Toon posts:

e-bay

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met e-Bay?
Is dit een betrouwbare manier van kopen?
Is de verkoper (bij een veiling) VERPLICHT om te verkopen aan het hoogste bod?

Nicodemus

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

OMG, nee, kopen via E-bay is niet betrouwbaar, als je de verkeerde verkoper tegenkomt kan je naar je geld fluiten. Ten 2e, ja, de verkoper is verplicht het goed aan de hoogste bieder te verkopen

denk dat ie niet lang open blijft, brakke topicstart.. :/

edit: en waar is die
t
voor?

[ Voor 9% gewijzigd door Glashelder op 21-05-2003 21:23 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-02 16:08
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 21:20:
Heeft er iemand ervaring met e-Bay?
Is dit een betrouwbare manier van kopen?
Is de verkoper (bij een veiling) VERPLICHT om te verkopen aan het hoogste bod?

Nicodemus
Welke Ebay bedoel je? de NL versie of vanuit Amerika?
In het laatste geval moet je ook rekening houden met mogelijk belasting en douane-kosten (invoerrechten ed)

En of de verkoper verplicht is: Denk t wel, maar dat kun je toch gewoon in hun voorwaarden nakijken :?

Je naam onder je post hoeft btw niet

Verwijderd

dual-zip schreef op 21 May 2003 @ 21:21:
OMG, nee, kopen via E-bay is niet betrouwbaar, als je de verkeerde verkoper tegenkomt kan je naar je geld fluiten. Ten 2e, ja, de verkoper is verplicht het goed aan de hoogste bieder te verkopen
Gelukkig hebben ze daar ook over nagedacht en kan iedere koper commentaar achter laten bij een verkoper. zodat je een beetje kan zien met wie je zaken doet.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 21:23:
[...]

Gelukkig hebben ze daar ook over nagedacht en kan iedere koper commentaar achter laten bij een verkoper. zodat je een beetje kan zien met wie je zaken doet.
ja, maar kan je nog je geld terugkrijgen dan? makkelijk? denk niet zonder rechtszaak of iets van dien aard..

ik denk dat je het beste je geld kan storten aan zo'n third-party bedrijf, die dan als jij het product ontvangen hebt het geld aan de verkoper stort. Is iets duurder maar heb je wel de garantie dat je niet geflest wordt.

en wat als het nou een nieuwe verkoper is ? 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Glashelder op 21-05-2003 21:26 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Ebay heeft fraude afdeling, kost je dan wel €28, maar dan krijg je je geld wel terug.

En dat het allemaal oplichters zijn dat valt wel mee hoor, ik heb een gloednieuwe T68i voor €175 via ebay.de gekocht :)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat kan best wezen maar je zal maar net die ene hebben die wél een oplichter is

(vage zinsopbouw 8)7)

Verwijderd

dual-zip schreef op 21 May 2003 @ 21:21:
Ten 2e, ja, de verkoper is verplicht het goed aan de hoogste bieder te verkopen
Valt wel mee... :) Nog nooit 't verhaal meegekregen van die gast die zijn huis te koop had gezet en de hoogste bieder ongeveer 2ton onder de waarde van het huis had geboden :? Rechter verklaarde de koop niet geldig. :)

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb tot nu toe allen maar positieve ervaringen met Ebay.com.
Heb er al zo'n 20 keer iets gekocht en elke keer ging het prima. Het beoordelingssyteem is heel simpel en als je het een beetje doorneemt weet je al snel of een bedrijf betrouwbaar is of niet.

Bij de amerikaanse versie moet je wel goed opletten of het bedrijf ook itnernationaal verscheept, en zelfs als het er niet bijstaat is een simpel mailtje vaak genoeg om het alsnog naar Nederland verscheept te krijgen.

