Toon posts:

[XP] loopt telkens vast

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik heb 5 uur geleden mijn computer geformatteerd

nu is het probleem dat mijn xp pc telkens vastloopt

en waar het aan ligt: geen idee :(

spekkies:

p4 1,7 ghz
768 ddr 266 mhz
audigy 2
NEC ND1300A
LITE-ON 2410B
sitecom 10/100 mbit fastlan
geforce 4 ti 4400

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 17:25

megaleo

Special member

Wat voor foutmeldingen krijg je?
Alle up-to-date drivers geinstalleerd?
Kast nog open gehad?

Verwijderd

heb je de nieuwste driver van alles geinstalt ??
heeft je pc wel tijden stabiel gedraait ( voor de format ) zo nee , wat zijn je temperaturen ?
misschien windows xp sp1 downloaden ?

Verwijderd

Topicstarter
megaleo schreef op 21 May 2003 @ 21:02:
Wat voor foutmeldingen krijg je?
Alle up-to-date drivers geinstalleerd?
Kast nog open gehad?
geen foutmeldingen.

niet up-to-date, maar heeft vroeger altijd gedraaid

nope

@ deep:

temperaturen zijn gewoon zoals van tevoren en ik heb SP1

Verwijderd

Topicstarter
en het is nooit in-game, altijd in xp omgeving

bijgewerkt:

dx 9.0a
drivers geforce 4 ti 4400: 440.03

probleem blijft

o ja, mijn monitor flitst heel vaak, weet ook niet eens hoe het komt maar de kaart kan niet never nooit defect zijn

ingame doet ie het perfect

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 09:30 ]

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Laat mentest eens naar je geheugen (van je pc dus) kijken. Ja, ik weet dat het goed gedraaid heeft, maar ook geheugen heeft niet het eeuwige leven.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Wat voor moederbord heb je? Ik heb namelijk niet al te lang geleden een probleem gehad met de stroomverdeling van het moederbord, dat was net zo vaag, toen had ik ook overal problemen mee, vooral toen ik alles er opnieuw opgezet had, problemen waren toen ook met monitor en printer, en hij liep niet vast zo snel als mijn pc iets aan het doen was. Dus als ik op de achtergrond een visualization liet draaien (Van musicmatch) dan was er niks aan de hand (Tot ie echt dood ging ;) )En mijn problemen waren ook niet tijdens spelen, maar voral in de windows omgeving.

Verwijderd

Topicstarter
gigabyte p4titan

ik ga nu memtest draaien :)

Verwijderd

Topicstarter
11 keer rond laten gaan (tijd: 2 uur 45 minuten) allen pass!

dus geen probs met 1x 256 ddr en 1x 512 ddr 266 mhz beide

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 09:30:
en het is nooit in-game, altijd in xp omgeving

bijgewerkt:

dx 9.0a
drivers geforce 4 ti 4400: 440.03

probleem blijft

o ja, mijn monitor flitst heel vaak, weet ook niet eens hoe het komt maar de kaart kan niet never nooit defect zijn

ingame doet ie het perfect
toch een (mogelijk over het hoofd gezien) conflict? Misschien nl de hardware en/of software in een andere volgorde geinstalleerd?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:31
Draaide je pc vóór je nieuwe install wel goed?
Ging de install wel lekker, of heeft de installatie een aantal bestanden niet kunnen kopieëren?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 13:15:
[...]
toch een (mogelijk over het hoofd gezien) conflict? Misschien nl de hardware en/of software in een andere volgorde geinstalleerd?
ik ben dan geen expert, maar ik weet wel hoe je dingen moet installeren :P

en tijdens install nergens last van gehad

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een opname tijdens scrollen (dan komt het heel vaak voor)

klik hier om te zien

zoals je kan zien is dit erg irri, dus aub help ;)

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:22
t lijkt toch op je grafische kaart, waarom zou die geen problemen kunnen hebben? j zegt dat ie nooit stuk kan zijn, maar hoe weet je dat zo zeker? electronica kan altijd stuk.

heb je een tweede pc ter beschikking? probeer dan de monitor eens op die pc, kun j zien of de monitor t flikkeren veroorzaakt of iets anders.
en doe hetzelfde met je videokaart.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Verwijderd

