Ik wil een volwaardige CTI-applicatie maken in VB. Dus zelf eenvoudig kunnen bellen en als er gebeld wordt, e.e.a. aan gegevens vd klant op het scherm tonen. Ik doe dit in VB. Het telefoontoestel is een optiPoint 400 en is via USB gekoppeld aan m'n PC. Hoe kan ik dit doen zonder OCX van een derde partij ???
wat wil je nog meer weten dan. alles staat er dacht ik zoJuicy schreef op 21 May 2003 @ 22:00:
Een CTI applicatie ?! Geef even wat meer info ...
Lees even goed de FAQ en vertel daarna eens even waar CTI voor staat ... Ben niet van plan om je oude topics door te spitten.pkouwer schreef op 21 mei 2003 @ 22:02:
[...]
wat wil je nog meer weten dan. alles staat er dacht ik zo
-
koppeling tussen PC en telefoon (zie context van topic)
Verwijderd
Je openingspost is inderdaad niet bijster informatief.
CTI staat voor Computer Telephony Intergration, en hier is kan je meer info vinden: http://www.compinfo-center.com/tel/cti.htm .
Voor zover ik het begrijp is het geen standaard, maar meer een verzamelnaam voor een type applicatie waarbij je een koppeling maakt tussen computer- en telefoonsystemen, bijv. door telefoonnummers uit je CRM systeem te kunnen halen en rekeningen in je ERP systeem te verwerken. Kortom, CTI is veel te algemeen, en zegt niets over wat je specifiek voor functionaliteit wil hebben.
Als jij met je telefoon wilt communiceren zul je ofwel je moeten behelpen met de algemene ondersteuning van de door de telefoon ondersteunde protocollen, of een custom API van de fabrikant kunnen aanspreken.
Wat wil je precies in je applicatie kunnen doen? Wat heb je zelf al gedaan / gevonden / geprobeerd?
CTI staat voor Computer Telephony Intergration, en hier is kan je meer info vinden: http://www.compinfo-center.com/tel/cti.htm .
Voor zover ik het begrijp is het geen standaard, maar meer een verzamelnaam voor een type applicatie waarbij je een koppeling maakt tussen computer- en telefoonsystemen, bijv. door telefoonnummers uit je CRM systeem te kunnen halen en rekeningen in je ERP systeem te verwerken. Kortom, CTI is veel te algemeen, en zegt niets over wat je specifiek voor functionaliteit wil hebben.
Als jij met je telefoon wilt communiceren zul je ofwel je moeten behelpen met de algemene ondersteuning van de door de telefoon ondersteunde protocollen, of een custom API van de fabrikant kunnen aanspreken.
Wat wil je precies in je applicatie kunnen doen? Wat heb je zelf al gedaan / gevonden / geprobeerd?
Nog steeds vind ik het niet helemaal duidelijk hoor. Wat wil je nu
Als je gebeld wordt:
- het telefoonnr op je scherm, opnemen met de hoorn van je toestel
- Het telefoonnr op je scherm, opnemen met een knop op het scherm, terugpraten via een microfoon...
Als je wil bellen:
- het telefoonnr op je PC intoetsen, dan de hoorn opnemen
- het telefoonnr op je PC intoetsen, dan met de microfoon praten.
Geef ook aan wat je tegen een 3d party OCX hebt, en op welk niveau je programmeer ervaring ligt.
Als je gebeld wordt:
- het telefoonnr op je scherm, opnemen met de hoorn van je toestel
- Het telefoonnr op je scherm, opnemen met een knop op het scherm, terugpraten via een microfoon...
Als je wil bellen:
- het telefoonnr op je PC intoetsen, dan de hoorn opnemen
- het telefoonnr op je PC intoetsen, dan met de microfoon praten.
Geef ook aan wat je tegen een 3d party OCX hebt, en op welk niveau je programmeer ervaring ligt.
Volgens google: TAPI
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Verwijderd
Tapi = telephone application programming interface, just for the record
Wat je nodig hebt zijn de drivers van je telefoon, kun je waarschijnlijk bij de fabrikant krijgen.
Mijn ervaring strekt tot cti binnen Siebel-crm, de functionaliteit wordt door de gebruikte driver geleverd, vaak kan deze door eigen functies te maken nog uitgebreid worden.
De tapi biedt vervolgens een interface waarmee je je drivers kunt aanspreken.
Ik zou als ik jouw was dus eerst eens achter drivers aangaan, en vervolgens onderzoeken welke functionaliteit deze bieden. In je applicatie zelf kun je dan dmv tapi een laag maken die de functies naar je interface doorspelen.
Mocht je wat informatie willen hebben hoe dit bij bv bij Siebel-crm wordt geregeld dan moet je het maar even laten weten, kan je wel een pdf doormailen.....
Wat je nodig hebt zijn de drivers van je telefoon, kun je waarschijnlijk bij de fabrikant krijgen.
Mijn ervaring strekt tot cti binnen Siebel-crm, de functionaliteit wordt door de gebruikte driver geleverd, vaak kan deze door eigen functies te maken nog uitgebreid worden.
De tapi biedt vervolgens een interface waarmee je je drivers kunt aanspreken.
Ik zou als ik jouw was dus eerst eens achter drivers aangaan, en vervolgens onderzoeken welke functionaliteit deze bieden. In je applicatie zelf kun je dan dmv tapi een laag maken die de functies naar je interface doorspelen.
Mocht je wat informatie willen hebben hoe dit bij bv bij Siebel-crm wordt geregeld dan moet je het maar even laten weten, kan je wel een pdf doormailen.....
mail idd maar even, kan ik eems kijken hoe en wat,Wil het programmeren voor een Siemens HiPath. Niveau van VB programmeren is redelijk/goed te noemen, alleen geen TAPI, dus ik was op zoek naar mensen met ervaring. Niet naar mensen die standaardzinnen van GoT napraten : gezocht/geprobeerd/etc/Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 09:55:
Verwijderd
Kijk eens onder volgende link:
http://www.siemens.com/index.jsp?
sdc_p=t15cs7u0o1080592pHPnflm&sdc_sid=25735447343b
Dat is de callbridge TU software...Die heb je nodig om een tapi client op USB nivo aan je Optipoint 500 te hangen.
Gewoon USB aansluiten, en in het uitgepakte mapje naar de driver laten zoeken.
Daarna de TSP (tapi service provider) installeren en voila!
Weet je zeker dat je een optipoint 400 is? die heeft volgens mij namelijk geen USB aansluiting....
http://www.siemens.com/index.jsp?
sdc_p=t15cs7u0o1080592pHPnflm&sdc_sid=25735447343b
Dat is de callbridge TU software...Die heb je nodig om een tapi client op USB nivo aan je Optipoint 500 te hangen.
Gewoon USB aansluiten, en in het uitgepakte mapje naar de driver laten zoeken.
Daarna de TSP (tapi service provider) installeren en voila!
Weet je zeker dat je een optipoint 400 is? die heeft volgens mij namelijk geen USB aansluiting....
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()