Toon posts:

Chello FTP -- Problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router met daarachter 2 windows-pc's en 1 linux-bak.

Nu wil ik van die linux bak een ftp-server en webserver maken. Dit gaat prima, maar mijn vraag is: wanneer ik nou veel ga uploaden (vanaf school) naar die linux-bak (bijvoorbeeld films) krijg ik dan problemen met chello omdat ze dat kunnen zien. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben.

Ik heb nog een vraag: ik heb een router die heel de dag aanstaat. Behoud ik nu hetzelfde ip-adres of krijg ik dit pas wanneer ik een pc aanzet?

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
Als het goed is hou je het zelfde ip adres(hangt ook af van de modem die je van chello heb gekregen) en chello kan evt klagen of evt je abo op zeggen omdat het draaien van een server niet is toegestaan.

yep it's me

Verwijderd

Topicstarter
k.. maar ik neem aan dat je altijd eerst een waarschuwing krijgt? als ze echt gaan zeuren stap ik wel over op adsl maar voorlopig ben ik tevreden over chello.

zijn er mensen die wel eens zo'n waarschuwing hebben gekregen?

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:42
Ach als ik zo'n crappy upload aan m'n klanten zou leveren, zou ik m'n scheur niet open durven te trekken :/

[ Voor 7% gewijzigd door Frash op 21-05-2003 20:21 ]

Verwijderd

ik weet niet wat voor films je wil gaan uploaden vanaf school maar je chello verbinding kan maar max met 16kb/s uploaden dus een volwassen divx kost je dan wel een dag uploaden....

kun je mischien beter 2x naar school fiesten met een memory stick ofzo :-)

je ipd. zal het zelfde blijven, en ook niet veranderen zolang je je modem + linux doos niet uit zet. namenlijk de dhcp lease time wordt autom. aangepast

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 20:34:
ik weet niet wat voor films je wil gaan uploaden vanaf school maar je chello verbinding kan maar max met 16kb/s uploaden dus een volwassen divx kost je dan wel een dag uploaden....

kun je mischien beter 2x naar school fiesten met een memory stick ofzo :-)

je ipd. zal het zelfde blijven, en ook niet veranderen zolang je je modem + linux doos niet uit zet. namenlijk de dhcp lease time wordt autom. aangepast
van school naar chello kan met max 1.5mbit hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja.. het is van school naar chello en ik heb een eigen pc op school dus die kan ik heel de dag aan laten staan.

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 12:29
Ik heb jaren lang alle mogelijk soorten servers gedraait die er zijn.. ook ftp.
Ze zullen alleen gaan klagen als ze klachten krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
ok.. thks.. dat wilde ik even weten

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

smashnl schreef op 21 mei 2003 @ 20:17:
... en chello kan evt klagen of evt je abo op zeggen omdat het draaien van een server niet is toegestaan.
euhm tuurlijk kunnen ze klagen, echter het draaien van diensten voor andere mag niet, voor jezelf mag het wel :P
Daarnaast als je niet de standaard poorten gebruikt komen ze er niet zo snel achter hoor, ze gaan je heus niet poortscannen ;)
Zelf draai ik al vrij lang een webserver etc gewoon op poort 80, en nooit "last" van chello gehad :)
Frash schreef op 21 mei 2003 @ 20:21:
Ach als ik zo'n crappy upload aan m'n klanten zou leveren, zou ik m'n scheur niet open durven te trekken :/
euhm, tis voor eigen gebruik toch ;)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

smashnl schreef op 21 May 2003 @ 20:17:
Als het goed is hou je het zelfde ip adres(hangt ook af van de modem die je van chello heb gekregen) en chello kan evt klagen of evt je abo op zeggen omdat het draaien van een server niet is toegestaan.
Sinds de komst van Xbox live naar Nederland is het draaien van een server op het Chello netwerk toch toegestaan ?

Edit: Chello staat het gebruik van een thuisnetwerk toe, niet van een server.

nieuws: Chello gaat thuisnetwerk toestaan vanwege Xbox-deal

[ Voor 16% gewijzigd door Glashelder op 21-05-2003 21:14 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1