Topicstarter
elephtera schreef op 24 mei 2003 @ 17:06:
t lijkt toch op je grafische kaart, waarom zou die geen problemen kunnen hebben? j zegt dat ie nooit stuk kan zijn, maar hoe weet je dat zo zeker? electronica kan altijd stuk.

heb je een tweede pc ter beschikking? probeer dan de monitor eens op die pc, kun j zien of de monitor t flikkeren veroorzaakt of iets anders.
en doe hetzelfde met je videokaart.
hoe ik dat zeker weet?

in-game verschijnt dit niet

• Elephtera
uhm, probeer eens de grafische kaart te deinstalleren, en dan reboot, en reinstall van de driver.

ingame word de grafische kaart anders aangestuurd, waardoor misschien ook wel die zwarte schermen komen, maar die merk j dan niet op omdat er binnen een honderste seconde weer t volgende beeldje komt. *of zeg ik nu iets wat nergens op slaat?*

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het nu met standaard drivers van xp

kijken hoe lang hij het volhoud :)

en ja, je kraamt onzin uit, aangezien het games zijn die maar 30 fps maken

overigens: na installatie van 44.03 flitst hij weer

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 17:34 ]

• Elephtera
met die 44.03 geeft hij die flitsen, met standaard drivers niet?
probeer eens een oudere driver van nvidea. kijk of die ook problemen heeft..

loopt de pc nog steeds om de haverklap vast? of is dat ook alleen met die drivers?
welke drivers had j voor de reinstall?

Verwijderd

Topicstarter
ook 44.03

ff kijken, welke zal ik kiezen? 42.70 deed het vroeger bij mij goed :)

Verwijderd

wat ik dus al vermoedde het lijkt een bekend probleem te zijn en lijkt toch met de installatie te maken te hebben.
http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/7027/
Direct9 lijkt de boos doener. waarschijnlijk heb je de vorige keer toch met een andere volgorde geinstalleerd waardoor het bestand dat het probleem veroorzaakte mogelijk door een goede versie is overschreven.... of je had nog de standaard Directx van XP gebruikt en toen nog geen update met de Directx9 gedaan...
Met jouw ervaring "dat je echt wel weet hoe je dingen moet installeren" had je dat met google natuurlijke alllang gevonden, but were always afraid to ask... ;) .
Ben benieuwd of dit het is...
Oja, een beetje googelen ging via: http://www.google.nl/sear...e+4+ti+4400++flickers&lr=
en dan de 2e ....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 17:52 . Reden: typos ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kom erachter dat xp standard drivers dx9a ondersteunen dus geen update nodig

en bedankt voor al jullie hulp :)

• Elephtera
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 17:51:
wat ik dus al vermoedde het lijkt een bekend probleem te zijn en lijkt toch met de installatie te maken te hebben.
http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/7027/
Direct9 lijkt de boos doener. waarschijnlijk heb je de vorige keer toch met een andere volgorde geinstalleerd waardoor het bestand dat het probleem veroorzaakte mogelijk door een goede versie is overschreven.... of je had nog de standaard Directx van XP gebruikt en toen nog geen update met de Directx9 gedaan...
Met jouw ervaring "dat je echt wel weet hoe je dingen moet installeren" had je dat met google natuurlijke alllang gevonden, but were always afraid to ask... ;) .
Ben benieuwd of dit het is...
Oja, een beetje googelen ging via: http://www.google.nl/sear...e+4+ti+4400++flickers&lr=
en dan de 2e ....
wat gamer nl zei, was dat onder de games t probleem er juist niet was. en onder gewone windows wel. de links die jij geeft komen uit op een directX probleem, en alleen in de game..