En inderdaad: de verkoper is verplicht het gebodene te verkopen tegen het hoogste bod (of hij moet een reserveprijs hebben opgegeven, maar dat lijkt me duidelijk). In de voorwaarden van Ebay staat overigens heel duidelijk wat de rechten en plichten van zowel koper als verkoper zijn.

Wat betalen betreft werk PayPal perfect, hiermee kun je zelfs particulieren met je creditcard betalen.

overigens één keer op een zeer goedkope MP3-speler geboden, kreeg ik na twee dagen een mailtje van Ebay dat de FBi de aanbieder had aangehouden wegens heling :)

[ Voor 9% gewijzigd door bogaards op 21-05-2003 21:35 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 21:32:
[...]

Valt wel mee... :) Nog nooit 't verhaal meegekregen van die gast die zijn huis te koop had gezet en de hoogste bieder ongeveer 2ton onder de waarde van het huis had geboden :? Rechter verklaarde de koop niet geldig. :)
tja, maar dat is stom, want daarvoor heb je ook de mogelijkheid om een bedrag in te vullen dat je er minimaal voor wilt hebben. :9

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Ik had positieve ervaringen, na talloze aankopen en verkopen, totdat ik onlangs een rekening kreeg voor de verkoop van 4 plasma schermen. Ik netjes een mail gestuurd, dat ik zou willen dat ik ze had, maar dat ik dit nooit ter verkoop had aangeboden. De eerste twee mails werden niet beantwoord, de derde gaf aan dat je zelf verantwoordelijk bent en dus gewoon moet betalen. De vierde mail gaf aan dat ik onder mijn verplichtingen wilde uitkomen en dus gewoon niet wilde betalen. In de vijfde mail gaf ik zelf al aan dat ze mijn identiteit niet hebben, maar dat ik wel het onrecht wilde bestijden en men niet heeft aangetoond dat er kontakt is geweest met de kopende partij (om te zien of ik de verkoper was) men heeft niet getracht om enige log files te bekijken en dat ik het je en jij principe niet waardeerde. Als laatste kreeg ik het bericht dat mijn account was gesloten en dus al mijn goede beoordelingen kwijt ben. Zelfs het mailtje met de bewijzen van mijn provider, dat ik inderdaad in die periode op mijn pc ben gehackt, was voor e-bay geen reden om met een passende oplossing te komen. Dus wees gewaarschuwd voor dit soort mogelijkheden en blijf anoniem.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:59

Robtimus

me Robtimus no like you

bogaards schreef op 21 May 2003 @ 21:34:
Bij de amerikaanse versie moet je wel goed opletten of het bedrijf ook itnernationaal verscheept, en zelfs als het er niet bijstaat is een simpel mailtje vaak genoeg om het alsnog naar Nederland verscheept te krijgen.

Wat betalen betreft werk PayPal perfect, hiermee kun je zelfs particulieren met je creditcard betalen.
Dan moet de verkoper wel PayPal accepteren.

Er zijn 3 dingen waar je zeker naar moet kijken als je buiten Nederland biedt:
  1. Verzend de verkoper het wereldwijd of niet (als het er niet bijstaat kan een mailtje nog wel eens helpen)
  2. Wat voor betalingen accepteert de verkoper? PayPal hoeft er niet bij te staan nml. Als er geen PayPal bijstaat maar wel money order, vraag dan of ze BidPay accepteren (kost wel wat extra)
  3. Wat is de feedback van de verkoper. Van iemand met veel negatieve feedback moet je natuurlijk niets kopen. Kijk ook wanneer die feedback is gegeven (hoe lang geleden), en als je het terug kan vinden WAT de negatieve feedback is. Vaak berust dit op misverstanden of ongeduldige kopers ("na 2 weken had ik nog nix"). Ik heb ook gehoord van een koper die als wraak over een verloren veiling een dag na de gewonnen veiling al negatieve feedback achterliet.
Let er trouwens wel op dat het heel af en toe voorkomt dat de verkoper de prijzen kunstmatig laat verhogen door een vriend oid te laten bieden. Ik heb dit wel eens gezien.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

ikzelf heb nog GEEN problemen gehad met kopen en verkopen via ebay
alles netjes verlopen met vertrouwen langs beide kanten!

