Nieuwe processor?

Pagina: 1
Acties:

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07 16:13

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
Ik heb een PIII 450 en wil upgraden naar een betere processor, maar ik weet niet voor welke ik moet gaan. Moet ik nou doorgaan met Intel of misschien overstappen op AMD?
Ik heb gehoord dat AMD mainbords en processoren nog wel eens problemen hebben met sommige hardware.

Dit is m'n spec....:

PIII 450 @ 533
Soyo 6IVA (ofzo, lang niet meer gekeken!!:))
128Mb 100 mhz
TNT2 Ultra
13,4 Gig HD
ATX kast

Tips welkom!!!
Alvast bedankt *D

Verwijderd

Als je overstapt naar AMD dan moet je een nieuw moederbord kopen. Kost ongeveer 400 gulden tegenwoordig, maar goed die SOYO van jou zal ook wel een brak bordje zijn. Kijk gewoon eens in de pricewatch en vergelijk wat je uit moet geven om tot dezelfde aantal MHz'en met Intel en met AMD te komen. De goedkoopste zou ik maar nemen.
AMD: moederbord + proc
Intel: alleen proc

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 15:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Duron Roelt echt.!! Lekker over te klokken. Heb vanmiddag mijn Alpha+delta combi binnen gekregen en hij loopt nu al stabiel op 1GHz. Vanavond als ik thuis ben ff verder proberen te clocken.

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 10:55
Noou kerel als ik jou was zou ik overstappen naar AMD (heb ik zelf ook gedaan :))
Als je kijkt naar al die nieuwe cpu's van intel en naar die van AMD dan zal je al snel je conclusies kunnen trekken dat AMD beter is dan Intel. Wel kost het wel ff wat meer omdat je een nieuwe mobo moet hallen maar het is het waard!! *D

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07 16:13

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
Het blijkt dat ik maar moet overstappen op een AMD. Maar welke geeft het beste resultaat. De Duron is vrij goedkoop en geeft aardige prestaties, maar de Athlon geeft betere prestaties. Ik zat zo ongeveer te denken aan f 1.000 voor een mobo en een processor.
Welke AMD moet ik nemen om makkelijk over te klokken (niet extreem).
Alvaste bedankt.

Ps. m'n Soyo mobo is perfect! Nooit problemen gehad, uiterst betrouwbaar en vergelijkbare prestaties als een Asus of Abit (misschien wel beter). Ik ben er erg tevreden over en zou er zo weer een kopen.*D

• Porto_IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-06 09:05
+/- 1000.-.. pfff dat kan nog leuk worden:

AMD Athlon Thunderbird 1GHz FL 845,-
Asus K7V-T FL 352,-
FL 1197,-

OK net over de rug, maar ik kon het niet laten een GHztje te nemen ;-)
Ik zit zelf nog op 800MHz en kan eigenlijk niet klagen!

Verwijderd

Abit KT7-RAID FL 455,-
AMD Athlon Thunderbird 900 FL 559,-

Das een lekker setje :)

Verwijderd

waarom wil je nu alweer upgraden:?:?:?:?:?
als ik jou systeem zo zie kun je er eerst
nog wel een half jaar meeverder

Ik vind het echt zonde van je geld als je
nu al gaat upgraden
maar ja, dat is mijn mening
Pagina: 1