Verwijderd

omdat het wel hetzelfde probleem qua uiterlijk, is zou ik toch maar eens kijken of het ermee te maken heeft. Het fenomeen lijkt hetzelfde..... immers door het al niet full screen te spelen is het probleem er niet. Bij gamer nl is het alleen omgekeerd, maar om te zeggen dat het er niets mee te maken heeft gaat erg ver....
edit:
even nog een stuk boeren logica of ook wel:
"wat is het wel wat is het niet", de Kepner-Tregoe methode genaamd voor insiders van probleemanalyse... (het uitsluiten van mogelijke oorzaken)
* geen hardware (als er in die 5 uur sinds het formatteren niets stuk is gegaan, zou eenvoudig te controleren zijn in een andere PC).
* blijft over: toch iets met het installeren....
* dus nu even wat systematiek in een schone installatie brengen totdat je het probleem ondervindt...het laatste wat je installeert is het zlef of veroorzaakt een conflict met wat al geisntalleerd is.
Kom eens met info hoe je het gedaan hebt, dan kan er mogelijk meegedacht worden....

[een beetje maar off-topic]
Voor liefhebbers van probleem-analyse en beslissingen nemen: http://www.kepner-tregoe.com/
(neen, ik heb geen aandelen of hoor bij die club.. het is gewoon een mooie methode die nuttig kan zijn en erg leunt op het boerenverstand, aangepast toepasbaar op elk niveau

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 18:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
kwam er net achter dat xp BLIJFT hangen

maar flitsen is over :)

rara hoe kan dat? formatt bied geen hulp

• Elephtera
hoe heb j het flitsen laten stoppen? andere grafische drivers of directx?
voor het vastlopen, kijk eens in j event manager of j daar iets in kunt vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 19:47:
kwam er net achter dat xp BLIJFT hangen

maar flitsen is over :)

rara hoe kan dat? formatt bied geen hulp
Ik heb ditzelfde gehad bij de pc van een collega.
Het heeft met je geheugen-timings te maken. Zet alle settings in de bios maar eens een tandje minder strak.

Verwijderd

Topicstarter
geheugentimings kan niet, ze lopen al standaard zoals vroeger en werken perfect

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 20:37:
Als je het niet probeert, weet je het ook niet zeker he? |:(

Je vergeet, dat je windows opnieuw installeert en dus ben je alle eventuele tweaks weer kwijt, die je ooit gemaakt hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
en die heb ik dus nooit gedaan ;)

Verwijderd

Met alle respect voor je probleem, ik krijg het gevoel, dat je een kant en klare oplossing van ons wil zonder zelf ook maar iets te proberen v.w.b. tips die je krijgt.
Op de pc van mijn collega stond geheugen op automatisch.
Bleek, dat de kwaliteit toch niet je van het was en alle schermflikker- en hangproblemen in één keer opgelost waren toen ik het geheugen handmatig wat conservatiever instelde.
Wat kan het voor kwaad om het in ieder geval te probéren?

Verwijderd

Topicstarter
keb het net gedaan..

maar helaas, niet doen

pc blijft hangen

en ik heb ook 3d drivers uninstalled, nog hangend

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 20:51:
Met alle respect voor je probleem, ik krijg het gevoel, dat je een kant en klare oplossing van ons wil zonder zelf ook maar iets te proberen v.w.b. tips die je krijgt.
Op de pc van mijn collega stond geheugen op automatisch.
Bleek, dat de kwaliteit toch niet je van het was en alle schermflikker- en hangproblemen in één keer opgelost waren toen ik het geheugen handmatig wat conservatiever instelde.
Wat kan het voor kwaad om het in ieder geval te probéren?
mee eens ...
Dus aan de slag, maar graag met wat systematiek, er is inmiddels geen touw meer aan vast te knopen.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
wrom heb je die reinstall gedaan als alles goed liep :?
laat de bios fail-safe defaults maar eens en kijk eens wat ie dan doet

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-08 16:31
toevalling de illegale XP en meteen SP1 zonder keychange gedaan???

Verwijderd

Topicstarter
KaMiKaZe schreef op 24 May 2003 @ 22:25:
wrom heb je die reinstall gedaan als alles goed liep :?
laat de bios fail-safe defaults maar eens en kijk eens wat ie dan doet
hij deed daarvoor precies hetzelfde als dit probleem die ik hier behandel

@ Nevie: ik heb een *minder legale* xp met sp1 cd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 20:37:
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 22:52:
[...]

hij deed daarvoor precies hetzelfde als dit probleem die ik hier behandel
Dat lijkt me in tegenspraak met elkaar :?
@ Nevie: ik heb een *minder legale* xp met sp1 cd
Als het de bewuste CD-key was zou SP1 helemaal niet geinstalleerd kunnen worden.
Lijkt me niet van toepassing in dit geval.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 23:05:
[...]

