[C#] Transparency rand bij vergroten afbeelding

Pagina: 1
Acties:

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 15:15
Als ik een afbeelding vergroot wil tekenen ontstaan er een soort van geleidelijk transparency effect bij de randen. De grootte is afhankelijk van de mate van oprekken.

Dit effect wil ik niet hebben. Ik verwacht dat dit een of andere 'feature' is van GDI+, maar ik zou niet weten hoe ik dat uit kan zetten. Het uitschakelen van smoothing heeft geen effect. Weet iemand waarom dit gedaan wordt en wat ik daartegen kan doen?

Als bovenstaande omschrijving nogal onduidelijk is kan ik wel een screenshot posten.

[ Voor 2% gewijzigd door Infinitive op 21-05-2003 20:27 . Reden: spellingsfoutje... ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 15:15
Ik denk dat ik het al gevonden heb (nog niet getest):
public enum CompositingMode

SourceCopy Specifies that when a color is rendered, it overwrites the background color.

SourceOver Specifies that when a color is rendered, it is blended with the background color. The blend is determined by the alpha component of the color being rendered.
Ik was met totaal iets anders bezig en liep er bij toeval tegenaan. In mijn geval zal de CompositingMode wel op "SourceOver" staan. Wel vreemd dat het effect dan optreed want de afbeelding bevat geen alpha waarden, dus zou niet transparant mogen zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door Infinitive op 21-05-2003 21:07 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]