Cyberhome 528 DVD maar geen DD of DTS output

Pagina: 1
Acties:

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ik probeer een Cyberhome ADL528 DVD speler aan de praat te krijgen in combinatie met een Yamaha RP-U200 DD/DTS versterker via een optische kabel.

Het lukt echter niet om DVD's met DolbyDigital af te spelen.

Een audio-CD gaat wel goed.
Een audio-CD met DTS produceert een hoop ruis. Met een gewone CD speler met optische uitgang kan ik wel die DTS cd afspelen en cd versterker geeft netjes 'DTS' aan.
De Yamaha versterker ziet schijnbaar zelf wat voor soort signaal het is.

Alle instellingen in het audio menu heb ik al geprobeerd, maar niets kan de Cyberhome bewegen om DolbyDigital uit te sturen. Of ik de digitale uitgang nu op Dloby/DTS of LPCM zet, er komt totaal geen geluid uit bij DVD's (wel bij audio CD's)

Heeft iemand misschien nog een idee wat het kan zijn?

Senile! Senile Oekaki

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23
Al geprobeerd via de digitale/coax uitgang/ingang op de DVD en amp?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• -=bas=-
Dr. Strangelove schreef op 21 mei 2003 @ 20:25:
Al geprobeerd via de digitale/coax uitgang/ingang op de DVD en amp?
Uiteraard, want die Yamaha heeft geen analoge 5.1 ingang. :)

Maar ik heb het eindelijk gevonden. :) :) :)
Als laatste toevlucht maar de firmware geprobeerd te update. (Sommige mensen zeiden op het forum dat hun DVD-speler het daarna niet meer deed, dus daarom was ik wat huiverig.) Maar gelukkig ging alles goed.

Hoewel er bij de laatste firmware geen enkel woord over wordt gesproken, loste het wel alle geluidsproblemen direct op.
Waarschijnlijk zal er wel een update hiervoor geweest zijn die de problemen met DolbyDigital en DTS oplostte en die zit dan automatisch ook in de laatste update.
Het had handig geweest als Cyberhome een history erbij had laten staan.

Het was eel ff schrikken want het scherm was helemaal in groentinten, maar dat bleek een video-instelling te zijn die verkeerd stond. Phew!

Senile! Senile Oekaki

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 20:44
Ik heb zelf ook een Cyberhome AD-L 528, maar daar geeft ie wel gewoon een DD of DTS signaal over de digitale uitgang (zowel via coax als optisch). Ik heb in het audio menu bij 'digital' gewoon 'Dolby/DTS' gekozen, en dat werkt prima. Heeft je speler dit probleem altijd al gehad, want anders zou ik gewoon terug gaan naar de winkel.

Oeps, iets te laat met reageren, je probleem is dus opgelost.

[ Voor 18% gewijzigd door Asclepius op 21-05-2003 20:59 ]

• -=bas=-
Ik denk dat het een van de eerste was met oudere firmware.

Maar bedankt voor je reactie. :)

Senile! Senile Oekaki