[...]
Dat lijkt me in tegenspraak met elkaar :?

[...]
nee, want met dezelfde geheugentimings deed ie vroeger perfect, zonder eventuele tweaks

totdat ik vice city heb gespeeld en het beeld begon te flikkeren en win xp vast begon te lopen

daarna deed windows brak, zelfs na de formatt

edit: WEER DAT XP HET VERGOOIT MET ZIJN EIGEN DRIVERS NOG WEL! :(

msg: windows heeft een apparaatstoring ontdekt

herstart windows om de volledige functionaliteiten te herstellen

:( het kan gewoon niet erger

nu is alleen nog het probleem dat win xp regelmatig blijft hangen

bijv. toenet, ik liet mijn pc aanstaan voor de nacht

ik ga terug naar de computer in de ochtend

blijft hij in standby hangen!

kan ik rebooten :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 09:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 08:56:
[...]

nu is alleen nog het probleem dat win xp regelmatig blijft hangen..........
eerst was het het flikkeren nu dit, er is werkelijk nog geen brood van te bakken. Maak de PC eens zo kaal als mogelijk (alleen met videokaart), loop de montage van de CPU, vieokaart, geheugenstrips zorgvuldig na, eventueel eruit halen en weer zorgvuldig terugplaatsen. Sluit dan de CD-speler en harde schijf verder allleen nog aan, nog geen brander. Installeer met deze kale opzet XP en kik of de problemen zich weer voordoen. Pas als e zeker bent dat het OK is ga je de andere hardware weer 1 voor terugplaatsen en testen.
Volgens mij ben ik nu bijna een FAQ aan het (over....) schrijven :(
Probeer de replies eens een beetje zakelijker te houden, want het is wel veel tekst maar weinig inhoud (helaas)... Vervelend blijft het toch zolang het probleem niet opgelost is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 18:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 09:53:
[...]
eerst was het het flikkeren nu dit, er is werkelijk nog geen brood van te bakken. Maak de PC eens zo kaal als mogelijk (alleen met videokaart), loop de montage van de CPU, vieokaart, geheugenstrips zorgvuldig na, eventueel eruit halen en weer zorgvuldig terugplaatsen. Sluit dan de CD-speler en harde schijf verder allleen nog aan, nog geen brander. Installeer met deze kale opzet XP en kik of de problemen zich weer voordoen. Pas als e zeker bent dat het OK is ga je de andere hardware weer 1 voor terugplaatsen en testen.
Volgens mij ben ik nu bijna een FAQ en het (over....) schrijven :(
Probeer de replies eens een beetje zakelijker te houden, want het is wel veel tekst maar weinig inhoud (helaas)... Vervelend blijft het toch zolang het probleem niet opgelost is.
ik denk dat ik eerder morgen alternate ga contacten ivm garantie

als de 3d kaart het niet goed doet (aangezien jullie er volgens mij meer verstand van hebben (8> ) kan ik hem gewoon inruilen :D

en vandaag heb ik niet veel tijd om dat te doen andre

dus misschien als ik mijn 3d kaart heb gerolen en het probleem blijft, dan ga ik dit doen zoals hierboven beschreven is

Verwijderd

Nog een keer formatteren eerst?

Verwijderd

Heb je al eens aan de voeding gedacht? Hoeveel WATT is die? Als je beeldscherm wordt doorgelust via je voeding en niet een aparte voedingskabel heeft zou het misschien hier wel eens aan kunnen liggen dat ie zo knipperd ? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 10:50:
Heb je al eens aan de voeding gedacht? Hoeveel WATT is die? Als je beeldscherm wordt doorgelust via je voeding en niet een aparte voedingskabel heeft zou het misschien hier wel eens aan kunnen liggen dat ie zo knipperd ? 8)7
hallo? dat is al opgelost, en die monitor heeft een aparte voeding

