastje om het 1x in de zoveel tijd weg te halen.. is toch kleine moeite..
klopt, ik heb ook een make-up kwastje van me vriendin gejat :P
maar dat stof beland weer op de bodem, en dan kan me stofzuigertje dat weer opzuigen :D

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:23

t!mP

is inflatie gevoelig

Een outtake fan zuigt ook lucht aan; ) als je een dikke pvc buis pakt met achterin een fan en voor de fan een 'panty' , gaat de stof niet de fan in. Vervolgens maak je een gat voor de panty en valt het er zo in (een stoere zak eraan ;>)..... wat een id of het werkt ? geeeeen id :P

[ Voor 20% gewijzigd door t!mP op 21-05-2003 23:41 ]

Verwijderd

Je kunt beter ipv. het stof je kast uit zuigen, zorgen dat het er niet in komt. Dus: alle ingangen van je kast voorzien van filtertje --> kloar..

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Caponi schreef op 21 May 2003 @ 22:13:
haha :)

maar ik heb hier helaas geen oude afzuigkap :(

edit: een panty? laat dat lucht door dan?
Als dit zo was, zouden alle vrouwen stinken :D omdat de panty niet ventileerd :P

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• t!mP
  • Laatst online: 20:23

t!mP

is inflatie gevoelig

Looki schreef op 21 May 2003 @ 23:41:
[...]

Als dit zo was, zouden alle vrouwen stinken :D omdat de panty niet ventileerd :P
En nog stinken sommigen, wat doen ze toch fout ...( ik bedoel de man heeft de panty al uitgevonden ( denk ik ), nu nog....)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Voor een paar euro kun je kant-en-klare stoffilters kopen, die je voor je intake ventilator kunt schroeven/klikken. Ik heb het ook op m'n AOpen HQ08, werkt prima.

🖥️ | 🚗

• Seesar
  • Laatst online: 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik denk niet dat die fan stof van je kast af zuigt, want ik weet uit ervaring dat wanneer er stof in me kast ligt, en ik blaas hard, dan gaat een groot deel weg, maar een groot deel blijft liggen, ik denk dat je beter kunt voorkomen dan genezen :), en dan zal indd een panty voor je intake fan het werk doen....

T60P Widescreen

Verwijderd

wat jij nodig hebt: http://www.powerparts.nl/?p=p&pid=34

Heb ze zelf ook in me case zitten alleen dan bij de intake en na een half uur hangen de stofvlokken er alweer aan, dus ze filteren wel goed iig hehe. Is ook een echte stofnest in me kamer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 00:37:
wat jij nodig hebt: http://www.powerparts.nl/?p=p&pid=34

Heb ze zelf ook in me case zitten alleen dan bij de intake en na een half uur hangen de stofvlokken er alweer aan, dus ze filteren wel goed iig hehe. Is ook een echte stofnest in me kamer.
Idd ik wou net zeggen. Dat is de beste oplossing, zorgen dat het er NIET inkan.

is goeie shop, goeie ervaringen mee :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 00:57:
[...]

Idd ik wou net zeggen. Dat is de beste oplossing, zorgen dat het er NIET inkan.

is goeie shop, goeie ervaringen mee [afbeelding]
idd. je kan beter zorgen dat het er niet inkomt want ik wil nog ff zeggen dat je je stof er niet uit krijgt als je er zon fan met een filter inzet. mischine vinden jullei dit een stom voorbeeld maar het komt op hetzelfde neer: als jij een stofzuiger midden in een kamer neerzet dan krijg jij je kamer toch ook niet schoon? dat komt omdat de druk in de atmosfeer al redelijk dicht bij het vacuum zit en dus niet veel lager kan. met blazen berijk je veel meer. maar ik vind gewoon stoffilters eigenlijk de beste oplossing...

Verwijderd

Ik heb zelf ook 2 120mm fans met panty's ervoor, werkt perfect!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 07:57
als je nou gewoon een paar inlaatfilters tegen je case aan maakt, kan er ook geen "stoffige" lucht naar binnengehaald worden, auto´s hebben ook niet voor niks een inlaatfilter ;)

Verwijderd

Het heeft trouwens helemaal ook geen zin om een filter voor je outlet-fans te hangen, want of ie de stof nou naar buiten blaast of in een filter, dat maakt weinig verschil 8)7
filters voor je intakefans, dat is de enige remedie denk ik.
Je kunt natuurlijk ook gewoon regelmatik stofzuigen he :9 :P

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 01:41
Wat ook nog helpt is meer intake dan outtake (uiteraard met stoffiltres voor de intakes). Dit is misschien wel iets minder kwa koeling maar door een klein beetje 'overdruk' gaat de lucht uit de gaten in je case in plaats van dat de lucht daardoor aangezogen wordt.
Pagina: 1