het enige wat je kan doen is negatieve feedback geven. maar ja.

ebay kan niet verantwoordelijk gestelt worden voor de daden die kopers en verkopers doen! het is een soort markt waar iedereen vraagt en biedt! meer niet.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik heb zelf goede ervaringen met Marktplaats.nl. Ik weet niet precies wat je van plan ben, maar het feit dat Marktplaats Nederlands is vond ik wel een fijn idee...

Verwijderd

Hoi,

Ik was van de week een winnende bieder, dus ik erg blij. Lekker goedkoop dacht ik zo, maar helaas ik vertrouw het niet meer. Ik stuur een mail naar hem toe zo van; mag ik je betaling gegevens, krijg ik z'n standaard mail terug (zeg maar copy en paste). Maar helaas kreeg ik alleen bankgehevens en niet zijn adres, dus ik nog een mail sturen om zijn adres te vragen. Toen was het stil, ik heb er spijt van moet ik hem nu verplicht betalen? O ja hij heeft maar 2 feedbacks van koper en verkoper, ik ben nieuwe op Ebay dus weet ik niet precies wat dat inhoud. Verder keek ik naar zijn gebruikersnaam vindik dit:

hoort de gebruikersnaam Ingangsdatum Einddatum
servo-discount 20-apr-05 Huidig

Wat moet ik nu doen? alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 15:13 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-02 16:08
Ja, je moet betalen, je gaat een koopovereenkomst aan indien je hoogste bieder bent. Niet betalen? -> De verkoper kan je dan aanmanen en via Ebay een waarschuwing voor niet-betalend persoon geven. Meerdere waarschuwingen? -> Exit ebay account.

Als ik de andere objecten bekijk van die verkoper krijg je gewoon een mail met bankgegevens, en moet je t geld overmaken. Wat je met een adres moet weet ik niet, t is waarschijnlijk een te klein bedrag om ook maar iets te doen ook al zou je opgelicht worden. (wat imho op Ebay veel minder gebeurd dan op bv marktplaats).

Verder is dit topic nogal oud en had je eea ook prima kunnen uitvinden als je de help van Ebay eens had bekeken.

Verwijderd

O.k bedankt, dus als ik niet betaal word ik afsgeloten en verder niets?

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:01

jurma

simply connecting...

Goede ervaring met ebay.nl, gisteren nog 1U server opgehaald die ik via ebay gekocht heb. Het is gewoon van te voren lezen wat de feedback is van de gebruiker positief of negatief. En verder niet altijd te hoog bieden :). Aangezien er veel mensen gebruik van maken, zal het zo slecht niet zijn (uitzonderingen daargelaten)

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01-2025
Verkopen via E-Bay is net zo veilig/onveilig as alle andere manieren om via het internet te kopen. Het mooie aan e-bay is juist dat het redelijk anoniem kan en je een beoordeling kunt geven. Ik geef zowiezo nooit m'n adres gegevens!!! Ik maak het vaak mee dat juist kopers zomaar bieden terwijl ze de e-bay regels en uitleg never nooit lezen natuurlijk. En dan achteraf gaan zeiken omdat iets niet is zoals ze willen. Of er onderuit willen. Tot op heden gelukkig alles nog netjes kunnen oplossen maar er zitten genoeg klaplopers tussen. 1x iemand uitgenodigd maar dat doe ik niet meer.

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 15:39:
O.k bedankt, dus als ik niet betaal word ik afsgeloten en verder niets?
Ja, en dat is dus NIET de manier om dingen aftehandelen!. Niemand zit op jouw te wachten bij e-bay. Ga jij maar lekker naar marktplaats toe.
Pagina: 1