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 10:04:
[...]

ik denk dat ik eerder morgen alternate ga contacten ivm garantie

als de 3d kaart het niet goed doet (aangezien jullie er volgens mij meer verstand van hebben (8> ) kan ik hem gewoon inruilen :D

en vandaag heb ik niet veel tijd om dat te doen andre

dus misschien als ik mijn 3d kaart heb gerolen en het probleem blijft, dan ga ik dit doen zoals hierboven beschreven is
ik zou die test toch doen voordat je hem opstuurt, stel dat het iets anders is..... Je blijft dan aan de gang....
[off-topic]
"Meer verstand ..."? Met gewoon je verstand, bovenop een stuk basiskennis van een PC, gebruiken kom je al een heel eind.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 11:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

wat ooooooook nog zou kunnen... :P

Als XP opstart leest ie altijd eerst de cd-rom, en als er dus een rotte cd in je cdromspeler zit dat ie dan gewoon niet door zijn boot heenkomt, omdat hij eerst die cd ingelezen wil hebben voordat ie verder gaat. Maar ik kan niet echt opmaken of ie bij het booten vastloopt of later pas :P
het is dus daarna pas, mjah dan gaat deze hypothese niet op :P

[ Voor 10% gewijzigd door AtomicShockwave op 25-05-2003 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb maar weer is mijn computer geformatteerd.

de reden waarom mijn monitor flitst is als volgt:

de rotte detonaters veroorzaken dit (maak niet uit welke, ze doen het, alleen xp standaard niet)

dat hangen:

omdat er een apparaatstoring is ontdekt

hoe los ik het probleem op van het flitsen terwijl ik toch detonaters wil gebruiken?

xp standards accepteerd geen twinview, dus daarom gebruik ik det's

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 18:30 ]

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 15:32
Als het goed is moet hij bij die apparaatstoring ook nog aangeven wat de veroorzaker hiervan was, of wel bestand. Kijk eens of je daar achter kan komen, dan kunnen wij ook een betere advies geven.

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg juist geen BSOD's, alleen een melding van die apparaatstoring, geen checkup's etc etc

Verwijderd

Als ik ook naar je andere topic kijk [rml][ XP]kom windows niet meer in door te hoge res/refrate[/rml] begin ik toch zwaar te twijfelen aan je videokaart.
Misschien kun je die in een andere pc testen of in deze een andere videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
keb geen 2de computer hier om mee uit te testen helaas

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 19:07:
keb geen 2de computer hier om mee uit te testen helaas
Dat is jammer, maar heb je nog wel een andere videokaart liggen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 18:28:
ik heb maar weer is mijn computer geformatteerd.

de reden waarom mijn monitor flitst is als volgt:

de rotte detonaters veroorzaken dit (maak niet uit welke, ze doen het, alleen xp standaard niet)

dat hangen:

omdat er een apparaatstoring is ontdekt

hoe los ik het probleem op van het flitsen terwijl ik toch detonaters wil gebruiken?

xp standards accepteerd geen twinview, dus daarom gebruik ik det's
kijk het lijkt de goed kant uit te gaan met het vaststellen van het probleem: een installatie conflict, dus toch ;)

tja, en wat nu...
Kijk eens bij Google groups als je dan :
geforce+4+ti+4400+detonator+problem http://groups.google.nl/g...ti+4400+detonator+problem

of
geforce+4+ti+4400+detonator+problem+xp http://groups.google.nl/g...4400+detonator+problem+xp
intypt kom he heel wat tegen...

zoals: eentje eruit...

oorzaak koeling?
http://groups.google.nl/g...ing.google.com%26rnum%3D9

PS: je kunt uiteraard de trefwoorden zelf aanpassen....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 19:19 ]

Verwijderd

en probleem opgelost? Wij zijn nieuwsgierig... hoe en wat....

Verwijderd

Topicstarter
helaas niet, maar dat hangen is vrijwel over (weet niet hoe, dus don't ask)

over het flashen van mijn monitor, nog steeds niet opgelost :(

ik heb ook jouw links gevolgd, dus zeg niet dat ik niets heb geprobeerd ;)
Pagina: 1